הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
40 שנה לאחר שסילביה נרצחה באכזריות בביתה: פחית קולה סייעה לפתור את התעלומה
בדומה לאופן שבו נלכד 'הרוצח מגולדן סטייט', גם חוקרי המשטרה בקולורדו עשו שימוש בדגימות דנ"א שנאספו בזירת הרצח וחיפשו התאמה באתרים גניאולוגיים. מעצר החשוד, תושב העיר בשנות ה-60 לחייו, התאפשר לאחר שהבלשים אספו פחית קולה מפח האשפה מחוץ לביתו וגילו את ההתאמה

תעלומה בת 40 שנה הגיעה לסיומה מוקדם יותר החודש, כאשר רשויות החוק בקולורדו הצליחו לעצור גבר בחשד לרצח מזעזע של צעירה מקומית, שהתרחש במדינה בתחילת שנות ה-80. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנרצחת, סילביה קווייל, והחשוד ברצח דיוויד אנדרסון (צילום: משטרת צ'רי הילס וילג' / Shutterstock)

 

סילביה קווייל הייתה רק בת 35 כאשר גבר אלמוני פרץ לביתה בעיירה צ'רי הילס וילג', מדרום לדנבר, בערב ה-3 באוגוסט 1981. השתלשלות האירועים המדויקת לא ידועה, אך למחרת היום אביה של סילביה מצא אותה עירומה וללא רוח חיים, לאחר שנחנקה, נדקרה ונורתה ע"י החשוד.

במשטרה סיפרו שזו הייתה תקיפה מכוונת, והחשוד ניתק את קו הטלפון שהוביל לבית - ובכך מנע מסילביה להזעיק את כוחות המשטרה. בנוסף, במשטרה יודעים לומר שהוא נכנס לבית באמצעות חלון בשירותים, והוא אף תקף מינית את סילביה לפני הרצח המזעזע.

חוקרי המשטרה אספו מזירת הרצח כ-140 ראיות אפשריות, אך נדרשו קרוב לשני עשורים כדי 'לבנות' פרופיל דנ"א חלקי של החשוד. וגם כאשר זה קרה בשנת 2000, נדרשו עשרים שנים נוספות כדי לחשוף את זהותו של הרוצח.

 

ראשי המשטרה חושפים שעצרו חשוד, מוקדם יותר השבוע בקולורדו (צילום: טוויטר)

 

בשנים האחרונות ראו חוקרי המשטרה בצ'רי הילס וילג' כיצד רשויות החוק ברחבי ארצות הברית עושות שימוש בדגימות דנ"א כדי לפענח תיקי רצח ישנים, למשל כפי שעשו החוקרים בקליפורניה שהובילו למעצרו של "הרוצח מגולדן סטייט".

הם סברו שניתן להשתמש בטכנולוגיות החדשות כדי לפענח את הרצח של קווייל, ועל כן החוקרים פנו לחברת המחקר הגנטי United Date Connect. ביחד עם המנכ"ל מיץ' מוריסיי, החוקרים לקחו את פרופיל הדנ"א של החשוד והעלו אותו לשני אתרים גניאולוגיים - Family Tree DNA ו-GEDmatch.

 

 

בדומה לאופן שבו נלכד הרוצח מגולדן סטייט, החוקרים קיבלו יותר מ-3,300 התאמות באילן היוחסין של החשוד: "כאן בדיוק מתחילה מלאכת בדיקת הרקע. אנחנו משתמשים בעיתונים או כל מידע אחר שהיה קיים כדי לצמצם את רשימת החשודים. למשל, כל מי שלא התגורר באזור או כל מי שלא מתאים מבחינת הגיל".

לבסוף, לאחר חודשים ארוכים ואלפי בדיקות רקע, החוקרים צמצמו את הרשימה לשם אחד בודד: דיוויד דוויין אנדרסון בן ה-62.

 

סילביה הייתה רק בת 35 כאשר נרצחה באכזריות. כך אנדרסון נראה בזמנו (צילום: משטרת צ'רי הילס וילג')

 

למרות ההתאמה הכמעט ודאית, לחוקרים נותרה משימה אחת אחרונה לפני מעצרו של אנדרסון: להשיג דגימת דנ"א נוספת, ישירות ממנו, כדי לוודא במאה אחוז שהוא החשוד ברצח המזעזע.

כדי לעשות זאת, החוקרים נאלצו לחטט בפח הזבל של אנדרסון, וכך הם עשו ב-18 בינואר האחרון. הם מצאו פחית קוקה קולה, הוציאו ממנה דגימת דנ"א וגילו שאנדרסון הוא אכן הרוצח.

על אף שהוא המשיך להתגורר בצ'רי הילס וילג' מאז הרצח, אנדרסון נעצר דווקא במדינת נברסקה הסמוכה ב-10 בפברואר. בימים הקרובים הוא יוסגר בחזרה לקולורדו, ואם יורשע ברצח הוא צפוי להישלח למאסר עולם ללא האפשרות להשתחרר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE