הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחירי המזון הגלובליים ממשיכים לעלות: מדינות מסוימות נפגעות יותר מהשאר
דאגה בצמרת ארגון המזון העולמי מכך שקרוב לרבע מהמדינות בעולם נכנסות למשבר מזון משמעותי לאור עלייה דרמטית במחירי השמנים והסוכר ברחבי העולם, מגיפת הקורונה לא תורמת למצב

מחירי המזון העולמיים התייקרו זה החודש התשיעי ברציפות והגיעו לשיא של שש שנים בחודש פברואר.

את המגמה מובילים הסוכר והשמנים הצמחיים, כך לפי נתוני ארגון המזון והחקלאות (FAO) של האו"ם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מהסוכנות נמסר כי מדד מחירי המזון זינק ב-2.4 אחוזים בחודש והגיע ל-116.0 נקודות בפברואר. המדד, שעוקב אחר שינויים חודשיים במחירים הבינלאומיים של סחורות מזון נפוצות, גבוה גם הוא ב-26.5 אחוז בהשוואה לשנה הקודמת.

העלייה האחרונה הפכה לזינוק הארוך ביותר בעלויות המזון הכלליות מאז פרוץ משבר המזון שפרץ ב-2008.

מחירי הסוכר הוסיפו 6.4 אחוזים מינואר, על פי ה-FAO, ומדד מחירי הסוכר של הסוכנות עלה בחודש השני ברציפות והגיע לרמתו הגבוהה ביותר מזה כמעט ארבע שנים. בינתיים, מחירי השמן הצמחי רשמו צמיחה דומה והגיעו לרמה הגבוהה ביותר מאז אפריל 2012.

שמני זרעי הדקל, הסויה והחמניות נעשו יקרים יותר בגלל גורמים מרובים כמו החששומפני רמות מלאי נמוכות.

"מחירים בינלאומיים גבוהים יותר יכולים להחמיר את הקושי הכלכלי שנגרם מהמגפה, במיוחד עבור כמה קבוצות חלשות", אמרה כלכלנית ב-FAO, שירלי מוסטפא, שצוטטה על ידי בלומברג.

"אנו רואים שמספר מדינות מצד אחד רואות ייצור גדול יותר, אך גם צרכי יבוא מוגברים", הוסיפה, "שימו זאת לצד העליות במחירי המזון הבינלאומיים, וזהו שורש הדאגה שיש לנו מהעלייה האחרונה".

לטענתה, ייצור גבוה יותר במדינות מסוימות לא יכול להספיק כדי לקזז את צרכי הייבוא ​​המוגברים של מדינות אחרות.

על פי הערכות ה-FAO, כ-45 מדינות, כולל 34 באפריקה ותשע באסיה, "זקוקות לסיוע חיצוני במזון" עקב סכסוכים, וזעזועים הקשורים באקלים וכתוצאה מהתפרצות קוביד 19, שהחריפה את הפגיעות שלהם.

 

 
 
 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE