הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר שזכה באוסקר התסריטאי לוקה גואדנינו בסדרת דרמה התבגרות חדשה
לוקה גואדנינו, היוצר של הסרט ״קרא לי בשמך״ אשר זיכה אותו באוסקר, החליט לעבור למסך הקטן, עם סדרה חדשה שעוסקת בנעורים, מיניות, וזהות, אותה הוא כתב וביים

״אנחנו מי שאנחנו״ היא הסדרה החדשה של התסריטאי והבמאי לוקה גואדנינו, אשר זכה לאחרונה באוסקר בזכות הסרט שביים ״קרא לי בשמך״. הסדרה בת שמונה פרקים, וקצת כמו הסרט, היא עוסקת בנעורים, ובדילמות של דור ההמשך. גואדנינו מצליח ליצור סדרה עדינה ופואטית, בה העלילה היא בהחלט לא הכוכב הראשי. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לעומת זאת, הפסקול, הצילום, והנופים המרהיבים המוצגים בכל פרק, הם בהחלט הכוח של הסדרה. העלילה עוקבת אחר נער צעיר אשר עובר עם שתי האמהות שלו להתגורר בבסיס צבאי, בעקבות מינוי של אחת מהן למפקדת של הבסיס. הנטייה המינית של הנער אינה ברורה, וזמן קצר לאחר שהוא מגיע לביתו החדש, הוא מכיר בחורה צעירה, בת גילו, ביניהם נרקמת מערכת יחסים קרובה. 

הסדרה נוגעת בנושאים שונים, כולם רלוונטים במיוחד לדור הצעיר, זהות, דימוי עצמי, מיניות, בדידות, חושניות ועוד. לכן, אין זה מקרי שהסדרה מצליחה לסחוף את הצופה רק בפרק הראשון. עם זאת, חשוב לומר כי לא מדובר בסדרת דרמה שגרתית, העלילה כאן לא לוקחת תפקיד מרכזי, כאשר הדגש הוא יותר על הצד האסתטי, על הצורה. 

גואדנינו בוחר לא להכניס את הצופה אל תוך הראש של הגיבור, או שאר הדמויות, ומשאיר לנו מקום לדמיון, לספקות, לשאלות. לאחר צפייה במספר פרקים, נגזר על הצופה ליהנות מאלמנטים אחרים בסדרה, ולא לשאוף לקבל התרה, סדר, או תשובות. 

לסיכום, ״אנחנו מי שאנחנו״ היא פחות סדרה עלילתית קלאסית, אלא יותר רצף, קולאז׳ של רגעים עדינים, פואטיים, ליריים כמעט, אשר באים אחד אחרי השני, באופן הרמוני ומעורר התפעלות. יכולות הבימוי של גואדנינו באות לידי ביטוי לאורך הסדרה, בכל פרק מחדש, באופן המהודק והמרשים ביותר, ומזכיר לכולנו מדוע זכה באוסקר על הסרט ״קרא לי בשמך״.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE