הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסע קניות בריא יותר: איך בוחרים נכון את מוצרי המזון שלנו בסופר?
מאילו רכיבים כדאי לכם להתרחק, מדוע עדיף להימנע משמן חמניות, כיצד תזהו סוכר ״סמוי״ במוצרי המזון שאתם קונים, ועוד. מסע קניות תמים בסופר יכול להפוך בקלות, ובלי לדעת, למסוכן בריאותית, כך תדעו לבחור נכון, ובריא יותר

כולנו עושים קניות בסופר, לפחות פעם בשבוע, לעיתים אף יותר. מדובר במקום מלא פיתויים, בו יצרני המזון השונים מבקשים מצד אחד להגדיל ככל הניתן את חיי המדף של המוצרים, ומצד שני דוגלים פעמים רבות במיתוג מטעה, ואף הסתרה מכוונת של רכיבי המוצר. הפתרון? לדעת כיצד לקנות נכון, ממה להימנע, ובעיקר, לזהות את האותיות הקטנות. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראשית, העצה החשובה ביותר היא לקרוא את רשימת הרכיבים של כל מוצר, בדרך כלל תגלו שם סוכר, ורכיבים פחות בריאים נוספים. כמו כן, רבים לא יודעים זאת, אך רשימת הרכיבים מסודרת לפי הכמות שלהם במוצר, כך שאם סוכר מופיע במקום השני, הוא למעשה הרכיב העיקרי של המוצר. שמות נוספים לסוכר, שרבים לא מכירים הם: גלוקוז, כרוז, פרוקטוז, לקטוז, מלטוז, דקסטרוז, דקסטרן, מלטודקסטרין, סירופ תירס, ועוד.

כידוע, סוכר הינו אחד מהרכיבים הנפוצים ביותר בתעשיית המזון העולמית, הוא משמש לא רק לטעם אלא גם לשימור, ולכן, תוכלו למצוא אותו כמעט בכל מוצר על המדף בסופר. סוכר שייך באופן ישיר לעלייה במשקל, סיכון לסכרת, מחלות לב, הזדקנות מוקדמת של העור, ועוד. לכן, במידה ואתם מזהים סוכר במוצר, נסו להימנע ממנו. כיום יש מגוון רחב של תחליפים בריאים וראויים. 

מדוע כדאי לכם להתרחק משמן חמניות?

אמנם זרעי חמניה במצבם הרגיל, הטבעי, הם בריאים וחשובים לנו. אך שמן חמניות, לעומת זאת, ממש לא. שמן חמניות מעורר דלקת, ובעת חימום השמן נוצרת תרכובת כימית לא בריאה אשר נקראת ״אלדהיד״, הקשורה בהתפתחות סוגים שונים של סרטן. צריכה קבוע של שמן זה יכולה אף להשפיע על ריכוז השומנים בדם, ולהעלות את הסיכון לשבץ מוחי והתקפי לב. במילים אחרות, הימנעו ככל הניתן. 

מדוע כדאי לכם לרכוש רק פירות וירקות בעונה?

אמנם כיום, עם הקדמה והטכנולוגיה אנו יכולים לרכוש פירות וירקות לאורך כל השנה. אך עדיין, לעצים ולאדמה יש מחזוריות טבעית, אז הפירות והירקות מכילים את מרב הערכים התזונתיים שלהם. בנוסף, מזון אשר נמכר לא בעונתו מחייב תהליכי שימור אשר פעמים רבות פוגעים באיכות שלו (קירור ממושך, ציפוי שעווה וכדומה). לכן, העדיפו לרכוש ירקות ופירות בעונה שלהם בלבד. 

חשוב לזכור

אין תזונה אחת אשר יכולה להתאים לכולם, לכן העצה הטובה ביותר היא שתקשיבו לגוף שלכם. הקשבה יכולה להוביל לבניית תפריט מאוזן ונכון, כשזה מתאים לכם ולגוף שלכם. סימנים כגון ריח לא נעים מהפה, כאב ראש, אקנה, וכודמה, יכולים להעיד כי התזונה שלכם לא בדיוק מדויקת ונכונה עבורכם. 

מאיפה מתחילים?

בעידן השפע בו אנו חיים, פעמים רבות אורח חיים בריא ומאוזן יכול להתקשר להסתפקות במועט או בהתפשרות. אך חשוב לזכור כי גם כאשר אתם בוחרים בתפריט בריא, אשר כולל בעיקר מוצרים מן הטבע, ההיצע הוא אדיר ומגוון, כך שלא תצטרכו להרגיש כי אתם מוותרים על משהו. 

נכון, ההחלטה לוותר על מזון כלשהו בהתחלה, יכולה להיות לא נעימה ומאתגרת, אך הגוף יודע להתרגל די מהר, ובעיקר הוא יהיה אפקטיבי, קליל, ובריא יותר, כך שגם אתם תרגישו בהבדל, הן במימד הפיזי והן במימד הרגשי. 

 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE