הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
8 נרצחו במכוני ספא באטלנטה: "היורה התמכר למין ורצה לחסל את הפיתוי"
תחילה חוקרי המשטרה העריכו שמדובר בירי ממניעים גזעניים, אולם בחקירתו החשוד הצעיר סיפר כי פתח באש בשלושת בתי העסק כי ראה בהם כפיתוי על רקע התמכרותו למין; בין ההרוגים ישנן שש נשים ממוצא אסייתי, ובמשטרה סיפרו שהחשוד נעצר בדרכו לפלורידה, שם ככל הנראה ביקש להמשיך במסע הירי

רשויות החוק באטלנטה ממשיכות לחקור את מסע הירי הקטלני שהתרחש אמש בעיר, במהלכו שמונה בני אדם נהרגו בשלוש תקריות ירי שונות במכוני ספא.

על אף שחוקרי המשטרה לא שוללים את האפשרות שמדובר בירי ממניעים גזעניים (מרבית הקורבנות הם נשים ממוצא אסייתי), החשוד סיפר לבלשים שהוא התמכר למין וראה במכוני הספא כ"פיתוי שיש לחסלו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשוד בשמונה מקרי הרצח, רוברט לונג בן ה-21 (צילום: AP)

 

מסע הירי החל בסביבות השעה 5:00 אחר הצהריים (שעון מקומי), כאשר ארבעה אנשים נורו למוות בספא בעיר אקוורת', מצפון לאטלנטה. בהמשך נודע כי מדובר בשתי נשים ממוצא אסייתי ושני גברים לבנים. פחות משעה לאחר מכן אירעו שתי תקריות ירי נוספות, במהלכן ארבע נשים אסייתיות נוספות נרצחו. 

 

 

בתום מצוד נרחב, רשויות החוק באזור הצליחו לעצור את החשוד - רוברט ארון לונג בן ה-21, תושב העיר וודסטוק מצפון לאטלנטה. בהודעת משרד השריף המקומי הוסבר כי לונג נעצר במרחק של כ-250 ק"מ דרומית לאטלנטה, ולפי ההערכות הוא היה בדרכו לפלורידה כדי להמשיך במסע הירי הקטלני.

 

 

ראשת העיר המקומית, קישה לאנס בוטומס, התייחסה לדיווחים לפיהם אותם מכוני ספא מעורבים בזנות, והיא הדגישה שמדובר ב"בתי עסק שפועלים במסגרת החוק, ושכלל לא עוררו את תשומת לבם של השוטרים. אין לנו כל כוונה להתחיל להאשים את הקורבנות או לעשות להם שיימינג", הוסיפה בוטומס.

 

זירות הירי השונות, אמש באזור אטלנטה (צילום: AP)

 

כאמור, לונג נעצר מדרום לאטלנטה, וקיים חשד שהוא היה בדרכו לפלורידה כדי לבצע אירועי ירי נוספים. יתרה מכך, חוקרי המשטרה סברו תחילה כי התקרית קשורה לגל פשעי השנאה כנגד אמריקאים ממוצא אסייתי (בשנה האחרונה דווח על קרוב ל-4 אלף תקריות מסוג זה, מרביתן כנגד נשים אסייתיות).

עם זאת, בחקירתו אמש לונג סיפק הסברים אחרים לגמרי: "הוא לקח אחריות על הירי וסיפר לנו שהוא לא מונע מדעות גזעניות", הסביר הבוקר קפטן ג'יי בייקר ממשרד השריף, "נראה שיש לו עניין מסוים, הוא מכנה את זה כהתמכרות למין, ובתי העסק הללו - מכוני ספא, היוו עבורו מעין פיתוי שהוא רצה לחסל".

 

 

"בשורה התחתונה, פשע כנגד הקהילה הינה פשע כנגד כולנו", מסרה ראשת העיר בוטומס, "אני רוצה להודות לרשויות החוק, על הצורה המהירה שבה הם פעלו כדי לאתר ולעצור את החשוד. אני נמצאת בקשר רציף עם צמרת המשטרה, הבית הלבן ורשויות מקומיות ופדרליות נוספות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE