הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוף הסגרים? "אין עוד מסכות, הגבלות, וסגירת עסקים - טקסס פתוחה לעולם ב-100%" - המדינה הדרומית מהמרת בגדול
במסר לשאר מושלי המדינות הגדולות בארה"ב, מושל טקסס גרג אבוט הודיע על פתיחתה של המדינה השנייה בגודלה בארה"ב, מיסיספי מיהרה לאשר תקנות פתיחה דומות, אם הצעד יצליח נראה כי מדינות רבות אחרות ייאלצו להבין את הרמז וליישם מדיניות דומה

זמן קצר לאחר החלטת מושל טקסס, גרג אבוט, לאפשר לאנשי מדינתו להיות חופשיים ממסכות ולפתוח את העסקים לחלוטין, מושל קליפורניה גאווין ניוסום - הנאבק על הישרדותו הפוליטית על רקע הצבעה קרובה העלולה להדיחו מתפקידו בעקבות מה שרבים רואים כטיפולו הכושל במגיפה הקורונה הגיב באמצעות 2 מילים: "פזיז לחלוטין".

על ביקורת דומה מה-CDC דיווחנו מוקדם יותר היום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אך את המושל הרפובליקני אבוט זה ממש לא מעניין, וגם לא את 30 מיליון הטקסנים שעבורם מה שהם הגדירו כ'סיוט הנעילה' הסתיים, לפחות בינתיים. כשה-CDC עדיין מנסה למצוא עילה כלשהי להאריך את צעדי הנעילה, ומנהלת ה-CDC החדשה קוראת במפורש למדינות לא להקל על ההגבלות, שלשום שלח מושל טקסס גרג אבוט מסר לארגון שהפוליטיזציה שלו הפכה לתופעה ידועה, והודיע ​​כי המדינה השנייה בגודלה בארה"ב תסיר את מנדט המסכה ואת כל ההגבלות האחרות על עסקים על רקע ירידה באשפוזים ושיעורי הזיהום. במה שהולך ומתברר כמהלך שהינו הימור פוליטי משמעותי, לא פחות מבריאותי.  כזכור, החל מה-10 במרץ, כל העסקים בטקסס יורשו להיפתח ב-100% מהקיבולת, מסר אבוט במהלך תדרוך תקשורתי בעיר לובק ביום שלישי.

אך מה שרבים שכחו לציין היא כי הוראתו מאפשרת לשופטים מחוזיים להחזיר את הכללים המיוחדים במקרה של עלייה בכמות האשפוזים.

"יותר מדי טקסנים הושבתו מהזדמנויות תעסוקה; יותר מדי בעלי עסקים קטנים התקשו לשלם את חשבונותיהם", אמר המושל הרפובליקני. "הגיע הזמן לפתוח את טקסס ב 100%". הצעדים האנטי-פנדמיים של אבוט משכו בעבר את זעמם של בסיס הבחירות השמרני שלו, שראה בהם תגובת יתר של הממשל, ושאולי ריסק את השאיפות הנשיאותיות שלו.

ואכן, אבוט קיבל 0% מהקולות בסקר נשיאותי בוועידת הפעולה הפוליטית השמרנית בסוף השבוע האחרון על פי בלומברג.

בינתיים, מקרי Covid-19 חדשים בטקסס צנחו ביום שני לשפל של חמישה חודשים. 1,637 מקרים, כך עולה מנתוני מחלקת הבריאות הממלכתית, בעוד אשפוזים בעקבות הנגיך הגיעו לשיעור הקטן ביותר מאז ה-28 באוקטובר.

כידוע, לאחר הודעת מושל טקסס, מושל מיסיסיפי הודיע גם הוא בשעות האחרונות על תום מנדט המסכות ועל פתיחת 100 אחוזים מהעסקים במדינתו.

עיתוי ההכרזות מעיד על כך שהמושלים מדברים זה עם זה, וככל הנראה מונעים מצעדיו של מושל פלורידה הפופולרי רון דסנטיס שביצע את המהלכים הגדולים הראשונים נגד מנדטת הנעילה והמסכות בארה"ב במהלך החודשים האחרונים והפך בכך לאהוד במיוחד בקרב פופוליסטים ושמרנים. "אנחנו נמצאים בנווה מדבר של חופש במדינה שסובלת מעול נעילה מעיקה", אמר מושל פלורידה במהלך נאום CPAC לאחרונה.

"אנו מסתכלים באזורים אחרים בארצנו, ובמקומות רבים מדי אנו רואים בתי ספר סגורים, עסקים נסגרים וחיים נהרסים, ובעוד כל כך הרבה מושלים בשנה האחרונה המשיכו לנעול אנשים, פלורידה הרימה אנשים", אמר מקורבו של הנשיא טראמפ.

בנובמבר חסם דסנטיס את המחוזות המקומיים מליישם את מנדט המסכות שלהן ברחבי מדינת הסאנשיין, ואמר כי פלורידה לא תחוקק חוקי נעילה נוספת ברחבי המדינה.

"המושל לא ינעל ויפגע במשפחות שאינן יכולות להרשות לעצמן מחסה במקום למשך שישה שבועות, במיוחד לא בנגיף שיש לו שיעור הישרדות של 99.8%", הצהיר אז משרדו.

עתה נותר לראות האם ההימור של אבוט ישתלם ברמה הבריאותית והפוליטית, מה שבטוח כלכלית הוא יספק למדינה אוויר לנשימה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE