הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סין: "הומסקסואליות יכולה להיחשב כהפרעה נפשית"
פסק דין תקדימי של בית משפט סיני מעורר מחלוקת גדולה, כידוע ממשל ביידן מטיל סנקציות על מדינות בעלות יחס עוין לקהילת הלהט"ב, אך אל תצפו שהממשל יעשה דבר מה נגד ממשלת סין הקומוניסטית

לאחר שהממשלה הקומוניסטית הסינית הוציאה את הפללת הומוסקסואליות מהחוק ב-1997 והוציאה אותה מרשימת הדברים הנחשבים להפרעות נפשיות בשנת 2001, החלטת בית משפט בסין השבוע "זעזעה" את ארגוני הזכויות השונים על ידי סיווג מחדש של הומוסקסואליות כהפרעה פסיכוסקסואלית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


על פי ה'סאות' צ'יינה מורנינג פוסט', פסק הדין האחרון התחיל בסכסוך משפטי על ספר לימוד במוסד להשכלה גבוהה, כלומר מהדורת 2013 של החינוך לבריאות הנפש לסטודנטים במכללות, שפורסם על ידי הוצאת אוניברסיטת ג'ינאן.

תביעה שהגיש סטודנט ערערה על הספר בהתחשב בכך שהוא -

"רושם הומוסקסואליות תחת "הפרעות פסיכו-סקסואליות שכיחות".

ביום שלישי אישר בית המשפט בסוקיאן שבמחוז ג'יאנגסו המזרחי פסק דין שהסכים לסיווג ספר הלימוד, ומאפשר לספר להישאר במספר תכניות אוניברסיטאיות. בית המשפט כינה זאת "תפיסה אקדמית" לגיטימית כחלק מהפסיקה. הדבר מסיים סאגה משפטית ארוכת שנים.

קהילת הלהט"ב בסין מתחה ביקורת על ההחלטה. אה צ'יאנג, דובר PFLAG, קבוצת תמיכה לקהילה הסינית הקווירית ובני משפחותיהם, האשים את עורכי ספר הלימוד ואת בתי המשפט בכך שהם אינם קשורים לתרבות העכשווית. מעניין שרק בסוף 1990, ארגון הבריאות העולמי עצמו לצד האו"ם ביטל את הסיווג ההומוסקסואלי כהפרעה נפשית.

זכויות הלהט"ב השתנו במהלך 30 השנים האחרונות: ב-1990 האו"ם הסיר את הסיווג של הומוסקסואליות כהפרעה נפשית. 46 מדינות ביטלו את הפללת ההומוסקסואליות מאז שנת 1990, 28 מדינות הכשירו נישואין חד-מיניים, וה-WHO ביטל את סיווג הזיהוי כטרנסג'נדר כמו "הפרעה נפשית".

עם זאת, אפליה והדרה עדיין מתרחשות. 15 מדינות מאפשרות עונשי מוות או מאסר עולם בגין הומוסקסואליות ול-49 מדינות נוספות יש עונשי מאסר.  רק ב-81 מדינות יש הגנה תעסוקתית כלשהי עבור חברי הקהילה. קבלת LGBTQ + בארה"ב נמצאת ברמות שיא בעזרת פתיחות גוברת ונזילות מגדרית בדורות הצעירים, כל זאת גם בעקבות החלטת איגוד הפסיכיאטרים האמריקני (APA) משנת 1973 להסיר את 'אבחנת ההומוסקסואליות' כמשהו שאפשר לסווג כפתולוגיה. סביר מאוד להניח כי הבית הלבן של ביידן יוסיף זאת לרשימה ההולכת וגדלה של הפרות זכויות אדם שהממשל הדמוקרטי לא מתמודד מולם המתרחשות בסין, לצד רצח העם והרדיפה של המיעוט האויגרי בשטחי הדיקטטוקה הקומוניסטית.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE