הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זו כמות הפירות והירקות שיש לאכול בכל יום כדי להבטיח חייים ארוכים יותר"
חוקרים מאוניברסיטת הרווארד אספו נתונים במחקר רב שנים ממיליוני משתתפים כדי למצוא את היחס המושלם בין צריכת ירקות ופירות כדי להבטיח חיים ארוכים יותר

בניתוח נתונים המייצג כ-2 מיליון אנשים ברחבי העולם, חוקרים זיהו חמש מנות יומיות של פירות וירקות - שתי מנות פרי ושלוש ירקות, ליתר דיוק - כיחס האידיאלי לחיים ארוכים יותר.

תפריט עשיר בפירות וירקות "מסייע בהפחתת הסיכון למצבים בריאותיים כרוניים רבים שגורמים למוות, כולל מחלות לב וכלי דם וסרטן", כך על פי הממצאים שאספו נתונים מיותר מ-100,000 מבוגרים שנמצאו במעקב עד שלושה עשורים ושבעקבותיהם גילו כי צריכת חמש מנות של פירות וירקות בכל יום קשורה לסיכון הנמוך ביותר למוות, וכי אכילה של יותר מחמש מנות "לא הייתה קשורה להטבות נוספות".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בנוסף, החוקרים באמצעות המטא-אנליזה קבעו כי שתי מנות פרי ושלוש ירקות "קשורות לאריכות חיים גדולה", וציינו כי אלו שאכלו חמש מנות ביום היו בסיכון נמוך יותר ב-13 אחוזים למוות, ובסיכון נמוך למוות ממחלות לב וכלי דם.

עוד נמצא כי הסיכון שלהם למוות מסרטן נמוך היה בכ-10 אחוזים, והסיכוי שלהם למוות ממחלות בדרכי הנשימה היה נמוך ב-35 אחוזים.

חשוב לציין שלא כל הפירות והירקות נוצרים שווים, כאשר החוקרים גילו כי היתרונות הגדולים ביותר נראו אצל אלה שאכלו ירקות עלים ירוקים, כמו תרד, חסה וקייל.

היתרונות היו גדולים יותר גם לאלו שאכלו ירקות "עשירים בבטא קרוטן וויטמין C, כמו פירות הדר, פירות יער, וגזר", אמרו החוקרים.

בינתיים, "ירקות עמילניים כמו אפונה ותירס, מיצי פירות ותפוחי אדמה לא היו קשורים לסיכון מופחת למוות ממחלות כרוניות ספציפיות", אמרו.

"הניתוח שלנו בשתי קבוצות של גברים ונשים בארה"ב הניב תוצאות דומות לאלה של 26 קבוצות ברחבי העולם, דבר התומך בסבירות הביולוגית של ממצאינו ומציע כי ניתן ליישם את הממצאים הללו על אוכלוסיות רחבות יותר", אמר מחבר המחקר הראשי דוקטור די וונג, אפידמיולוג, תזונאי וחבר בפקולטה לרפואה בבית הספר לרפואה של הרווארד ובבית החולים בריגהאם לנשים בבוסטון.

"סביר להניח שכמות זו מציעה את התועלת הרבה ביותר מבחינת מניעה של מחלות כרוניות קשות והיא צריכה להיות ברת השגה יחסית לציבור הרחב", אמר על חמש המנות.

"מצאנו גם שלא כל הפירות והירקות מציעים אותה מידה של תועלת, למרות שההמלצות התזונתיות הנוכחיות בדרך כלל מתייחסות לכל סוגי הפירות והירקות, כולל ירקות עמילניים, מיצי פירות ותפוחי אדמה".

"מחקר זה מספק ראיות חזקות ליתרונות של אכילת פירות וירקות ומציע כמות מטרה לצריכה יומית לבריאות אידיאלית. פירות וירקות ארוזים באופן טבעי בחומרים מזינים שיכולים להיכלל ברוב הארוחות והחטיפים וחיוניים לשמירה על בריאות ליבנו וגופנו", הוסיפה אן תורנדייק, MD, MPH, יו"ר ועדת התזונה של איגוד הלב האמריקני ופרופסור לרפואה בבית הספר לרפואה של הרווארד בבוסטון, בהצהרה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE