הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עושה זאת שוב: האלבום החדש של ניק קייב עוסק באבל על מות בנו
אחרי שנאלץ, כמו רבים מהתעשייה, לבטל את סיבוב ההופעות שלו, החליט ניק קייב לקחת את שותפו, וורן אליס, ליצור אלבום חדש ולשחרר אותו בהפתעה מוחלטת. כמו אלבומו הקודם, גם החדש עוסק באופן רגיש, נוגה ועדין, במותו של בנו בטרם עת

נכון, הקורונה הצליחה לפגוע קשות בתעשיית המוזיקה, אך אם לוקחים צעד אחורה, ומסתכלים על התמונה הגדולה, ניתן לראות כי המגפה עשתה גם לא מעט פלאים בתחום. אחד מהם ניתן לראות באלבומו החדש של ניק קייב, אשר יצא בהפתעה והצליח לעורר סערה בקרב המעריצים, וכמו אלבומו הקודם, גם אלבום זה עוסק במותו של בנו הצעיר, בטרם עת. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כזכור, קייב חווה לפני כ-5 שנים טרגדיה נוראית, כאשר בנו בן ה-15, ארתור, נהרג מנפילה מצוק לא רחוק מביתם אשר באנגליה. ניתוח שלאחר המוות גילה כי ארתור לקח אל.אס.די לפני מותו. שנה בלבד לאחר התקרית, הוציא קייב את אלבומו  "Skeleton Tree", שהצליח לשבור את ליבם של מעריצים רבים ברחבי העולם, בייחוד בשיר המופתי- "I Need You".

״Carnage״ הינו אלבום אולפן חדש אשר יצק קייב ביחד עם וורן אליס, שותפו לעשייה. וקצת כמו יצירתו של קייב בשנים האחרונות, גם באלבום החדש, ניתן לחוש באווירה מלנכולית, נוגה, ועדינה, כאשר מעל מרחף מות בנו אשר התרחש כאמור, לפני חמש שנים בלבד.

דרכיהם של וורן אליס וניק קייב הצטלבו לפני שלושים שנה, ומאז השניים יוצרים יחדיו, משתפים פעולה, כאשר אליס הינו אחד האנשים החשובים בלהקה ואחראי על הקו המוזיקלי. למעשה, בהחלט ניתן לומר כי בזכותו של אליס, הצליח קייב, לנטוש בהדרגה, את סאונד הרוק אשר אפיין את יצירתו קודם לכן, בעיקר בשנות התשעים. כעת, סגנונו של ניק קייב מאופיין באווירה נוגה, מהורהרת, כמעט דתית. 

שותפו לדרך, וורן אליס

כאמור, האסון של קייב מלווה אותו גם כאן, באלבום החדש, אך בשונה משני האלבומים הקודמים, כאן קייב מציע נחמה, סוג של עדינות וקבלה שלא היו קיימות קודם לכן. בראיון משותף של קייב ואליס אמרו כי השירים הראשונים של האלבום היו שם כבר בתחילת הדרך, והם ניסו לשמור עליהם גולמיים ככל הניתן. 

לאורך האלבום לא רק מות הבן מהדהד, אלא השנה המשונה והבלתי צפויה שהביאה עימה הקורונה, עם שירים על חיפוש, אובדן הדרך, שאלת שאלות, ועוד. אין ספק כי בשלושה עשורים האחרונים, ניק קייב מצליח לשמור על עקביות, כאשר הוא הוציא למעלה מעשרים אלבומים, רובם אכן מוצלחים. 

עם זאת, קייב אינו רק זמר, אלא גם סופר, משורר ושחקן. בשנת 1998 פרסם ספר מחזות, שירים וסיפורים, ושנה לאחר מכן, ספר נוסף אשר מתאר את חייו של בחור צעיר ואלים, עד מותו הטראגי. הספר הצליח, וזכה לשבחים רבים, ואף יצא במספר תרגומים. בנוסף, קייב כתב תסריט אשר עובד לסרט, בשם "The Proposition", כאשר את הפסקול סרט כתב יחד עם שותפו לדרך, וורן אליס, הכנר של הלהקה. 

קייב הצליח לאורך השנים, וגם כעת, באלבומו החדש, לא ליפול לבנאליות. יותר מכך, הוא מצליח להמציא את עצמו מחדש, ובכך הוא ממשיך לבסס את מעמדו כאחד הזמרים החשובים והמרתקים של השנים האחרונות, ובכלל. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE