הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יש לכם נכס ולא משלמים בו שכירות? משרד המשפטים מערער על שופט פדרלי שביטל את הקפאת הפינויים מדירות
הצו להקפאת פינוי המאחרים בתשלום שכ"ד שהוצא לפני שנה ע"י הCDC הותקף בבית המשפט בטקסס, מכאן והלאה מתחיל סיפורנו

משרד המשפטים האמריקני ערער על צו שופט פדרלי בטקסס שחוסם את הקפאת פינוי דיירים המאחרים בתשלום שכ"ד שהתבססה בשנה שעברה על ידי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

זאת בתגובה לתביעה שהגישה קבוצה של בעלי בתים בטקסס.

השורה התחתונה - ישנם שופטים שלא מוכנים לסבול יותר איחור בתשלום שכ"ד בגלל המגיפה, בעוד משרד המשפטים האמריקני ממשיך לבקש הנחות לדיירים - אך פסקה תקדימית כבר הונחה בשטח שעלולה לעבוד לטובת בעלי הנכסים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צו פינוי מבית- אילוסטרציה: FOOL.

הנשיא דונלד טראמפ אישר לראשונה את האיסור  לסלק מאחרים בעקבות המגפה כבר בספטמבר, ומאז הוארך פעמיים, לאחרונה על ידי הנשיא ג'ו ביידן ביום הראשון שלו בתפקיד.

השופט המחוזי, ג'יי קמפבל בארקר, ממחוז מזרח טקסס, לא הוציא צו נגד האכיפה, אך לפי CNN, אמר כי הוא מצפה כי ה-CDC יכבד את פסיקתו ויפסיק את ההקפאה.

השופט, אותו מינה טראמפ, קבע ביום חמישי כי האיסור חורג מגבולות הרשות הפדרלית בניסיון למנוע ממחלות מדבקות לעבור בין המדינות.

"הממשלה הפדראלית לא יכולה לומר שהיא פעלה בעבר בכוחה על המסחר הבין מדיני בכדי להטיל הקפאה על פינוי מגורים", כולל במהלך מגפת השפעת הספרדית בשנת 1918, כתב בארקר בהחלטתו.

השופט אומר שהקפאת הפינוי, גם אם היא כשרה, תהיה מוגבלת - והוא לא היחיד.

בהצהרה שהודיעה על הערעור ביום שבת, אמר משרד המשפטים כי ההקפאה אינה חורגת מסמכות הקונגרס וכי ההשפעה של פסיקת השופט ממילא מוגבלת מאוד.

"ההחלטה ... אינה חורגת מהתובעים המסוימים באותו מקרה, והיא אינה אוסרת על החלת הקפאת הפינוי של ה- CDC על גורמים אחרים.

עבור בעלי בתים אחרים המשכירים לאנשים בעלי כיסוי, הקפאת הפינוי של CDC נותרת בתוקף", אמר בריאן בוינטון, עוזר היועץ המשפטי לממשלה באגף האזרחי במשרד המשפטים.

ישנם גם עוד איסורים כאלה, הן פדרליים והן מדינתיים, וההחלטה לא התייחסה לאלה. אלה כוללים את האיסור על פינוי ועיקול על משכנתאות בגיבוי גופים בחסות ממשלתית כמו פאני מיי ופרדי מק , שהוארכו גם הם עד 31 במרץ.

השורה התחתונה 

הממשלה הפדרלית טוענת כי פינוי שוכרים עבריינים עלול לגרום לגידול בתופעת חסרי בית ולדיור צפוף יותר, שניהם יכולים להוסיף להתפשטות המגפה.

אבל אז ישנם גם הבעלים והמנהלים של אותם נכסים שבהם לא משלמים את שכר הדירה, ויש להם חשבונות משלהם לשלם.

לא כולם תאגידים גדולים עם כיסים עמוקים. רחוק מזה. המכון העירוני מעריך שכמעט 60% מהיחידות החד-משפחתיות במדינה זו הן בבעלות אנשים עם רק אחת או שתיים.

אין שום מילה מיידית לגבי מתי ערכאת ערעור תדון בתיק.

בינתיים, הצעת חוק של 1.9 טריליון דולר שעושה את דרכה בקונגרס מכילה סיוע בשכר דירה של מיליארדי דולרים שיכולים לעזור להקל על הכאב משני צידי העסקה.

כמה זה יהיה בסופו של דבר, וכמה זה יוכל לעזור לעימות הזה בין שני הצדדים עם החששות הלגיטימיים מאוד, נותר לראות.

יש גם איסורים ממלכתיים ופדרליים אחרים, בתוספת למיליוני המשכנתאות שיצאו מדחיית עיקול בחודשים הקרובים, מה שמבטיח שהלחץ והתקווה להקלה על מגיפה וכלכלית מההפצה של החיסון רק יכולים להמשיך ולעלות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE