הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הדוקו החדש מבית HBO ״פייק מפורסמים״ מצליח לחשוף את האמת המכוערת מאחורי החיים הנוצצים של משפיעני הרשת
קורנה או לא, משפיעני הרשת ממשיכים לתחזק פיד זוהר, מושלם, ונטול פגמים. כעת, הדוקו החדש מנפץ את האשליה, חושף את האמת מאחורי הקלעים ובעיקר מבקש לשאול: מה שווים חיים מושלמים, אם הם מזויפים?

משפיעני הרשת הם כנראה בין היחידים אשר הקורונה לא השפיעה עליהם כלל. הם עדיין מטיילים, חוגגים ונהנים (ללא מסכה, כמובן), נמצאים בחברת אנשים וחברים, ובעיקר, עושים חיים. במילים אחרות, מי מאיתנו לא היה רוצה להיות משפיען רשת? כעת, הדוקו החדש מבית HBO, ״פייק מפורסמים״ חושף כיצד הופכים להיות משפיעני רשת, ובעיקר, מה מסתתר מאחורי הקלעים. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יוצר הסרט, ניק בילטון, עוסק בנושא המורכב והחם ביותר אולי, ומבקש להוכיח כי למעשה, כל אחד מאיתנו יכול להפוך למשפיען רשת, באמצעות קצת כריזמה, והון עצמי. עם זאת, הסדרה לא חוסכת בביקורת על הנושא, ועל אותם אנשים אשר כל עבודתם היא לשדר ״חיים טובים״ דרך הרשתות החברתיות. 

עם זאת, הסרט לא נופל לרצינות תהומית, אלא מותח את הביקורת באופן קליל ומשעשע, ובמקביל מצליח לעורר לא מעט שאלות ומחשבה. בילטון הצליח לגייס למעלה מ-4,000 צעירים מרחבי לוס אנג'לס אשר הגיעו למיונים, כאשר כל אחד ניסה לשכנע את הבוחנים, מדוע הוא המשפיען הבא. 

מתוך האלפים, בחר בילטון סך הכל שלושה: מעצב אופנה אפרו אמריקאי, שחקנית בתחילת דרכה, ומוזיקאי. אף אחד מהשלושה לא מחזיקים בכישרון יוצא דופן, אלא רק בתשוקה אחת, להתפרסם ולהפוך להיות משפיעין הרשת הבא. ההפקה עושה את רוב העבודה הקשה עבור שלושת הנבחרים. כלומר, רוכשת עבורם עוקבים, מביימת תמונות ״נכונות״ לאינסטגרם, ומה לא. 

הסרט לא מפספס את ההזדמנות להדגיש את האינטרס המובהק של אותן חברות מסחריות אשר משתפות פעולה עם משפיעני הרשת. שורה תחתונה, השאיפה היא לתחזק מראית עין, מציאות מושלמת, נטולת פגמים. או במילים אחרות, להציב פיתיון מספיק אמין וטוב, שיבלע בגרון של כולנו, ללא בעיה. 

יוצר הסרט מצליח להמחיש כמה כל התהליך קל, עד כדי כך שזה הופך כמעט מטריד. כולנו יכולים לקנות לייקים, תגובות, בוטים, ליצור מראית עין של חיים נטולי פגמים, עשירים ומאושרים, ובעיקר, כמה קל ליפול למלכודת הזו, משני צידי המטבע. 

עם זאת, המפסידים, או הקהל אשר שווי בשקר האסתטי והמהודק הזה, הם אנחנו. העוקבים, אשר בסופו של דבר קונים את המציאות הזו במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב, את המוצרים השונים שאותם משפיעני רשת מוכרים ומציגים. 

דומיניק, השחקנית המתחילה, היא היחידה מבין השלושה אשר מתמסרת להתהליך באופן טוטאלי, ולכן תוך זמן קצר מתחילה ליהנות משיתופי פעולה, מוצרים וארוחות בחינם. לקראת סוף הסרט היא אפילו זוכה בחופשה מפנקת, הכל כלול, ללא עלות. אך הקורונה, כפי שהיא יודעת לעשות, ביטלה את הכל. 

בסופו של דבר, שלושת הנערים מגלים סלידה כלשהי מהעולם המזויף אותו ניסו לטפח ולהציג. כך שניתן לומר כי הסרט מסתיים בנימה מוסרנית כלשהי. כלומר, ״פייק מפורסמים״ לא מצליח להעניק לצופה הצצה אמיתית על העולם הזה, אך הוא בהחלט עוסק בסוגיות מהותיות וחשובות, ומציף לא מעט שאלות. 

נראה כי בילטון התמקד בשאלה המרכזית, ואולי החשובה מכל: מה שווים אותם חיים מושלמים כביכול, אם הם למעשה, מזויפים?. השורה התחתונה של הסרט מבקשת להזכיר לכולנו, כמה זה קל ופשוט לעבוד עלינו, ובעיקר, היא מזכירה לנו שאסור לשכוח את הפער שבין המציאות, לבין מה שאנו רואים על המסכים. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE