הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תינוק שנולד עם שלושה פינים עושה היסטוריה רפואית
תינוק עיראקי העונה לשם כורד מדוחוק הינו הראשון בהיסטוריה המתועדת שנולד עם שלושה איברי רבייה זכריים

דברים טובים באים בשלשות?

ילד עיראקי ללא ספק חרט את שמו בהיכל התהילה הפאלי לאחר שנולד עם שלישיית פינים.

"למיטב ידיעתנו, זהו המקרה המדווח הראשון עם שלושה פינים או טריפאליה", כתב ד"ר שאקיר סאלם ג'באלי במחקר שנערך על תיק הרפואה המפורסם בכתב העת International Journal of Surgery Case Reports.

התינוק, העונה לשם, כורד מדוחוק, הובא במקור לבית החולים על ידי הוריו כשהיה בן 3 חודשים בגלל נפיחות בשק האשכים. עם זאת, כשהוא הגיע, רופאים הבחינו שיש לו כמה תוספות - חבר אחד בגודל 2 ס"מ (0.8 אינץ ') שמנבט ליד שורש הפין הראשוני שלו, ושלאנג נוסף באורך של ס"מ אחד נמצא מתחת לשק שלו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חריגת ההידרה-אסקה הייתה מסתורית במיוחד מכיוון שהילד לא נחשף לסמים או תרופות ברחם ולא היה לו היסטוריה משפחתית של סטיות גנטיות, כך דיווחו מחברי המחקר.

למרבה הצער, נראה כי עתידו הפוטנציאלי של הנער ככוכב יקטע במהירות מכיוון שפיניו הנוספים היו בלא שופכות - הצינור שבו עובר שתן - והרופאים החליטו להסירם בניתוח.

למרבה המזל, הניתוח עבר בקלות ובמהלך פגישת מעקב שנה לאחר מכן, הרופאים ווידאו כי הכל בסדר.

תופעה דומה עלתה לכותרות בהודו בשנת 2015, אך לא ניתן היה לאמתה מכיוון שלא תועדה בכתב עת רפואי, כך דיווח אז הדיילי מייל.

התופעה עלתה לראשונה על הכתב בשנת 1609, וכונתה 'דיפוליה' (זוג פינים) - והיא משפיעה על אחד מכל 5 מיליון עד 6 מיליון תינוקות, כאשר כמאה מקרים רשומים "מדווחים בספרות המקצועית", כך על פי המחקר החדש.

ובניגוד לחולה הפין האחרון הזה, על פי הדיווחים, חלק מאברי האקימבו הללו יכולים לשפוך ולהטיל שתן, דבר המצביע על כך ששני ראשים עשויים להיות טובים מאחד.

רופאים טרם הגדירו את הגורם לעיוות הפאלי, אך הם קישרו זאת לסטיות מולדות אחרות כמו לידת עם שני שקי אשכים או פי הטבעות, כך על פי מחקר של ארגון הבריאות העולמי. 

23% לא
77% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE