הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרכים קלות להפחית בצריכת הכולסטרול
הפחתת הכולסטרול הרע ע"י שינויים מינוריים יחסית בתזונה הם לא קשים, אומר קרדיולוג בכיר, האומנם?

כולסטרול מיוצר בכבד, ויש לו פונקציות בריאותיות חשובות רבות כגון שמירה על גמישות קירות התאים וסיוע בייצור הורמונים. אך יותר מדי כולסטרול בדם עלול להוביל לסתימות בעורקים, שבץ מוחי, התקפי לב ואי ספיקת כליות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאכלים מועילים לרמת הכולסטרול קרדיט:דרימסטיים

 

בעוד שתרופות סטטינים יכולות להוריד את הכולסטרול, מומחים אומרים שאתה לא צריך להסתמך על תרופות אלו כדי להפחית את רמת החומר.

"אמרתי לעיתים קרובות למטופלים שלי לצרוך יותר שום, בצל ושמן זית כתית נוסף בסלטים שלהם כדי לשפר את רמות הכולסטרול", אומר ד"ר סטיבן סינטרה, קרדיולוג אינטגרטיבי מוביל ומחבר שותף לספר "מיתוס הכולסטרול הגדול".

"רבים הצליחו להשיג פרופיל כולסטרול טוב יותר על ידי שינויים תזונתיים פשוטים, כולל הגבלת סוכר בו זמנית", אומר סינטרה ומדגיש כי עבור המתמודדים עם חששות תזונתיים, הוא ממליץ ליטול 500 עד 1000 מיליגרם מדי יום של הדר ברגמוט. "בכנות, הורדת כולסטרול ללא סטטינים במינון גבוה הייתה ניסיון קל" הוסיף.

להלן דרכים קלות אחרות להפחתת רמות הכולסטרול ללא תרופות:

  • הפחת סוכרים שנוספו - על פי מחקר שפורסם בכתב העת Journal of the American Medical Association נמצא כי כאשר אנשים הגדילו את צריכת הסוכר שלהם,
    ה- HDL, או הכולסטרול ה"טוב" שלהם עלה והטריגליצרידים שלהם ירדו. 
  • הפסיקו לשתות סודה ומשקאות המכילים תוספת סוכרים או סירופים.
  • אכלו רק שומנים הנוזלים בטמפרטורת החדר. מזונות כמו שמן זית, שמן קנולה והשמנים באגוזים ובזרעים הם דוגמאות טובות.

    "אתה יכול גם ליהנות מהשמן באבוקדו ובדגים", אומרת הקרדיולוגית ד"ר אליזבת קלודאס, "שמנים על בסיס צמחי ודגים הם מקורות טובים לחומצות שומן אומגה 3. אלה עוזרים להורדת LDL, להעלות HDL ולהוריד טריגליצרידים. הם גם נוגדי דלקת", היא מוסיפה.

  • איכלו יותר סיבים מסיסים - סיבים תזונתיים מורידים את הכולסטרול, אך הוספת סיבים מסיסים כמו שיבולת שועל, שעועית, שעורה, תפוחים ואגסים המסייעים בהפחתת ה-LDL שלכם, קרי הכולסטרול "הרע".

  • יש לבצע פעילות גופנית קבועה. אימונים אירוביים כמו הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים ושחייה, יחד עם אימוני התנגדות מספקים מצב של win-win ללב שלכם.
  • שילוב זה מסייע להורדת רמות ה-LDL ולהגברת רמת ה-HDL, מה שמכונה כולסטרול "טוב" בדם, על פי Healthline.  את הפעילות יש לכוון לכ-85% מהדופק המרבי ולהגדיל את משך זמן ההתעמלות בהדרגה.
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE