הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
במשך עשור חוקרי המשטרה רדפו אחר מצית סדרתי: כעת מתברר שהחשוד הוא אחד משלהם
בכל פעם שאירעה הצתה בבית או במכונית באזור מרילנד, חוקרי המשטרה חיפשו ראיות כגון טביעות אצבע וכדומה, אך רק כאשר הם התחילו להתמקד במכנה המשותף של הקורבנות הם הבינו שמי שעומד מאחורי גל ההצתות הוא לא אחר מאשר מפקד המשטרה המקומית לשעבר

דיוויד קרופורד, מי שבעבר כיהן במפקד המשטרה המקומית בעיר במרילנד, נעצר מוקדם יותר השבוע בחשד שהוא עומד מאחורי עשרות הצתות בשנים האחרונות - בעיקר כנגד אנשים שעמם הייתה לו מחלוקת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דיוויד קרופורד, כפי שתועד במצלמות האבטחה במהלך הצתה, לצד תמונתו לאחר מעצרו

 

קרופורד בן ה-69 נעצר אתמול (רביעי) בביתו בלורל (Laurel), עיר בת 25 אלף תושבים הנמצאת כ-30 ק"מ צפון-מזרחית לבירת ארצות הברית, וושינגטון די. סי., כך על פי הודעת מכבי האש במחוז פרינס ג'ורג'.

לפי החשד, קרופורד עומד מאחורי הצתות מכוונות שאירעו ברחבי האזור מ-2011 ועד שנה שעברה. מעבר לכך שהוא צפוי לעמוד לדין בגין הצתה, בכוונת משרד התביעה המקומי להאשימו גם בניסיון לרצח.

מדו"ח המעצר עולה כי מרבית ההצתות אירעו בשעות הבוקר המוקדמות, ומצלמות אבטחה ביתיות חשפו כי החשוד לובש סווטשירט ומכסה את ראשו ואת רוב פניו בעזרת קפוצ'ון. כמו כן, המשטרה ידעה שהחשוד נוהג במכונית פרייבט בצבע כסף או אפור, אך כמובן שאיש לא תיאר שהחשוד היה מפקד המשטרה בעבר.

 

 

במשך קרוב לעשור, חוקרי המשטרה ניסו לגלות מי עומד מאחורי ההצתות, ולמעשיו בשלב מסוים החוקרים בכלל סברו שמדובר במספר חשודים.

התפנית אירעה רק בשנה שעברה, כאשר החוקרים שינו את צורת המחשבה שלהם, ובמקום לחפש ראיות בבתים ובמבנים שהועלו באש, הם התרכזו במכנה המשותף של הקורבנות.

 

 

ההצתות התרחשו בעשרות ערים ועיירות, בבתים ובמכוניות, והחקירה חשפה שהמכנה המשותף היחיד של כלל הקורבנות זה שבשלב מסוים במהלך חייהם, הם מצאו את עצמם מתעמתים עם קרופורד. בין הקורבנות שלו ניתן למצוא בכיר בעיריית לורל, מפקד משטרה לשעבר בלורל, שני שוטרים נוספים, שני קרובי משפחה של החשוד, שניים מרופאיו האישיים ושכנו הקודם.

 

החשוד, מפקד המשטרה לשעבר דיוויד קרופורד

 

כאמור, מעבר להצתה, קרופורד מואשם כעת גם בניסיון לרצח. במשרד התביעה הסבירו שהוחלט לפעול כך מכיוון "שהיו רמזים ברורים לכך שאנשים נמצאים בבית כאשר החשוד הצית את השריפות". כמו כן, במשרד התביעה הוסיפו כי בשישה מקרים הקורבנות ישנו בבית בעת ההצתה, ורק בנס איש לא נהרג.

 

 

בתחילת השנה העניק בית המשפט במדינה צו חיפוש, ושוטרים פשטו על ביתו של קרופורד. במהלך החיפושים במקום נמצאו מספר כלים הקשורים להצתה, אך הדבר המפליל ביותר היה מעין רשימת מטרות, בה הופיעו שמותיהם של הקורבנות (ושל אנשים נוספים).

אם לא די בכתב האישום שהוגש נגד קרופורד, נבדקת האפשרות שהוא עומד מאחורי הצתות נוספות, הן במרילנד והן במדינות סמוכות כגון וירג'יניה ודלאוור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE