הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"יום היסטורי": ניו יורק אישרה לגליזציה של מריחואנה
הצעת החוק אושרה אמש ע"י המחוקקים באולבני, והבוקר המושל חתם על החקיקה באופן סופי. החזקת או עישון קנאביס הפכו למעשה חוקי כבר עתה, אולם תידרש לפחות שנה על מנת ליישם את מערך המכירות והמיסוי (שיעמוד על 13%). לפי ההערכות, המדינה תרוויח יותר ממיליארד דולר בשנה באמצעות המיסוי

ניו יורק הפכה הבוקר (רביעי) למדינה האמריקאית ה-15 שמבצעת לגליזציה של מריחואנה, וזאת לאחר שהמושל קואומו חתם על הצעת החוק, שעות ספורות לאחר שאושרה ע"י המחוקקים באולבני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

"זהו יום היסטורי", הצהיר המושל, "אני רוצה להודות לבכירי בית הנבחרים והסנאט המקומיים, ולרבים נוספים שפעלו כדי לקדם את הצעת החוק".

בשעות הערב המוקדמות של יום שלישי, הצעת החוק אושרה בסנאט המקומי עם 40 תומכים ו-23 מתנגדים, ובהמשך הלילה גם בית הנבחרים הצביע בעדה עם 100 תומכים ו-49 מתנגדים. בהתאם לכך, הצעת החוק הונחה על שולחנו של קואומו הבוקר, שכאמור חתם עליה.

 

 

"במשך תקופה ארוכה מדי, חוקי המריחואנה פגעו בבני מיעוטים בצורה קשה ביותר. כעת, לאחר שנים ארוכות של עבודה קשה, החקיקה הזו תספק צדק ושוויון לאותן קהילות, תוך כדי שהמדינה מקבלת בברכה את התעשייה החדשה שתתרום לכלכלה שלנו", הסביר המושל.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

למעשה, ההחלטה לבצע לגליזציה מגיעה שבועות ספורים לאחר שהמדינה השכנה ניו ג'רזי גם פעלה באופן דומה. כאמור, ניו יורק הינה המדינה ה-15 בארצות הברית שעושה זאת (16 אם סופרים גם את וושינגטון די.סי.).

לפי ההערכות, מכירת מריחואנה ברחבי מדינת ניו יורק - ובפרט בעיר ניו יורק - תניב למעלה ממיליארד דולר בשנה באמצעות מיסוי (לפי הצעת החוק, כל מוצרי המריחואנה יימכרו עם 13% 'מיסי קנאביס' - 9% למדינה ו-4% לרשות המקומית). כמו כן, לפי ההערכות הלגליזציה תביא ליצירת 60 אלף מקומות עבודה חדשים.

 

 

חשוב להדגיש כי במסגרת החוק, מותר להחזיק עד 3 אונקיות (85 גרם) של מריחואנה ועד 24 אונקיות (680 גרם) של תרכיז קנאביס ("concentrate"). כמו כן, מותר לגדל עד שישה צמחי מריחואנה בבית.

בנוסף, ראוי להבהיר כי מעתה החזקת מריחואנה אינה עבירה על החוק, אולם תידרש לפחות שנה על מנת להקים את מערך המכירות והמיסוי של קנאביס.

במקביל, מאות אלפי הרשעות וכתבי אישום בגין החזקת או צריכת כמות קטנה של מריחואנה צפויים להימחק.

 

אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE