הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרום קוריאה פתחה בחקירת שני מקרי מוות הקשורים בחיסון אסטראזנקה כנגד נגיף הקורונה
נכון לעתה אין בהלה במדינה המפותחת לאור צמד מקרי מוות שהובילו לפתיחת חקירת המרכז לבקרת ומניעת מחלוקת הלאומי, בתוך כך למעלה מ-80 אלף קוריאנים כבר קיבלו את החיסון שהושק במדינה בסוף חודש פברואר

הסוכנות למניעת ובקרת מחלות בדרום קוריאה פתחה בחקירת סיבת מותם של שני אנשים ימים לאחר קבלת החיסון אוקספורד/אסטראזנקה כנגד נגיף הקורונה.

שני האנשים, שלא היו קשורים אחר לשני, נפטרו ביום שלישי ורביעי לאחר שחלו זמן קצר לאחר קבלת החיסון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



אחד מהם היה תושב בית אבות בן 63, שאובחן בעבר כסובל ממחלת כלי דם במוח, הוא פיתח הרעלת דם קטלנית ודלקת ריאות לאחר שחווה חום קשה. הקורבן השני היה אדם בשנות ה-50 לחייו בעל היסטוריה של הפרעות לב וסוכרת. שניהם סבלו מכמה התקפי לב ביום לאחר נטילת החיסון.

הסוכנות למניעת ובקרת מחלקות אישרה רק כי היא חוקרת מה גרם למקרי המוות. עם זאת, היא לא אישרה את זהות הקורבנות ולא מסרה מידע נוסף אודות חקירתה.

חברת אסטרזנקה סירבה להגיב לערוץ החדשות RT, כאשר דובר החברה בסיאול אמר כי אין להם שום הצהרה לספק בשלב הזה.

דרום קוריאה יעצה בעבר כי אנשים בני 65 ומעלה לא צריכים לקבל את החיסון, מכיוון שהם סבורים כי אין מספיק נתונים כדי להוכיח שהוא בטוח ויעיל עבור אותה קבוצת גיל, גם ממשלת צרפת בזמנו המליצה על מדיניות דומה, אך ביטלה המלצה זו לפני כחודש ימים. עם זאת, גורמי הבריאות במדינה האסייתית לא העלו שום חששות למתן החיסון עבור אנשים עם מצבנים רפואיים קודמים כלחץ דם גבוה, סוכרת, או הפרעות לב.

משרד בטיחות המזון והתרופות בדרום קוריאה אישר את השימוש בחיסון אוקספורד/אסטראזנקה ב-10 בפברואר, והחל במתן חיסונים ב-26 בפברואר.

נכון ליום שלישי בערב, 85,904 אנשים קיבלו לפחות מנה אחת מחיסון אסטראזנקה בדרום קוריאה.

מלבד צמד מקרים אלה לא דווחו תופעות לוואי או מצבים רפואיים חריגים נכון לעתה בקרב מקבל החיסון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE