הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חקירת התאונה הקטלנית בקליפורניה: 25 איש נדחסו ב-SUV, האם כלי הרכב היה מעורב בסחר בבני אדם?
במקביל לכך שרשויות החוק עדיין מנסות להבין מה גרם לתאונה שבה נהרגו 13 איש בדרום קליפורניה, כעת גם רשויות ההגירה הפדרליות מעורבות. לפחות 10 מההרוגים הם אזרחי מקסיקו, וקיים חשד שלפחות חלקם מעורבים בסחר בבני אדם, ככל הנראה למטרות עבודה בחקלאות

רשויות החוק הפדרליות פתחו בחקירה בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית שאירעה אתמול (שלישי) בדרום קליפורניה, במהלכה נהרגו לפחות 13 מתוך 25 האנשים שהצטופפו ל-SUV.

כעת, קיים חשד שכלי הרכב שימש למטרות סחר בבני אדם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חקירת התאונה נמשכת, אך במקביל נפתחה חקירה של רשויות ההגירה (צילום: AP)

 

כזכור, בשעות הבוקר המוקדמות של יום שלישי - בסביבות השעה 6:15 - התקבלו הדיווחים הראשוניים על התאונה הקטלנית. במשטרת הכבישים המהירים של קליפורניה (CHP) סיפרו שהתאונה אירעה במחוז אימפריאל, כ-160 ק"מ מזרחית לסן דייגו וכ-18 ק"מ צפונית לגבול עם מקסיקו.

נסיבות התאונה עדיין נחקרות, אך מה-CHP נמסר כי משאית סמי-טריילר מלאה בחצץ פגעה ברכב ה-SUV, פורד אקספדישן משנת 1997. נבדקת האפשרות שאחד הנהגים לא ציית לתמרור עצור וגרם לתאונה, אולם בשלב זה פרטי החקירה נותרו חסויים.

 

זירת התאונה, אתמול בקליפורניה (צילום: AP)

 

עוד נמסר מה-CHP כי נהג המשאית, ג'ו בלטרן בן ה-68 מהעיר אל סנטרו, נפצע באורח קשה ומאושפז בבית החולים. כמו כן, שמו של נהג ה-SUV לא פורסם, אך ב-CHP סיפרו שמדובר באזרח מקסיקני בן 28, תושב העיר מקסיקלי.

כל 13 ההרוגים בתאונה ישבו ב-SUV, לרבות הנהג, וב-CHP מסרו שעשרה קורבנות הם אזרחי מקסיקו. לא ברור אם שלושת הקורבנות הנוספים הינם אזרחים אמריקאים, או שמא מדובר באזרחי מדינות מרכז אמריקה אחרות.

 

מרבית הנוסעים ב-SUV הושלכו מכלי הרכב בעת התאונה (צילום: AP)

 

עומאר ווטסון, בכיר ב-CHP, הסביר שכל המושבים הוצאו מהאקספדישן - מלבד אלו של הנהג והנוסע הקדמי. על אף שבאופן חוקי ניתן להכניס עד 8 אנשים לדגם זה, כאמור בעת התאונה ישבו במכונית לא פחות מ-25 בני אדם.

היות שכמעט כל הנוסעים ב-SUV היו ללא חגורה, מרביתם הושלכו למרחק רב בעת התאונה הקשה. ולמרות זאת, ב-CHP הדגישו כי רב הנסתר על הגלוי, וטרם נקבעה המהירות שבה שני כלי הרכב נסעו: "בשלב הזה אנחנו לא יודעים לומר האם האקספדישן עצר בתמרור העצור", הסביר ווטסון לאחר התאונה, "אבל אנחנו כן יודעים שהרכב נכנס לצומת ושם הוא נפגע ע"י המשאית".

 

זירת התאונה, אתמול בדרום קליפורניה

 

כאמור, במקביל לחקירת התאונה עצמה, כעת גם רשויות ההגירה נכנסות לתמונה. במשרדי מנהל סוכנות אכיפת מכס והגירה (ICE) בסן דייגו הודיעו באופן רשמי שנפתחה חקירה בחשד לסחר בבני אדם, ככל הנראה למטרות עבודה בחקלאות: "חקירה מתנהלת בעניין זה ועל כן לא נוכל להרחיב בנושא", אמרו ב-ICE.

 

רק שני מושבים הותקנו ב-SUV בעת התאונה (צילום: AP)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE