הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כשנה לאחר שנסגרו: קליפורניה מציגה תוכנית חדשה לפתיחת בתי הספר
תוכנית המושל תעניק תמריצים כספיים לכל אחד מ-1,037 משרדי החינוך במדינה המוזהבת, בתנאי שהתלמידים הצעירים ביותר - אלו הלומדים בגנים עד כיתה ב' - ישובו לכיתות הלימוד עד סוף חודש מרץ. לא ברור כיצד התוכנית תשפיע על דרישת ארגוני המורים במשרד החינוך הגדולים ביותר, לדוגמה לוס אנג'לס, שמסרבים לשוב לכיתות מבלי שיזכו לקבל חיסון

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, צפוי להציג היום (שני) תוכנית חדשה, במסגרתה יוענקו תמריצים כספיים למשרדי החינוך שיפתחו את בתי הספר, לפחות עבור התלמידים הצעירים ביותר, עד סוף החודש הנוכחי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, מזה תקופה ארוכה קיימת מחלוקת בין לשכת המושל לבין המחוקקים בבית הנבחרים המקומי בסקרמנטו, בכל הנוגע לדרך הטובה ביותר להחזיר את התלמידים לכיתות. עם זאת, נדמה שבימים האחרונים נרשמה התקדמות משמעותית בין הצדדים, ולקראת השעה 11:00 בבוקר יוצג מתווה התוכנית.

לפי הדיווחים, מטרת התוכנית תהיה להחזיר אל בתי הספר את כל התלמידים הלומדים בגנים ועד כיתה ב' עד ה-1 באפריל. מהלך זה יתאפשר רק במחוזות שבהם מספר הנשאים שמאובחנים בכל יום נמוך מ-25 על כל 100 אלף תושבים - קריטריון שמרבית מחוזות המדינה המוזהבת עומדים בו.

 

 

חשוב להבהיר כי המושל לא יכול להורות על פתיחת בתי הספר, ולכן התוכנית משאירה את ההחלטה הסופית בידי משרד החינוך המקומיים השונים. עם זאת, כחלק מהתוכנית הוחלט להקצות תקציב בגובה שני מיליארד דולר, שיחולק בין משרדי החינוך שיצליחו לפתוח את בתי הספר עבור התלמידים הצעירים ביותר עד הראשון באפריל.

בנוסף, חשוב לזכור שבחלק מהמחוזות קיימים הסכמים בין משרד החינוך לארגון המורים, כך שגם המחנכים יצטרכו לתת אור ירוק למהלך.

 

בתי ספר ברחבי לוס אנג'לס (צילום: Shutterstock / Getty Images)

 

על אף ההתקדמות המשמעותית שנרשמה ולמרות התוכנית השאפתנית שתוצג בהמשך היום ע"י ניוסאם, בשלב זה לא ברור אם בכלל ניתן ליישם את התוכנית במסגרת הזמנים שפורסמה, שכן ישנם 1,037 משרדי חינוך בקליפורניה, בהם לומדים כ-6.1 מיליון תלמידים.

אם לא די בכך, חשוב לזכור שנקודת המחלוקת העיקרית בין משרדי החינוך לארגוני המורים - זו שמנעה את פתיחת בתי הספר בערים הגדולות כמו לוס אנג'לס - היא דרישת המורים (ושאר העובדים) לקבל עדיפות בתור לחיסונים.

תחילה, המושל ניוסאם הסביר שמדובר בדרישה שאינה מציאותית, אולם בהמשך הוא התרצה והודיע שהחל מהיום, המדינה תקצה כ-10% ממנות החיסון לטובת אנשי חינוך.

 

מפקח החינוך במחוז לוס אנג'לס, אוסטין ביוטנר (צילום: פליקר / AP)

 

בשל דרישות אלו, ההערכות הן שמשרדי החינוך הגדולים ביותר, למשל LAUSD בלוס אנג'לס, לא יצליחו לפתוח את בתי הספר עד סוף חודש מרץ. ולמרות זאת, לפי הדיווחים תוכנית התמריצים למשרדי החינוך לא תסתיים ב-1 באפריל, אלא הסכום שיחולק לגופי החינוך יפחת בכל יום.

מפקח החינוך בלוס אנג'לס, אוסטין ביוטנר, התייחס לדיווחים על התוכנית הבוקר, ולדבריו משרד החינוך בעיר המלאכים מכוון לפתוח את בתי הספר היסודיים באמצע חודש אפריל.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE