הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפרי הסקסי בעולם: לרגל יום התות הבינלאומי הנה כמה מנות שוות במיוחד
יום תות השדה נועד בשביל לחגוג את הפרי האדום, הקטן והעסיסי, בכל רחבי העולם. במיוחד עבור היום המיוחד, ריכזנו עבורכם כמה מתכונים חלומיים, עמוסים בתותים וטעמים מושלמים

תות השדה הגיע לעולם בערך בשנת 1700 כאשר לגמרי בטעות חקלאי צרפתי עשה הכלאה בין שני זנים של צמחים ממשפחת התותים, האחד מצ'ילה, והשני מארצות הברית. התוצאה? פרי מתוק, עסיסי וטעים: תות שדה. במילים אחרות, התות הוא פרי מדומה, מכיוון שהוא אינו מתפתח כמו כל פרי רגיל, משחלת הפרח המפורה, אלא הוא מורכב מאיברי פרח נוספים. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התות מכיל המון פירות אמיתיים המכונים ״אגוזית״, שהם למעשה הנקודות השחורות הקטנות שנראות על פני התות עצמו. יום התות הבינלאומי הוא ללא ספק סיבה נהדרת לחגוג את הפרי הסקסי בעולם במגוון דרכים, מנות ומתכונים. 

הנה 5 מתכונים שווים במיוחד:

 

1. סלט אנדיב עם תותים וקרם גבינה כחולה 

חומרים:

שלושה ראשי אנדיב פרוסים דק לרוחב

חבילה של לבבות חסה קיסר קרועים ביד

בצל אדום פרו

חומרים לרוטב:

כוס וחצי מיץ תפוחים

4\1 כוס מיץ תפוזים סחוט טרי 

חמש כפיות ריבה 

שתי כפות שמן שומשום 

פלפל אדום חריף קלוי ונקי מגרעינים 

שני שיני שום כתושות 

שתי כפות רוטב סויה

להגשה:

שתי כוסות תותים חצויים

חצי כוס אגוזי לוז לא קלויים 

200 גרם גבינה כחולה טחונה

100 מ״ל שמנת 

אופן הכנה: 

מכינים את הרוטב- יוצקים את כל המיצים לסיר, מצמצמים על אש בינונית עד רבע הכמות, ואז טוחנים יחד עם שאר הרכיבים. מערבבים יחד עם מרכיבי הסלט. להגשה- טוחנים את הגבינה ומערבבים עם השמנת, מסדרים את הקרם על צלחת ההגשה, ומניחים את הסלט מעל. מפזרים את התותים והאגוזים, ומגישים. 

2. ריבת תות 

חומרים:

שני קילו של תותים טריים חתוכים לקוביות 

קילו סוכר

קליפת לימון מגורדת משני לימונים 

מיץ לימון משני לימונים

שתי מקלות וניל 

אופן הכנה:

מניחים את כל החומרים בסיר, ומביאים לרתיחה על אש גבוהה. ממשיכים לבשל ללא מכסה על אש בינונית במשך עשרים דקות, עד לטמפרטורה של 105 מעלות. יש לערבב כל כמה דקות. חשוב לדעת כי ככל שקוביות התותים קטנות יותר, כך זמן הבישול הופך קצר יותר. לאחר שהריבה מוכנה, מכבים את האש, יוצקים אותה לצנצנת, סוגרים והופכים. הריבה תישמר למשך שנה במקרר או בחוץ, לפני הפתיחה. 

3. שטרודל תותים 

חומרים לבצק:

380 גרם קמח

160 מ״ל מים

30 גרם רסק תפוחים

7 גרם מלח 

100 מ״ל שמן קנולה

חומרים למלית:

קילו תותים שלמים 

100 מ״ל מים

200 גרם סוכר

40 גרם אבקת שקדים

1 כפית קינמון

אופן הכנה:

שמים את כל חומרי הבצק בקערת מיקסר ומערבבים עם וו לישה במשך חמש דקות, עד שמתקבל בצק אחיד. מחלקים אותו לשני כדורים, משמנים, מניחים בתוך קופסה, מכסים ומכניסים למקרר למשך הלילה. בינתיים, מכינים את התותים. שמים בסיר את הסוכר, המים, ו400 גרם תותים, ומביאים לרתיחה על להבה בינונית. מבשלים כ-7 דקות, ואז מוסיפים את שאר התותים לסיר, מערבבים, ומסירים מהאש. 

להרכבת השטרודל:

מחממים תנור ל-200 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. מעבירים את כדורי הבצק למשטח העבודה ומרדדים לעובדי של 1 ס״מ. מרימים את הבצק, מותחים אותו מהשוליים לצדדים, ומניחים על מגבת מטבח וממשיכים למתוח מהשוליים, כך שהבצק הופך דק וכמעט שקוף. מפזרים לרוחבו חצי מכמות אבקת השקדים והקינמון, ומניחים את מלית התותים. מגלגלים לגליל מהודק בעזרת המגבת. מעבירים בזהירות לתבנית, ומכניסים לאפייה של רבע שעה. מצננים ומפזרים אבקת סוכר. 

4. טירמיסו תותים

חומרים:

500 גרם גבינת מסקרפונה

4 כפות ליקר גרנד מרנייה

300 מ״ל שמנת מתוקה

50 גרם סוכר 

1 כפית תמצית וניל 

להרכבה:

שתי כוסות מיץ תפוזים טרי

מיץ מחצי לימון טרי 

שתי חבילות בישקוטים

קילו תותים קטנים טריים ופרוסים

80 מ״ל ליקר גרנד מרנייה

אופן הכנה:

שמים את המסקרפונה עם שתי כפות מהליקר, מערבבים עד לקבלת תערובת אחידה. בקערת מיקסר מקציפים את הוניל, הסוכר, והליקר הנותר, לכדי תערובת יציבה. מערבבים 3\1 מהקצפת אל תוך תערובת מסקרפונה, ואחרי זה מקפלים פנימה את הקצפת שנותרה. 

אופן ההרכבה:

כמה שעות לפני ההגשה, בקערה מערבבים את מיץ הלימון והתפוזים והליקר, וטובלים בישקוטי אחד-אחד. מפזרים פרוסות תותים מעל הבישקוטים, מורחים את הקרם מסקרפונה, ומניחים את הבישקוטים הטבולים מעל. לאחר מכן, מורחים מהקרם שנשאר מעל, בצורה אחידה, וסוגרים עם תותים.

5. פנקוטה תותים ושוקולד לבן

חומרים:

250 מ״ל שמנת מתוקה

1 כוס חלב

2 כפיות אבקת ג׳לטין

3 כפות סוכר

150 גרם שוקולד לבן קצוץ

לרוטב:

500 גרם תותים 

חצי כוס סוכר

1 כף מיץ לימון טרי

1 כף קוואנטרו 

אופן הכנה:

מרסקים את כל חומרי הרוטב במעבד מזון, עד לקבלת מרקם חלק ושומרים במקרר. בינתיים, יוצקים שמנת מתוקה וחלק לתוך סיר, מפזרים את אבקת הג'לטין, ומבשלים במשך 15 דקות. מוסיפים את הסוכר, ומחממים עד שהכל הופך לתערובת אחידה. אז מוסיפים את השוקולד ואת התותים ומערבבים. יוצקים לתבנית סיליקון, מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לפחות למשך הלילה. 

להגשה:

הופכים פנקוטה על צלחות אישיות, ומקשטים ברוטב תותים וכמובן, תותים טריים. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE