הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סגירת החשבונות של 'דומיניון' נמשכת: תביעה בסך 1.6 מיליארד דולר הוגשה נגד 'פוקס ניוז'
לאחר שראשיה החליטו להגיש תביעות ענק כנגד רודי ג'וליאני, סידני פאוול ומייק לינדל, כעת גם רשת החדשות השמרנית נמצאת על הכוונת של חברת 'דומיניון', שסיפקה ציוד לבחירות אשתקד. "פוקס ניוז לקחה להבה קטנה והפכה אותה לשריפת יער....היא נתנה במה לטענות כוזבות שלא היו מקבלות במה בשום מקום אחר"

"דומיניון מערכות הצבעה", יצרנית ציוד הבחירות בארצות הברית שמצאה את עצמה במרכז תיאוריות הקונספירציה של הנשיא לשעבר טראמפ ותומכיו, הגישה השבוע תביעת ענק כנגד רשת פוקס ניוז, בדיוק כפי שעשתה עם רודי ג'וליאני וסידני פאוול.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אולפני 'פוקס ניוז' בניו יורק, לפני הבחירות (צילום: Getty Images)

 

החברה דורשת לקבל פיצוי בגבוה 1.6 מיליארד דולר, בעקבות העובדה שפוקס ניוז שידרה כתבות רבות שבהן היא טענה שנעשה שימוש במערכות דומיניון כדי לבצע הונאת בחירות, שיש קשר בין החברה לבין מנהיג ונצואלה הוגו צ'אבס (שאינו בחיים) ושראשי דומיניון שיחדו את אנשי הממשל.

"רשת פוקס ניוז לקחה להבה קטנה והפכה אותה לשריפת יער. כערוץ החדשות המוביל בקרב צופים שלא היו מרוצים מתוצאות הבחירות, פוקס נתנה במה לטענות כוזבות שלא היו מקבלות במה בשום מקום אחר", נכתב בתביעה, "בשל הפלטפורמה הגלובלית של פוקס ניוז, שכוללת מאות מיליוני צופים ברחבי העולם, השקרים הללו פגעו עמוקות בפן העסקי של דומיניון".

דוברת פוקס ניוז הגיבה לתביעה ומסרה: "אנו גאים בסיקור בחירות 2020 של הרשת, שהיה בסטנדרטים הגבוהים ביותר המצופים מעיתונות אמריקאית. נספק את ההגנה שלנו כנגד תביעה חסרת בסיס זו בבית המשפט".

 

מערכת הצבעה של דומיניון (צילום: AP)

 

כזכור, בחודשים האחרונים דומיניון הגישה שלוש תביעות ענק כנגד אנשים שקידמו את מה שמכונה "השקר הגדול". ביניהם ניתן למצוא את עורכי הדין רודי ג'וליאני וסידני פאוול, ובעלי חברת MyPillow מייק לינדל. כנגד כל אחד מהשלושה הוגשה תביעה בדרישה לקבל 1.3 מיליארד דולר כפיצוי.

עורכי דינה של פאוול, אגב, טענו לאחרונה בבית המשפט ש"אף אחד סביר לא יכול להגיע למסקנה שאמירותיה של הגברת פאוול הן נכונות" - כתב הגנה משונה למדי.

 

 

כידוע, מומחים לבחירות ואבטחת בחירות בארצות הברית קבעו כי מערכת הבחירות אשתקד התנהלה בצורה הוגנת לחלוטין. יתרה מכך, בממשל הפדרלי כינו את הבחירות כ"בטוחות והמאובטחות ביותר בהיסטוריה האמריקאית". גם התובע הכללי לשעבר, ויליאם בר, חזר על כך והדגיש כי הבחירות התקיימו בצורה הוגנת לחלוטין.

אך זה כמובן לא הפריע לטראמפ ואנשיו לפזר שוב ושוב את הטענות הללו כדי להסביר את תבוסתו בבחירות. דומיניון, שסיפקה ציוד לבחירות ב-28 מדינות, מצאה את עצמה כיעד המרכזי של אותן טענות.

 

סידני פאוול וג'וליאני, בעת שקידמו שקרים בחודש נובמבר (צילום: רויטרס)

 

לאחר שהוגשו שתי התביעות הראשונות, מייק מסטרסון, מי ששימש כיועץ לאבטחת בחירות בסוכנות אבטחת הסייבר ותשתיות (Cybersecurity and Infrastructure Security Agency, או CISA - גוף שפועל כחלק מהמשרד לביטחון המולדת) עד חודש דצמבר האחרון, שיבח את ההחלטה של דומיניון. לדבריו, זו הדרך הטובה ביותר להילחם במה שהגדיר כאמירות השקריות של קמפיין טראמפ:

"אנחנו יודעים שאין שום אמת בטענות כנגד דומיניון", הסביר מסטרסון, "אנחנו יודעים את זה בוודאות כי ג'ורג'יה חזרה וביצעה שתי ספירות נוספות, ולא היו שינויים משמעותיים. מה שמדאיג מאוד בעניין הזה זה השימוש במערכת בית המשפט ככלי להפצת דיסאינפורמציה. לכן אני מאוד שמח שדומיניון מגיבים כך, ותביעה זו הדרך הטובה ביותר לעשות את זה".

את התביעה המלאה שהוגשה נגד פוקס ניוז ניתן לקרוא כאן.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE