הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גורו המחשבים הססגוני ג'ון מקאפי חשוד בהונאת מטבעות דיגיטליים
ג'ון מקאפי ידוע בחיבתו לרובים נשים וחיי הוללות פרועים, הוא גם ידוע כגאון מחשבים ובעלים של חברת ענק בשווי מיליארדים, עתה נראה כי התושבע הפדרלי של מנהטן מעוניין להכניסו מאחורי סורג ובריח - בינתיים, איל המחשבים עצור בספרד בגין 'העלמת מס'

גורו המחשבים וממציא תוכנת האנטי-וירוס האקסצנטרי, ג'ון מקאפי, ניהל תכנית קריפטוגרפית של "pump and dump" (פמפום ועזיבה) בלתי חוקית אשר גרפה מיליוני דולרים עבורו ועבור עובדיו, כך אמרו ביום שישי התובעים הפדרליים במנהטן. בכתב אישום של בית המשפט הפדרלי, האשימו התובעים את מקאפי וג'ימי ווטסון, "יועצו הראשי" בנושאי מטבעות קריפטוגרפים, בהפעלת שתי תוכניות להשקעה במטבעות מוצפנים בכ-13 מיליון דולר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


במקרה הבלתי חוקי הראשון, מקאפי וצוותו קנו כמויות גדולות של "אלטקוין" - תוך שהם יודעים שהוא מתכנן לפרסם את המטבע הקריפטוגרפי באמצעות חשבון הטוויטר שלו, שיש לו המון עצום ונאמן של עוקבים, האשימו התובעים. מקאפי, מייסד תוכנת האנטי-וירוס של מקאפי, מכר אז את (המטבעות) האלטקוינים לאחר שהציוצים שלו העלו באופן מלאכותי את ערך הקריפטוקוינים, והרוויחו כ-2 מיליון דולר מתוכנית "הפמפום והעזיבה", כך על פי כתב האישום.

במקרה השני, מקאפי וצוותו לקחו כסף ממנפיקי מטבעות כדי לקדם אירועים המכונים של "הצעות מטבע ראשוניות", האשימו התובעים.

מקאפי לא חשף כי הוא מקבל תשלום על מנת לפרסם את האירועים, דבר שאינו חוקי, על פי כתב האישום. תוכנית זו גרפה עבורו רווח של עד 11 מיילון דולרים.

מקאפי ווטסון יתמודדו עתה עם כתב אישום בן שבע סעיפים באשמת קשירת קשר והלבנת הון. עתה הוא עצור בספרד, שם נעצר על ידי הרשויות האמריקניות בשנה שעברה בגין העלמת מס.

מקאפי ידוע בחיבתו לכלי נשק, נשים, ומסיבות, ונחשב לאחד מהמוחות פורצי הדרך והחשובים בתולדות עולם המחשבים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE