הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משבר הקורונה שירת את העשירים: "כמויות כסף בלתי נתפסות נוצרו השנה" - סין עקפה את ארה"ב בדירוג המיליארדרים
את רשימת המיליארדרים העולמית מובילה עתה סין - ובגדול, במקביל את רשימת המיליארדרים מובילים עדיין האמריקנים, אך נראה כי ארה"ב מאבדת את מעמדה בזמן שהנגיף הפך מספר אנשים לעשירים במיוחד

אחד מכל שני מיליארדרים חדשים השנה בא מסין, ועל פי הרשימה העולמית האחרונה של 'הורון', במדינה היו 1,058 מיליארדרים בשנה שעברה, לעומת כ-696 בארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: בייג'יניג)

מתוך 610 טייקונים מיליארדרים חדשים בעולם, 318  באו בסין, לעומת 95 בארצות הברית, בהתבסס על הערכות שווי מתאריך ה-15 בינואר.

"סין הוסיפה פנים חדשות יותר משאר העולם ביחד, וניצחה בגדול את ארה"ב", נכתב בדו"ח. במדינה היו שש מתוך עשרת הערים המובילות בעולם עם ריכוז המיליארדרים הגבוה ביותר, כאשר בייג'ינג הייתה בראש הדירוג זו השנה השישית ברציפות כביתם של 145 עשירים במיוחד.

העיר היא "בירת המיליארדרים העולמית", על פי הורון.

ניו יורק גלשה למקום השלישי, לאחר שנחאי אשר צירפה 30 מיליארדרים ל-113 הקיימים ממילא.

הונג קונג הייתה במקום החמישי עם 82 מיליארדרים, אחרי 105 של העיר שנזן בסין. "העולם מעולם לא ראה עושר רב שכזה הנוצר בשנה אחת בלבד. הרבה יותר מהצפוי בשנה שהופרעה בצורה כה קשה על ידי קוביד-19," אמר רופרט הויברף, החוקר הראשי ויו"ר דו"ח הורון.

"תנופה בשוקי המניות, המונעת בחלקה על ידי הקלות כמותניות, וזרם הרישומים החדשים יצרו בשנה האחרונה שמונה מיליארדים חדשים בשבוע".

האנשים העשירים ביותר על פני כדור הארץ התעשרו קולקטיבית בשנת 2020 בעוד העולם סבל ממשבר כלכלי חסר תקדים שנגרם על ידי מגפת קוביד-19.

על פי המחקר, העושר הקולקטיבי של 0.01 האחוזים זינק ב-32% ל-14.7 טריליון דולר.

שורות העשירים בעולם צמחו לכ-3,228 מיליארדרים הרשומים ב-2,402 חברות ב-68 מדינות.

הקורונה יצרה מיליארדרים בתחום הבריאות והקמעונאות במיוחד, וזוכים ספציפיים אחרים יהיו יצרניות כלי הרכב החשמליים והמסחר האלקטרוני.

"המהירות של יצירת עושר היא לא פחות ממדהימה", נכתב בדו"ח.

"שלושה אנשים הוסיפו יותר מ-50 מיליארד דולר בשנה אחת, בראשות אילון מאסק עם 151 מיליארד דולר, על רקע עליית המכוניות האלקטרוניות, ואילו מיליארדי המסחר האלקטרוני ג'ף בזוס מאמזון וקולין הואנג מפינדודו הוסיפו 50 מיליארד דולר כל אחד. בקצב זה, צפו לראות חמישים ומעלה בני אדם הפורצים את רף 100 מיליארדי הדולר בחמש השנים הבאות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE