הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא רק תומכיו: איש ממשל טראמפ נעצר בעקבות השתתפותו במהומות הקטלניות בקונגרס
בחודשיים שעברו מאז ההסתערות על גבעת הקפיטול, מאות תומכי הנשיא לשעבר נעצרו ע"י רשויות החוק. השבוע הצטרף אליהם פדריקו קליין, שככל הנראה הינו איש הממשל הראשון שנעצר במסגרת הפרשה. קליין עבד במשרד החוץ ועזב את התפקיד יממה לפני השבעת הנשיא ביידן; לפי החשד, הוא תקף שוטרים בעזרת מגן ומנע את סגירת הדלתות באחת הכניסות למתחם

חוקרי ה-FBI עצרו אתמול (חמישי) את פדריקו קליין, שמונה לתפקיד בכיר במשרד החוץ האמריקאי ע"י הנשיא לשעבר טראמפ, וזאת בעקבות השתתפותו בפריצה לקונגרס מוקדם יותר השנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


איש הממשל משתתף בניסיון להשתלט על בניין הקונגרס, מוקדם יותר השנה

 

כזכור, בשישי בינואר פרצו תומכי הנשיא לשעבר אל תוך בניין הקונגרס, במטרה למנוע את ספירת הקולות האלקטורליים הרשמית ולבטל את תוצאות הבחירות הדמוקרטיות. במהרה התקרית הפכה לקטלנית כאשר 5 אנשים - ביניהן שוטר במשטרת הקפיטול - נהרגו. שני שוטרים נוספים שמו קץ לחייהם בשבועות שלאחר האירוע.

מאז אותו תקרית קשה - טרור פנים לדעת בכירי רשויות החוק בארה"ב - מאות מתפרעים נעצרו. עם זאת, נדמה כי קליין הוא איש ממשל טראמפ הראשון שנעצר מאז האירוע לפני כחודשיים.

אחרי המהומות קליין התפטר ממשרד החוץ, אך למען הסר ספק הוא עדיין היה עובד משרד החוץ בעת שהשתתף בניסיון להשתלט על בניין הקונגרס.

במשרד ה-FBI בוושינגטון די. סי. מסרו שקליין נעצר בביתו בווירג'יניה, והיום הוא יובא בפני שופט בבית המשפט הפדרלי. בין היתר, הוא מואשם בתקיפת שוטרים במהלך המהומות.

 

קליין השתמש במגן של אחד השוטרים כדי לתקוף את כוחות אכיפת החוק

 

מכתב האישום עולה כי קליין נחשד במעורבות באחת התקריות הקשות שאירעה באותו יום: מאבק שהתחולל באחת הכניסות במערב קומפלקס הקפיטול.

אנשי התביעה הפדרלית טוענים שקליין תועד במצלמות הגוף של השוטרים כשהוא משתמש במגן שנלקח מאחד השוטרים: "בתיעוד ניתן לראות כיצד הוא משתמש במגן כדי לתקוף את השוטרים, שניסו למנוע את כניסת המתפרעים למתחם", נכתב בכתב האישום. בהמשך פורט כיצד קליין "דחף את המגן והציב אותו בין שתי דלתות, ובכך מניע את סגירתן".

במקרה אחר, אנשי התביעה צירפו סרטונים ותמונות שנאספו מהרשתות החברתיות, בהם קליין תועד כשהוא מכוון את המתפרעים: "הנאשם תועד כשהוא צועק לעבר המתפרעים, 'אנחנו זקוקים לאנשים רעננים', תוך כדי שהוא מצביע על מוקד ההתפרעויות".

 

קליין, לפני שזוהה בשמו ע"י ה-FBI

 

כתב האישום אף חושף כיצד חוקרי המשטרה הגיעו אל קליין, שתמונתו פורסמה ביממה הראשונה לאחר ההסתערות בקונגרס. בזמנו הוא זוהה רק לפי המספר 136 (חוקרי ה-FBI פרסמו את התיעוד מהאירוע, והעניקו מספר לכל חשוד שזהותו לא הייתה ידועה).

במקרה של קליין, אחד השכנים שלו התקשר ל-FBI והסביר שהוא מזהה את האיש שבתמונה. אותו שכן אף סיפר שקליין "הציג לאחרונה התנהגות קיצונית, לרבות השימוש במדבקות הקוראות לאלימות כנגד הנשיא ביידן, סגנית הנשיא האריס, תנועת 'בלייק לייבס מאטר' ו-'אנטיפה'".

קליין החזיק בסיווג "סודי ביותר" במסגרת תפקידו במשרד החוץ (הוא היה אחראי על ענייני ברזיל ומדינות דרום יבשת דרום אמריקה), והחוקרים גילו כי התפטר מהתפקיד ב-19 בינואר - יממה אחת לפני סיום הקדנציה של טראמפ. מעבר לכך, בעבר קליין עבר עבור הקמפיין של הנשיא לשעבר.

כאמור, היום הוא יובא בפני שופט בבירת ארצות הברית, ולפי ההערכות יוחלט שלא לאפשר לו להשתחרר בערבות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE