הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קפה או תה ירוק: מה יותר טוב לבריאות?
שניהם מכילים נוגדי חמצון וקפאין אשר מסייעים לירידה במשקל, אבל מה עדיף? ריכזנו את כל היתרונות והחסרונות של כל משקה, לכם רק נותר להחליט

מצד אחד, קפה הוא אחד המשקאות הנפוצים ביותר בעולם. מצד שני, התה הינו המשקה הנצרך בעולם לאחר מים. לשניהם כאמור, יתרונות רבים. בארצות הברית, הצריכה היומית של קפה עומדת על 180 מ״ג, כמות של שני כוסות קפה. התה הירוק פופולרי במיוחד באירופה, וגם לו יתרונות בריאותיים רבים. אז מה עדיף?

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקפאין, אשר נמצא גם בקפה (96 מ״ג) וגם בתה הירוק (29 מ״ג) בריא במיוחד לגופנו. על פי מחקרים אשר נעשו בתחום, צריכה של 400 מ״ג קפאין ביום נחשבת בטוחה ואף בריאה למבוגרים. לעומת זאת, לבני נוער מומלץ לצרוך 100 מ״ג ביום בלבד. 

הקפאין הינו אחד מהחומרים הנחקרים בעולם, והוא עוזר להעלות את האנרגיה, משפר את הריכוז, מאזן את מצב הרוח ואת רמת העייפות. מחקרים נוספים טוענים כי הקפאין אף משפיע לטובה על בריאות המוח ובכך מפחית את הסיכוי לחלות בדמנציה. 

גם לתה הירוק יתרונות משלו, בעיקר בעקבות נוגדי החמצון אשר קיימים בו. תה ירוק מונע סרטן ואף בעל יכול להשמיד תאים סרטניים. בנוסף, נוגדי החמצון אשר נמצאים הן בקפה והן בתה הירוק מסייעים לירידה אפקטיבית ומאוזנת במשקל, זאת על ידי הפחתת תחושת הרעב והגברה של שריפת קלוריות. 

לתה הירוק גם תכונות מרגיעות, בזכות חומצות האמינו הקיימות בו. עם זאת, לצד היתרונות הרבים, קיימים גם כמה חסרונות אשר חשוב להכיר. רובם טמונים בתוספות שונות שכולנו מכניסים אל הקפה והתה כגון סוכר, ממתיקים, סירופים, קרמים ועוד. תוספות אלו יכולים להגדיל את כמות הקלוריות ואף להוביל לעלייה במשקל ולעיתים גם לסוכרת, חורים בשיניים ומחלות לב. 

גם מהקפאין עצמו, טוב ככל שיהיה, חשוב להיזהר. צריכה מופרזת של קפאין יכולה לעורר תופעות לוואי לא נעימות כגון הפרעות שינה וחרדות. ניתן גם לפתח תלות בקפאין, ולכן חשוב להיות מודעים לנושא ולשמור על איזון. 

בשורה התחתונה, גם קפה וגם תה ירוק מאפשרים לנו ליהנות ממגוון רחב של יתרונות בריאותיים חיוביים, אך מי שסובל מנדודי שינה או התקפי חרדה, מומלץ כי ישתה יותר תה ירוק מאשר קפה. לעומת זאת, מי שצריך להגביר את הערנות, מומלץ כי יבחר בקפה. בסופו של יום, הכל תלוי בצרכים הסצפייפים שלכם, אך כך או אחרת, הקפידו על צריכה מאוזנת ומודעת. 



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE