הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כדאי שתכירו: המזונות שמתחפשים לבריאים, אבל הם ממש לא כאלו
פריכיות אורז, חטיפי אנרגיה, דגנים, מוצרים ללא סוכר או גלוטן, גרנולה, ועוד תוכלו למצוא באגף המזון הבריא בסופר, אך האם הם באמת בריאים? מסתבר שלא בדיוק, ובעיקר- חשוב לקרוא את האותיות הקטנות בכל מוצר

המיקום של המוצר בחנות, צבע האריזה, המיתוג, כל אלו ועוד משפיעים עלינו בזמן הקניות. כאשר מוצר נמצא על מדף הבריאות, אנו בדרך כלל בטוחים כי אכן מדובר במוצר מזין ובריא. אך כמו מקרים רבים בחיים, ישנה חשיבות אדירה לדעת מה יש בתוך הקנקן, ולא רק כיצד הוא נראה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אנו חיים בעידן בו המודעות לבריאות ותזונה נכונה הולכת וגוברת. אך עדיין, ניתן למצוא לא מעט ״סדקים״ אשר באמצעותם אותו יצרן יכול לגרום לכם לחשוב שהמוצר שהוא מבקש למכור בריא, ואף מסייע לירידה במשקל. המציאות, כפי שהיא יודעת להיות, מורכבת יותר. 

הנה רשימה של כמה מוצרים שכנראה הנחתם כי הם בריאים וטובים, אך הם לא בדיוק כאלו:

1. מוצרים ללא גלוטן

בדרך כלל, מדובר במוצרים אשר מיועדים לרגישים לגלוטן או חולי צליאק.  אך בניגוד למקובל לחשוב, העובדה שמוצר כזה או אחר אינו מכיל גלוטן, לא בהכרח הופכת אותו בריא יותר. ישנן פחמימות אשר באופן טבעי לא מכילות גלוטן, כמו תירס, בטטה, תפוח אדמה, אורז ועוד. מדובר באפשרויות נהדרות אשר מומלץ לצרוך. לעומת זאת, מוצרים ללא גלוטן מכילים בדרך כלל תחליפים לא בריאים במיוחד ולכן ישנה חשיבות אדירה לקריאת האותיות הקטנות על גבי האריזה של המוצר. 

 

2. מוצרים ללא סוכר

עוגיות, וופלים, שוקולד, ומלא לא. כל המוצרים האלו מכילים תחליפים שונים אשר מצד אחד מכילים פחות קלוריות, אך ברוב המקרים הם דורשים כמות גבוהה של תחליף על מנת להגיע לרמת המתיקות הנדרשת. בנוסף, מוצרים מסוג זה מאופיינים בכמות שומן גבוהה, אשר יכולה להגיע לשלושים אחוזים. רבים נוטים לחשוב שמוצר ללא סוכר הוא בריא יותר, אך למעשה לא כך הדבר, מוצר ללא סוכר מכיל בדיוק את אותה כמות הקלוריות כמו מוצר עם סוכר. 

 

3. פריכיות אורז

אין ספק כי מדובר על אחד המוצרים המבוקשים ביותר בקרב כל מי שמבקש להוריד במשקל או לשמור על המשקל. אמנם הפריכית אכן מכילה כמות נמוכה של קלוריות, אך היא בעלת אינדקס גליקמי גבוהה, מה שאומר שאכילה מרובה של פריכיות יכולה לגרום לעלייה ניכרת ברמת הסוכר בדם. ואם בכל זאת פריכיות, נסו להגביל את הכמות, ולבחור בכאלו אשר עשויות מקטניות. 

4. חטיפי אנרגיה

הקטגוריה של חטיפי אנרגיה ובריאות ללא ספק נתפסת בריאה, אך בהחלט לא בצדק. מדובר על חטיפים מלאים בסוכר ופחמימות, ובעיקר, רמות שומן גבוהות. לכן, ההתייחסות הנדרשת לחטיפי אנרגיה היא ממש כפי שאנו מתייחסים לממתק. ואם בכל זאת, קשה לכם לוותר על חטיפי אנרגיה, נסו להעדיף את אלו אשר עשויים משיבולת שועל, זרעים ואגוזים.

 

5. גרנולה

הגרנולה נחשבת למזון בריא, אך רבים אינם יודעים כי פתתי הגרנולה עוברים ברוב המקרים המתקה וטיגון, כך שבסופו של דבר, מדובר על מוצר לא בריא במיוחד. כמו כן, בסוגים רבים של גרנולה תוכלו למצוא שוקולד צ׳יפס, שבבי קוקוס, פיצוחים, ועוד. תוספות בעלות כמות גבוהה של שומן, קלוריות וסוכר. לכן, האופציה הבריאה ביותר היא להכין גרנולה בבית, זה פשוט וקל, וכך ניתן לשלוט על חומרי הגלם ולהשתמש במוצרים בריאים. ניתן להמתיק באמצעות מעט דבש או סילאן, ולבחור באגוזים לא קלויים. 

6. דגני בוקר

חשוב לדעת כי רוב סוגי דגני הבוקר אינם בריאים. מדובר במזון מעובד במיוחד, עתיר בסוכר ושומנים. לכן, העדיפו דגני בוקר אשר עשויים בחומרים איכותיים כגון דגנים מלאים, סיבים תזונתיים, ומכילים פחות שומן וסוכר. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE