הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הלב הישראלי בסנטה תרזה- מפעל החיים של מלי ואבי
משפחת טל ממשיכה להגשים את החלום הקוסטריקני עם חמש וילות יוקרה בסנטה תרזה וכמובן מתחם הנופש המפורסם ‘בננה ביץ‘ על החוף הקסום, מסתבר שגם הקורונה לא רק שלא הצליחה לפגוע בגן עדן הזה, אלא אף הפכה אותו למקום מדהים עוד הרבה יותר

 

תקופת הקורונה פגעה כידוע קשות בענף התיירות. כולנו חווינו זאת ברמה האישית כאשר נאלצנו לוותר במשך קרוב לשנה על הנופש החלומי שפינטזנו עליו או שכבר היינו בשיא ההכנות לקראתו.

מקום אחד קסום על חוף זהוב טבעי לאורך האוקינוס השקט, לא נתן לנגיף שטלטל את העולם, לעצור גם אותו, ולאחר מספר חודשים של התאקלמות למצב שלווה בתיירות מקומית, בחצי השנה האחרונה, הוא חזר בענק, עוצמתי יותר מתמיד ומהווה מוקד משיכה מרחבי העולם, עם לא מעט ישראלים שנוהרים בהמוניהם.

כ-250 ישראלים מתגוררים כיום לאורך ששת הקילומטרים של חוף סנטה תרזה שבחצי האי ניקויה, קוסטה ריקה. כרבע מהם הצטרפו בשנה האחרונה. משפחות שלמות ארזו ועזבו את מקום מגוריהן לטובת גן העדן הטרופי שבמרכז אמריקה.

משפחת טל המוכרת והוותיקה באזור, זיהתה את הפוטנציאל לפני 20 שנה ומאז הקימה במו ידיה מפעל חיים המהווה מוקד משיכה לעשרות אלפי תיירים מידי שנה, ובעיקר בשנה הנוכחית, יותר מתמיד.

אמיליה (מלי), בת 50, ואבי, בן 53- בעלה, יזם נדל"ן, מנהלים את מתחם הנופש "בננה ביץ'" וכן וילות יוקרה לבילויי פאר כאילו מעולם לא הייתה קורונה. כשאתם גרים באזור שזכה במקום הראשון במדד האושר העולמי, מסתבר שזה אכן אפשרי.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משפחת טל

השילוב הזה של ותק רב שנים והצלחה מוכחת, טבע, שקט, ריחוק מהעיר, תחושה של ביתיות וחמימות ושלל אירועים שהמשפחה דואגת לקיים על בסיס יום יומי עם מופעי ענק, חתונות על הים, צניחות חופשיות, הופעות מוזיקה חיות ומסיבות הנחשבות ביותר באזור, אוכל טוב, תחרויות גלישה בינלאומיות, תחרויות יופי של סנטה תרזה.. אפילו הצבים מוצאים את המקום מיוחד וניתן לראות בעונה המלטות של צבי ים בהמוניהם..חוף ללא הפסקה!

"הקורונה התחילה במרץ. המסיבה האחרונה אצלנו הייתה בפורים", מספרת מלי, "קיבלנו אישור מיוחד לכבוד זאת ויום למחרת קוסטה ריקה נסגרה. הייתה טיסת חילוץ של אל על שהוציאה מכאן את הישראלים ורגע לאחר מכן, נעצרה כל הפעילות במלונות ובמסעדות והמקום הושבת".

אם חשבתם שזה מה שירתיע את מלי והחברים, אז כנראה שאינכם מכירים את הנפשות הפועלות: "בהתחלה כל המצב יצר בהלה אבל קיבלנו את זה באופן חיובי והתחושה הייתה שחזרנו 20 שנה אחורה, למקום שומם, בלי תיירים, עם חוף שליו וקסום רק בשבילנו. במובן מסויים, זה היה סוג של מתנה מהקורונה, החוויה הכי יפה שיכולנו לחוות. לא הייתה תנועת רכבים, המסעדות היו סגורות. רק הסופרים נשארו פתוחים. בילינו את כל הזמן בים".

Casa Magnifique

"למרות שהמלונות נסגרו, הווילות המשיכו לעבוד. מה שקרה זה שהתיירים המקומיים, כמו היהודים העשירים בקוסטה ריקה שרגילים לטוס למיאמי ולמדינות הכי קרובות, פתאום גילו מחדש את סנטה תרזה והגיעו לווילות. בחודש נובמבר האחרון, קוסטה ריקה פתחה מחדש את שעריה, התחילו להכנס הזמנות בקצב מטורף. הגיעו משפחות על גבי משפחות שחלקן אפילו רצו לעבור ולגור פה. לאו דווקא רק ישראלים, אלא גם אמריקאים וקנדיים. כאלו שעובדים על המחשב והבינו שמה שנכון להם זה לגור בקוסטה ריקה ולוותר על מגורים בדירות יוקרה בני יורק. הם הגיעו למסקנה שכדאי להם להגיע לגן העדן כאן".

מלבד היתרונות הברורים באיכות החיים, המקום שתמיד היווה יעד מבוקש בתחום הנדל"ן, הפך לפתע למכרה זהב עבור רוכשי הנכסים: "זה נהיה כמו סופרמרקט של נדל"ן. אנשים שהגיעו לפה רכשו נכסים בכמויות והכל לאחרונה כבר עלה ב-30 עד 50 אחוז תוך תקופה של חודשים ספורים. האדמות נחטפו כאן, כמעט שלא נשאר כלום באזור החוף. יש גם לא מעט משקיעים ישראלים בסנטה תרזה וזה יצר מצב שהווילות שלפני שנה היו מוערכות במיליון וחצי דולר, היום כבר זינקו במחיר ונמכרו בשלוש וחצי מיליון. זה מדהים".

CasaAria

אבי טל היה הראשון להבין את גודל ההזדמנות באדמות ההרים, כבר לפני 15 שנה הוא רכש מאות דונמים וחילק אותם לחמישיות אשר בהמשך נקנו על ידי משקיעים מרחבי העולם שהפכו את האזור ההררי לעתיר בווילות מגורים.

"הוא ראה מה שהרבה לא קלטו אז", מספרת מלי בגאווה על בעלה שלדבריה כבר זיהה את היעד הבאה ורכש דונמים רבים על קו הים: "הפיתוח יתחיל שנה הבאה וכבר השנה השטחים יהיו מוכנים למכירה. 2 דונם על הים במחיר מצחיק של 150 אלף דולר".

כיצד מתבצעת חלוקת העבודה במשפחת טל? "בעלי אבי למעשה בנה את כל מה שיש לנו כאן. את המלונות, את הווילות. הוא היזם והבנאי של כל הריזורטים שבבעלותינו ואני מנהלת אותם. האחריות שלי היא על הקשר עם הלקוחות וארגון הטיולים במה שנקרא טיפול VIP. אלו חמש וילות יוקרה גדולות מול הים שמכילות 8 עד 10 איש עם חדרי שינה מרווחים. יש שמירה ומנקות פרטיות ושירות של שפים פרטיים. יש כאלו שמגיעים עם מסוקים פרטיים ונוחתים במגרש הכדורגל הקרוב".

גולת הכותרת היא Casa Milya, וילה קו ראשון לים עם בריכה ודק יוגה פרטי וכן Casa Aria ו- Casa Magnifique, וילות מדהימות על ההר עם בריכה ונוף לים עוצר נשימה.

מלי מתכתבת ב- WhatsApp עם אלפי מבקרים שרוצים ליהנות מטיולים יוקרתיים שהמשרד שלהם מארגן. היא מעורבת אישית בכל דבר, דואגת לכולם והטיולים נבנו מתוך הניסיון האישי שלה. "אתה שולח כרטיס אשראי ומגיע בראש שקט, כי הכל מסודר לך מראש".

במהלך העשור האחרון הם קיבלו הכרה בינלאומית לא רק בתקשורת אלא גם אצל המפורסמים הרבים שחוזרים שוב ושוב."יש כאן שקט שאף אחד לא מפריע לך".

CasaAria

תיירים מכל העולם ולאחרונה אף מאירופה הכתירו את המקום כפנינת טבע שחובה לבקר בו, גם מפורסמים כמו ג'יזל ומל גיבסון הקימו שם אחוזות פרטיות, והמון סלבס ישראלים מגיעים לכאן מידי ברשימה שכוללת בין היתר את יהודה לוי, שלומית מלכה, עדן פינס וכן חובב הגלישה, הקומיקאי אלי פיניש.

"הבן שלי, איליי, הוא בן 26 ומנהל את ההוסטל הכי מפורסם בסנטה תרזה שנקרא 'קבינה סנטה'. כל הישראלים בטיול הראשון שלהם אחרי צבא מגיעים אליו לקבינה. הם יושבים שם בווייב מטורף, יש גם גיטרות. זה הפך לשם דבר באזור. בנוסף הוא גולש מקצועי, ואנחנו מקיימים שיעורי גלישה".

גם לציבור הדתי והמסורתי ישנן חדשות טובות: "יש לנו בית כנסת בבעלותינו עם הרב מנחם שפירו שנמצא איתנו בעשור האחרון. הגיע בתור איש חב"ד עם רצון לגלוש והפך להיות הרב שלנו. לא מזמן קנינו שטח חדש ואנחנו בתהליכים לבניית בית כנסת גדול שיכיל את כל האורחים שמגיעים לפה".

"בפורים, למרות כל מגבלות הקורונה, הצלחנו להרים מסיבה מאוד גדולה באי אליו הבאנו את כל הישראלים באוטובוסים ובסירות פרטיות וזה היה כיף גדול. עכשיו עם הפנים לכבוד חג הפסח אנחנו שוב בהכנות לקראת אירוע גדול".

Weddings At Banana Beach

וכעת לפרטים הטכנים. לדברי מלי, קוסטה ריקה לא דורשת תעודת חיסונים או הצגת בדיקת קורונה אלא רק ביטוח רפואי שמכסה קורונה, "זה התנאי היחיד להיכנס לפה. כאורך תוקף הביטוח, כך גם אשרת השהייה תהיה בהתאם".

היא מסבירה כי "קוסטה ריקה מברכת ומקלה על התיירים. התחלואה פה מאוד נמוכה. לא חסר אצלנו ויטמין D שמומלץ על ידי הרופאים. חם כאן בטירוף. מקומות הבילוי פתוחים עד 11 בלילה. יש הרבה מסיבות פרטיות לאורך הלילה. יש חובת עטיית מסכה רק במקומות סגורים כמו סופרים או בנקים. בסן חוזה מקפידים הרבה יותר, פה בחוף זה פחות מורגש".

אמנם אין אישור למסיבות ריקודים אבל המקומות פתוחים להופעות מוזיקה. להקות מופיעות, "כל יום שני יש לנו בבננה ביץ' אירוע מפורסם שמגיעים אליו המוני אנשים".

CasaMilya

אז מתי להגיע? זה תלוי בסוג החופשה שאתם מחפשים: "בשיא העונה (חודשים נובמבר עד אפריל) קשה להזמין מקומות כי הכל מלא. נכון לעכשיו אין מקומות עד אמצע אפריל. יש כאלו שהזמינו אפילו לשנה הבאה. אם מתקשרים חודש חודשיים מראש אז ניתן למצוא מקום פנוי".

"כמעט תמיד יש כאן אנשים, עונה או לא העונה. גם אחרי אפריל כשמסתיימת העונה החמה ומתחילה העונה הגשומה במאי, אמנם יש גשמים בערבים אבל זו התקופה הכי יפה להיות פה כי הכל טרופי. מאמצע יוני ועד אוגוסט אז כל אירופה מגיעה לפה. למעשה התקופה הכי רגועה היא בחודשים ספטמבר אוקטובר. אנחנו המקומיים אוהבים מאוד את התקופה הזאת כי גם יש הכי פחות תיירים אבל בנוסף מדובר בימים יפים שהכל מסביב ירוק, המחירים נמוכים בחצי וזה הזמן עבורנו לטייל בקוסטה ריקה. אני תמיד ממליצה למשפחה ולחברים להגיע דווקא בתקופה הזאת. הכי יפה וזול פה בזמן הזה".

אז למי שמחפש וילות יוקרה בקו ראשון לים או ממש על החוף, לצד מגוון אטרקציות, וטבע מרהיב שכולל הרי געש ושקיעות עוצרות נשימה בצבעים יחודיים שיש רק בסנטה תרזה, משפחת טל היא ללא ספק הכתובת הראשית עבורכם. אז למה עוד לא הזמנתם טיסה?

 

ליצירת קשר:

Whatsapp: +506-8994-4947 

www.bananabeachcr.com

www.peaceloft.com

www.casamilya.com

www.santateresaluxury.com

www.cabinasplaya.com

17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE