הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רויטרס: מה קורה בצרפת, גרמניה ושוויץ? "אובדן אמון קשה בחיסון בקרב עובדי מערכות הבריאות, רק חצי רוצים להתחסן"
דיווח מפתיע של סוכנות הידיעות רויטרס מעיד כי ישנה ספקנות קשה בקרב עובדי מערכות הבריאות במעקב אירופה, במיוחד בצרפת ובשוויץ, "רק חצי מעובדי מערכת הבריאות מעוניינים להתחסן"

נתונים מדהימים חדשים שמביאה סוכנות הידיעות רויטרס מצרפת, וגם מגרמניה ומשוויץ (להלן) מציעים כי ישנה מגמה עולמית רחבה יותר של היסוס וספקנות בכל הנוגע למאמצי החיסון של ממשלות העולם, כך בדיווח חדש של סוכנות הידיעות.

רויטרס בסיקור הפעלת החיסונים במדינה מגלה כי רק "מחצית מעובדי הבריאות בבתי הטיפול המיוחד בצרפת רוצים להתחסן" - גם לאחר שרבים מהם עדים באופן שגרתי לפגעי ה-COVID-19 בקרב קשישים וחולים, תוך שהם נחשפים לאלפי מקרי מוות מהמגיפה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"יש אובדן אמון מוחלט", צוטט עובד רפואי אחד ונציג האיגודים המקצועיים, במה שמשקף התנגדות של עובדים בתשלום נמוך לעיתים קרובות ובתנאי עבודה קשים, המצטווים להתחסן שמא יסכנו את ביטחונם של החולים הקשישים, שלהם עצמם, ושל בני משפחתם.

ברויטרס טוענים כי נשמע פזמון מקובל בקרב נותני הטיפול בחזית כדלקמן:

מארי-פראנס בודרט, העובדת בבית אבות צרפתי לקשישים, צפתה בחולה נחנק למוות מולה מכיוון ש-COVID-19 נמצא בריאותיו. אך כאשר המעסיק שלה הציע לה חיסון נגד הנגיף, האחות היססה.

"יש לי ספקות," אמרה בודרט, בן 48. "אני מעדיפה לחכות". המגמה נצפית גם ברחבי אירופה, ומעוררת חששות עמוקים בקרב גורמי הבריאות מפני שאוכלוסיית הקשישים נותרה בסיכון גדול במידה שחלקים גדולים מעובדי הבריאות מסרבים או לפחות מעכבים את קבלת הזריקה.

הדו"ח מציע כדוגמאות סמוכות את גרמניה ושוויץ, כאשר ההתנגדות לחיסון בקרב עובדי הבריאות הביתית עשויה להיות גדולה אף יותר מאשר בצרפת.

"בגרמניה, מפעילת בתי האשפוז BeneVit Group סקרה את הצוות בנובמבר ומצאה שרק 30% רוצים להתחסן", כותב רויטרס.

במהלך השנה האחרונה צרפת התקשתה להכיל סדרה של התפרצויות וירוס קטלניות בבתי אבות ובמתקני טיפול בקשישים, בדומה לטרגדיות דומות בניו יורק ובמקומות אחרים בארה"ב:

לגבי שוויץ, הדו"ח מביא את הדברים הבאים: "פיטר בוררי, ראש ProSenectute, קבוצת התמיכה הגדולה ביותר בשווייץ לבני גיל הזהב, אמר כי לכל היותר מחצית מצוות הסיעוד במגזר הרפואי מוכנים להתחסן".

לאחרונה מתלבטת בצרפת האם אנשים מבוגרים עם מצבים רפואיים קיימים צריכים לקבל את החיסון של AstraZeneca. בעבר פריז הזהירה מפני החיסון (עמנואל מקרון עצמו), עם זאת, ביום שלישי גורמי הבריאות הממשלתיים תיקנו את עמדתם שננקטה מתוך זהירות בגלל היעדר נתונים מניסויים קליניים, וכעת ביטלו את האיסור על בני 65 ומעלה להתחסן.

נכון לעכשיו צרפת מתקרבת ל-4 מיליון חולי COVID מאז תחילת המגיפה, כולל מעל 87,000 הרוגים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE