הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המשטרה מתקשה להתמודד עם גל האלימות: זינוק חד בנתוני הירי ברחבי לוס אנג'לס
דו"ח חדש שפורסם השבוע חושף כי בחודשיים הראשונים של השנה החדשה נרשמה עלייה של 88% ו-141% בכמות תקריות הירי ומספר הפצועים בעקבותן, בהתאמה. גל הפשיעה מורגש היטב בכל רחבי העיר, אולם במשטרה סיפרו ששני-שליש מתקריות הירי מתרחשות בדרום לוס אנג'לס

במהלך החודשיים הראשונים של שנת 2021 נרשם זינוק חד במספר תקריות הירי ברחבי לוס אנג'לס, וכתוצאה מכך גם מספר הנפגעים מירי עלה באופן דרסטי בתקופה זו. כך נטען בדו"ח חדש שפורסם השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: בן קרול)

 

הדו"ח פורסם ע"י מכון "קרוסטאון", מלכ"ר הפועל במסגרת החוג ללימודי עיתונות באוניברסיטת דרום קליפורניה (USC) במרכז לוס אנג'לס.

מחברי הדו"ח בחנו את נתוני הפשיעה וגילו כי בינואר ופברואר התקבלו 570 דיווחים על ירי מכלי נשק. מדובר בעלייה בלתי נתפסת של 88%, בהשוואה ל-303 התקריות הדומות שאירעו במהלך החודשיים הראשונים של 2020.

 

 

אם לא די בכך, במהלך החודשיים הראשונים של השנה 267 תושבי לוס אנג'לס נורו - עלייה של 141% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה נורו 111 איש.

חשוב להבהיר כי נתון זה מתייחס לכלל האנשים שנפגעו מירי, אך כאשר מביטים על נתוני הרציחות ניתן לראות ש-64 נורו למוות בחודשיים הראשונים של 2021. זוהי עלייה של 39% לעומת 46 מקרי הרצח בינואר ופברואר 2020.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

במשטרת לוס אנג'לס מנסים להתמודד עם גל הפשיעה האלים, וסגנית המפקדת רג'ינה סקוט הסבירה שהאזור הבעייתי ביותר נמצא בדרום העיר, שם נרשמה עלייה של 165% במספר תקריות הירי ו-358% במספר התושבים שנפגעים מירי.

"אם משווים את הנתונים בדרום לוס אנג'לס לשאר העיר, ניתן לראות שקרוב לשני-שליש, 65%, מתקריות הירי מתבצעות בדרום העיר", הסבירה סקוט והוסיפה, "בששת השבועות האחרונים נורו 110 אנשים בדרום לוס אנג'לס. בשנה שעברה נתון זה עמד על 24. לא ראינו מספרים כאלה מאז סוף שנות ה-90 או תחילת שנות האלפיים".

מחד, אין ספק שמדובר בנתונים שמעוררים דאגה רבה בקרב התושבים. מאידך, הנתונים לא מפתיעים במיוחד והם מראים שהמגמות שנרשמו לקראת סוף שנת 2020 לא הסתיימו עם המעבר לשנה החדשה.

כפי שדיווחנו בסוף נובמבר, משבר הקורונה גרם לשינויים רבים בחיי השגרה בלוס אנג'לס, כאשר הבולט מתוכם הוא הדרישה לחבוש מסכות בחנויות, סופרמרקטים ובתי עסק אחרים. מסתבר שיש מי שמנצל את זה כדי לצאת להסתיר את זהותם כאשר הם עוברים על החוק.

דו"ח שפורסם דאז, גם הוא ע"י קרוסטאון, בחן את נתוני המשטרה המקומית ומצא כי נרשם זינוק משמעותי במספר הפשעים שבהם החשוד מסתיר את פניו עם מסכה.

למעשה, בעשרת החודשים הראשונים של השנה נרשמו 1,164 פשעים ע"י רעולי פנים. לשם השוואה, בתקופה המקבילה אשתקד נרשמו 200 פשעים בנסיבות דומות. כלומר, בשנה החולפת נרשמה עלייה של 482%. מתוך כלל הפשעים שבוצעו ע"י רעולי פנים, 27% היו פריצות, 22% היו מעשי שוד או ניסיונות לשדוד ו-11% היו תקיפות באמצעות נשק קטלני.

 

אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

יתרה מכך, כבר בחודש ינואר הזהיר מפקד משטרת לוס אנג'לס, מייקל מור, שהעיר חווה "גל פשיעה אלימה חסר תקדים". בזמנו הוא הסביר ש-59 תושבים נורו במהלך השבועיים הראשונים של השנה החדשה, וזאת בהשוואה ל-7 בשבועיים הראשונה של שנת 2020. בהודעתו הוא הוסיף שמוקד התקריות הירי הוא בדרום העיר, ועד כה נעצרו 105 חמושים ו-130 כלי נשק הוחרמו.

 

 

"אנחנו עושים מאמצים גדולים, אולם אנחנו זקוקים לעזרה מהקהילה ומנבחרי הציבור", מפקד המשטרה כתב בחשבון הטוויטר שלו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE