הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דוברת הבית הלבן: "ג'ו ביידן גר בוולמינגטון, דלוואר"
התבטאות מוזרה של ג'ן פסאקי דוברת הבית הלבן אשר משום מה שכחה כי מעונו הרשמי של ג'ו ביידן הינו הבית הלבן, עם זאת, מכיוון שאמרה זאת בניסיון להצדיק את נסיעותיו התכופות בסופי השבוע הרי שאפשר להבין את רוח הדברים

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסאקי, הגנה ביום חמישי על נסיעותיו התכופות של ביידן בסופי השבוע למדינת דלאוור הממוקמת דרומית לוושינגטון, למרות מגפת ה-COVID-19, ואמרה כי "שם הוא גר".

אחד הכתבים בבית הלבן לחץ על פסאקי בתדרוך העיתונאים היומי שלה, כאשר שאל אם ביידן נותן דוגמה גרועה ב"נסיעות אישיות במהלך המגיפה" כאשר המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (ה-CDC) קורא לאנשים להימנע מטיולים שאינם חיוניים.

"ובכן, הנשיא גר בווילמינגטון. זה הבית שלו. שם הוא חי הרבה מאוד שנים", אמרה פסאקי, שנראה כי שכחה כי נשיא ארה"ב 'גר' בבית הלבן, אמנם אכן לנשיאים רבים (כמו לנשיא טראמפ) יש מעונות רשמיים מחוץ לבית הלבן, אך הנשיא עצמו גר אך ורק בבית הלבן.

"וכידוע" המשיכה פסאקי, "כפי שעושה כל נשיא ארצות הברית, הוא לוקח מטוס פרטי בשם Air Force One לנסוע לשם. זה כמובן ייחודי - ייחודי מרוב האמריקאים. אבל אני חושבת שרוב האמריקאים יראו בכך גם נסיבות ייחודיות".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ביידן נסע לדלאוור בשני סופי שבוע מאז שנכנס לתפקידו ב-20 בינואר. למרות זאת, הוא נראה לעתים קרובות מעודד את הציבור להתייחס ברצינות למגיפה על ידי עטיית מסיכת פנים והגבלת האינטראקציות החברתיות וציות להוראות ה-CDC. ביום רביעי הוא אף הטיח במושלים הרפובליקנים של טקסס ומיסיסיפי על ה"חשיבה הניאנדרטלית" שלהם לאחר שאמרו כי עטיית מסכות במדינתם תהיה וולונטרית ולא חובה. מאידך אפשר להבין את סלידתו של ביידן מהבית הלבן. בראיון בפברואר אמר כי הבית הלבן היה "קצת כמו כלוב מוזהב מבחינת היכולת ללכת החוצה ולעשות דברים" וכי הוא מעדיף את בית סגן הנשיא המבודד יותר בוושינגטון.

בשונה מהנשיא טראמפ אשר לא נסע מחוץ לוושינגטון למעט מקרים דחופים בלבד במהלך מגיפת הקורונה, נראה כי התקשורת האמריקנית לא ממש מתעניינת בנושא זה ברמה הכללית וכי מגמת עשיית ההנחות לביידן בנושא זה, כמו ברבים אחרים הופכת לנורמה.

ביידן טרם ניהל מסיבת עיתונאים ב-46 ימיו כנשיא, דבר חסר תקדים בהיסטוריה המודרנית של ארה"ב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE