הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נואשים להשיג חיסון לקורונה? רכשו 5 קופסאות סיגריות ותעברו לגור בצפון קרוליינה
כפי שניו ג'רזי עשתה בתחילת השנה, רשויות הבריאות ב'מדינת עקב הזפת' בחרו להעניק עדיפות בקבלת החיסון למי שמעשן סיגריות. למעשה, הזכאות פתוחה בפני כל מי שעישן לפחות 100 סיגריות במהלך חייו. מזכירת הבריאות המקומית דחתה את הביקורת על המהלך: "זה מציל חיים"

מבצע החיסונים בצפון קרוליינה ממשיך להתקדם בקצב מרשים, אך כעת רבים מרימים גבה בעקבות העובדה שמעשני הסיגריות נכללים ברשימת הזכאים להתחסן, ללא קשר לגילם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי מחלקת הבריאות ושירותי האנוש של צפון קרוליינה, המדינה עברה לשלב הרביעי בתוכנית החיסונים. במסגרת שלב זה, תושבים בין 16 עד 64 אשר סובלים ממחלות רקע כלשהן זכאים להתחסן, כמו גם אנשים שחיים במקומות שבהן קיים קושי בשמירה על ריחוק חברתי, למשל חסרי בית ואסירים.

עם זאת, כאמור, מה שמעורר תהיות רבות זה הכוונה להעניק את החיסון גם עבור מי שמעשן סיגריות רגילות או אלקטרוניות. למעשה, מדובר לא רק במי שמעשן כיום, אלא כל מי שעישן במהלך חייו 100 סיגריות, או חמש קופסאות.

ד"ר מנדי כהן, שרת הבריאות ושירותי האנוש של צפון קרוליינה, הדפה את הביקורת והסבירה שהמעבר לשלב הרביעי התאפשר בזכות אישור החיסון השלישי. אתמול היא אמרה: "נקבל היום 80 אלף מנות חיסון מהממשל הפדרלי, ואישור החיסון השלישי גורם לכך שנוכל לחסן יותר אנשים מוקדם ממה שציפינו. זה מונע הדבקות נוספות ומציל חיים".

למרות הביקורת הרבה כנגד המהלך, צפון קרוליינה אינה המדינה הראשונה שמעניקה עדיפות למעשנים בכל הנוגע לחיסונים. כפי שדיווחנו בתחילת ינואר, ניו ג'רזי הודיעה שבעלי מחלות רקע גם יוכלו להתחסן, ומחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD) הנגרמת בעיקר ע"י עישון מוצרי טבק נכללה ברשימה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE