הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה צפויה לאסור על עסקים לדרוש מעובדים פוטנציאליים לעבור בדיקת סמים
כחמש שנים עברו מאז שתושבי המדינה המוזהבת הצביעו בעד לגליזציה של מריחואנה, אך עד היום לעסקים מותר להתנות את העסקת העובד בבדיקת שתן. במקרים מסוימים עובדים אף מפוטרים בשל עישון קנביס. מנהל הארגון הקורא לבצע רפורמה בתחום הסביר: אתה יכול לעשן סיגריות, לשתות אלכוהול, לירות בכלי נשק וכל דבר חוקי אחר - בתנאי שזה קורה מחוץ לשעות העבודה. גם צריכת מריחואנה צריכה לזכות ליחס דומה"

המחוקקים בקליפורניה מקדמים הצעת חוק חדשה, במסגרתה לבתי העסק לא יתאפשר לדרוש מעובד פוטנציאלי לעבור בדיקה לגילוי מריחואנה כתנאי להעסקתו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

הצעת החוק, AB 1256 בשמה הרשמי, הוגשה בחודש שעבר ע"י ביל קווירק, דמוקרט שמייצג את מחוז הבחירה ה-20 (אזור היוורד, מזרחית למפרץ סן פרנסיסקו) בסקרמנטו.

חשוב להבהיר שהצעת החוק רלוונטית אך ורק לבדיקות לגילוי סמים מסוג מריחואנה, ולא אף סם אחר. יתרה מכך, ראוי להזכיר כי החוק בקליפורניה מתיר לעשן או לצרוך מריחואנה בכל צורותיה, למטרות אישיות.

בפועל, למרות שפחות או יותר מדובר בלגליזציה מלאה של מריחואנה, ישנם בתי עסק - בייחוד תאגידים וחברות ענק - שדורשים מעובדים לעבור בדיקת שתן.

לכן, מטרת הצעת החוק היא להסדיר את הסוגיה אחת ולתמיד, ולקבוע שבדיקת מריחואנה אינה יכולה לשמש כהצדקה לפיטורים של עובד או לאי-העסקתו של עובד פוטנציאלי.

שלא במפתיע, הצעת החוק זוכה לתמיכה רחבה מצד הארגון הלאומי לרפורמה בחוקי מריחואנה (National Organization for the Reform of Marijuana Laws, או NORML):

"כשאנחנו לא בעבודה, מותר לנו לעשות הכל במסגרת החוק", מסביר דייל גרינגר, מנהל NORML בקליפורניה, "אתה יכול לעשן סיגריות, לשתות אלכוהול, לירות בכלי נשק וכל דבר חוקי אחר - בתנאי שזה קורה מחוץ לשעות העבודה. ההיגיון שלנו אומר שגם צריכת מריחואנה צריכה לזכות ליחס דומה, ובדיקות הסמים 'חושפות' גם דברים שקורים מחוץ לעבודה".

ניתן לעיין בהצעת החוק המלאה כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE