הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תקלה חמורה בקליפורניה: "אלפים קיבלו מינונים שגויים של חיסון הקורונה" - לא תאמינו לתירוץ של אחד האחראיים למחדל
תקלה קשה בחלוקת החיסונים באיצטדיון הקוליסאום שבאוקלנד, לפחות כ-4,000 בני אדם קיבלו 0.2 מ"ל של החיסון הראשון נגד הנגיף של חברת פייזר במקום 0.3, ולא תאמינו לתירוץ שהשמיע אחד האחראיים למחדל

על פי ההערכות, כ-4,300 בני אדם בקליפורניה קיבלו חיסון נגד וירוס הקורונה במינון קטן יותר ממה שהיו צריכים לקבל בגלל בעיה שהתגלתה במזרקים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


על פי KTVU, באתר חלוקת החיסונים שבקולוסאום שבאוקלנד קיבלו צוותי הרפואה מזרקים עם כיפה כתומה שהותירו שליש מהחיסון תקוע בתחתית מיכל הפלסטיק.

בסופו של דבר הבעיה התגלתה רק ביום שני, אך על פי הדיווחים אנשים שחוסנו לפני אותה נקודה קיבלו רק 0.2 מ"ל מחיסון פייזר במקום 0.3 מ"ל אופטימלי.

משרד שירותי החירום בקליפורניה, המסייע בהפעלת האתר עם הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA), אמרה כי ישיבות ברמה גבוהה נערכו אחר הצהריים (שלישי) לאחר שמספר אנשי שטח הדליפו את המחדל וסימנו אותו למול הדרגים הממונים עליהם.

בריאן פרגוסון, דובר הרשות הסטטיסטית של קליפורניה, אמר דברים מאוד תמוהים (ולא חכמים במיוחד) לעיתון הניו יורק פוסט כשאמר כי הוא "לא חושב שמינון נמוך ניתן באופן רשמי וכי אין צורך ליצור קשר עם האנשים שקיבלו את כמות החיסון הנמוכה יותר", במילים אחרות העובדה שניתן מינון נמוך משיש צורך אינה חשובה כל עוד הדבר לא נעשה ב"הכרזה רשמית" - דוגמה קלאסית לאיך פקידי ציבור ממשלתיים בלתי נבחרים חושבים שמילים חשובים ממעשים.

בתוך כך, ביום רביעי, אמר פרגוסון כי לרשויות נאמר שהמינון נופל במסגרת ההנחיות והפרוטוקולים הרפואיים.

ד"ר פיטר צ'ין-הונג, מומחה למחלות זיהומיות, דיווח כי החולים "מוגנים ככל הנראה" ויכולים להשלים את המינון האבוד בסיבוב השני של מינון החיסונים.

האירוע מגיע ברקע הצהרתו של מושל קליפורניה גאווין ניוסום כי הוא אופטימי בנוגע למאמצי החיסון של המדינה, ועל רקע הוראתו לפתוח מחדש בקרוב עסקים, מוסדות בידור, ומתקני ציבור עבור כלל הציבור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE