הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה מיישרת קו עם ה-CDC וממליצה לחבוש 2 מסכות
מושל המדינה המוזהבת עקץ את עמיתיו מטקסס ומיסיסיפי שבחרו לבטל את מגבלות הקורונה ואמר שקליפורניה "לא מעוניינת ללכת בדרך שלהן, ובמקום נמשיך לחשוב על הבריאות ועל העתיד שלנו". ולמרות זאת, ניוסאם הבהיר שמדובר בהמלצה בלבד

בחודש שעבר פורסמה המלצה מצד המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), לפיה יש לחבוש שתי מסכות מחוץ לבית מכיוון שזה מפחית באופן משמעותי את הסיכוי להידבק בקורונה. מוקדם יותר היום (חמישי) קליפורניה החליטה ליישר קו ולפרסם המלצה דומה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

בהודעת מחלקת בריאות הציבור במדינה המוזהבת פורסמו מספר עדכונים להנחיות, למשל לשים דגש על כך שכיסוי הפנים אינו פתוח באחד הצדדים. כמו כן, כאמור, מומלץ לעשות שימוש ב"מסכה כפולה". חשוב להבהיר כי הכוונה היא חבישת מסכה כירורגית, ועל גביה מסכת בד נוספת.

 

 

במהלך מסיבת עיתונאים שכינס מוקדם יותר היום, מושל המדינה הסביר שמדובר בהמלצה בלבד, אך הוא מקווה שכלל התושבים יפעלו לפיה: "אנחנו מנסים לעודד אנשים לחבוש שתי מסכות, בייחוד כשאנחנו רואים שלפחות ארבע מדינות אחרות מעבירות מסרים הפוכים בנושא", הוא אמר. ככל הנראה, ניוסאם מדבר על כוונתיהן של טקסס, מיסיסיפי ושתי מדינות נוספות לבטל את חובת חבישת המסכות.

למען הסר ספק, המושל הבהיר שקליפורניה לא מתכוונת לבטל את חובת המסכות בקרוב: "אנחנו לא מעוניינים ללכת בדרך של אותן מדינות, אנחנו נמשיך לחשוב על הבריאות ועל העתיד שלנו".

 

 

כזכור, המלצת ה-CDC בנוגע לשתי מסכות פורסמה בעקבות מחקר שנעשה. כדי לבחון את הסוגיה, חוקרי ה-CDC הציבו שתי בובות במרחק של 6 רגל, או כשני מטר, אחת מהשנייה (כלומר, מצב המדמה שמירה על ריחוק חברתי), כאשר על כל בובה הותקנו עשרות חיישנים כדי לבחון כמה 'חלקיקי הנגיף' מועברים מאדם לאדם.

המחקר מצא שחבישת מסכה בודדת, בין אם מדובר במסכה כירורגית או במסכת בד, חסמה כ-40% מהחלקיקים באוויר. עם זאת, חבישת מסכת בד על גבי מסכה כירורגית חסמה כ-80% מהחלקיקים באוויר.

ד"ר ג'ון ברוקס, בכיר ב-CDC, הסביר כי כאשר שתי מסכות הונחו על שתי הבובות, נמצא כי כיסויי הפנים חסומים 95% מהחלקיקים באוויר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE