הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קיסינג'ר החמיא לטראמפ: "ביידן חייב להמשיך את מדיניותו המבריקה במזרח התיכון, הוא יצר קונספט גאוני"
מעניין מה יאמרו הליברלים עכשיו: מזכיר המדינה והיועץ לביטחון לאומי לשעבר שהגדיר את מדיניות החוץ האמריקנית ברבע האחרון של המאה ה-20, הנרי קיסינג'ר דורש להמשיך את מדיניות החוץ של ממשל טראמפ

שר החוץ לשעבר הנרי קיסינג'ר מייעץ לממשל ביידן להמשיך ולשמור על המדיניות "המבריקה" בפוליטיקה המזרח תיכונית שהושגה תחת ממשל טראמפ.

קיסינג'ר, שהיה מזכיר המדינה בממשל ניקסון ופורד, אמר את הדברים במהלך יום עיון של קרן ריצ'רד ניקסון שהתמקד בביטחון המדינה ובמדיניות חוץ ב-3 במרץ.

בסמינר השתתפו גם מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו, לשעבר היועץ לביטחון לאומי רוברט אובראיין, נציד ית הנבחרים מייק גלאגר, וסגן היועץ לביטחון לאומי לשעבר מאט פוטינגר.

קיסינג'ר השווה את הישגיו הדיפלומטיים של דונלד טראמפ במזרח התיכון לפתיחתו של ניקסון את סין בשנת 1972, והזהיר כי על ממשל ביידן להמשיך במדיניות טראמפ הקשוחה באיראן.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הוא גם כינה את הסכמי אברהם של ממשל טראמפ כ'פריצת דרך ביחסי ערב-ישראל'.

"אני חושב שאחת ההצלחות הגדולות של הממשל הקודם הייתה שהם התייצבו והשיגו שני דברים במזרח התיכון", אמר קיסינג'ר.

"האחת, להפריד את הבעיה הפלסטינית מכל הבעיות האחרות כדי שלא תהפוך לווטו על כל השאר". השנייה "עריכת המדינות הסוניות בשילוב ממשי או פוטנציאלי מול המדינות השיעיות, שהיא איראן, שפיתחה יכולת לאיים עליהן. אני חושב שזה היה מושג מבריק. היינו רק בתחילת הדרך". הסכמי אברהם, בתיווך הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביססו שיתוף פעולה ונורמליזציה חדשה בין ארצות הברית, ישראל ומדינות ערב כמו איחוד האמירויות הערביות, סודן ומרוקו. זה גם פתח קשרים כלכליים, חברתיים ותרבותיים בין העולם הערבי למדינה היהודית וחיזק את ההגנות של מדינות המפרץ וישראל נגד איראן, וזיכה במועמדות לנשיא טראמפ פרס נובל לשלום.

"זה היה קונספט מבריק. היינו רק בתחילתו. זה היה כמו תחילת פתיחת סין. האבולוציה שלה רק התחילה", אמר קיסינג'ר.

קיסינג'ר דחק בממשל ביידן לקיים את המדיניות הנוכחית במזרח התיכון המושתת על ידי טראמפ.

"אנחנו לא צריכים לוותר על הלחצים שקיימים על איראן עד שנדע לאן הם מכוונים", אמר קיסינג'ר.

"אם נפריד את הסוגיה האיראנית מהנושא הכללי במזרח התיכון, אנו מסתכנים באובדן שני ההישגים, כלומר בהפרדת הנושא הפלסטיני, שמסיר אותו כווטו על כל השאר, ובסיכון שיתוף הפעולה הסוני עם ישראל, אשר הוא ייחודי בפתיחותו". במקום אחר במהלך יום העיון של יום רביעי, השווה מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו את גישתו ה"ייחודית" של טראמפ בעניינים בינלאומיים ומדיניות חוץ לזו של הנשיא ניקסון. "זה היה נשיא שהגיע לבעיות במדיניות חוץ באופן ייחודי", אמר על טראמפ.

"רציתי לוודא שהאנשים הבכירים שהבאתי לצוות, יבינו את הסביבה בה נעבוד וכיצד נעביר את מדיניות החוץ של הנשיא טראמפ באופן מבצעי. אז רציתי לוודא - שבעוד שאנו יודעים שוושינגטון תפוסה על ידי הרבה אנשים והרבה אגואים גדולים - היו אנשים שהיו מוכנים לוודא שהם עובדים כחלק מהצוות של הנשיא טראמפ, צוות של מדיניות חוץ שהגישה הישגים לעם האמריקני"..

ב-25 בפברואר ארה"ב פתחה בתקיפות אוויריות נגד חמושים במזרח סוריה, ובכוונה לאתרים הקשורים לקבוצות מיליציות שיעיות הנתמכות על ידי המשטר האיראני, הנחשבות מעורבות בתקיפות האחרונות נגד יעדי ארה"ב בעירק.

ביידן הודיע ​​גם כי ארצות הברית מצטרפת או עוברת להצטרף שוב לברית עם איראן, להסכמי האקלים בפריז ולמועצה לזכויות האדם של האו"ם, בין הסכמים או גופים בינלאומיים אחרים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE