הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קרוז למחוסנים בלבד? חברת 'נורוויג'ן' מבקשת לחדש את פעילותה בארה"ב כבר בקיץ
ראשי החברה פנו ל-CDC בבקשה לאפשר לה להפליג מנמלים בארה"ב לקראת יום העצמאות האמריקאי, ה-4 ביולי. תחילה כמות הנוסעים תוגבל ל-60%, אך מגבלה זו תבוטל בהדרגה במהלך החודשיים שלאחר מכן. ב-CDC הגיבו: "מחויבים לעבוד ביחד עם תעשיית הקרוזים ואנשי הנמלים כדי להביא לחידוש ההפלגות"

חברת השייט נורוויג'ן קרוז ליין פנתה לרשויות הבריאות בארצות הברית בבקשה לאפשר לה לחדש את ההפלגות מנמלים במדינה לקראת חודשי הקיץ העמוסים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: נורוויג'ן קרוז ליין)

 

בפנייה הרשמית למרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), ראשי נורוויג'ן ביקשו לאפשר את חידוש ההפלגות החל מיום העצמאות האמריקאי, הרביעי ביולי. 

בנורוויג'ן הסבירו שהם מוכנים לפעול תחת מגבלות, למשל לחייב את כלל הנוסעים והעובדים להתחסן לפחות שבועיים לפני מועד הנסיעה. בחברה טוענים שמדובר באמצעי זהירות שאינם קיימים בתעשיות אחרות בתחבורה (חברות התעופה אינן מחייבות נוסעים להתחסן, ניתן לעלות על טיסה גם עם בדיקת קורונה שלילית) או בתעשיות פנאי ואירוח אחרות, לרבות בתי מלון, מסעדות ואירועי ספורט.

לפי התוכנית של נורוויג'ן, החברה תחדש את פעילותה בתחילת יולי, אך בשלב ראשון כמות הנוסעים תוגבל בעד 60% מהתפוסה המלאה של האונייה. כעבור חודש, באוגוסט, החברה תגביל את מספר הנוסעים בעד 80%, וחודש לאחר מכן תוכרז על חזרה לשגרה באופן מלא.

 

אונייה של נורוויג'ן בפלורידה, בשנה שעברה (צילום: Getty Images)

 

בדומה לתעשיית התעופה, גם תעשיית הקרוזים נאלצה להשבית את פעילותה בשנה שעברה לאור משבר הקורונה. עם זאת, בניגוד לחברות התעופה, חברות השייט נאלצו לעצור את כל ההפלגות (אנשים המשיכו לטוס בתחילת המשבר).

נדמה שהנתון הבא ממחיש עד כמה תעשיית הקרוזים נפגעה מהמשבר: הבוקר, עם הפרסומים על כך שראשי נורוויג'ן פנו ל-CDC, מניית החברה זינקה ב-6%. אם לא די בכך, המניות של חלק מהמתחרות שלה גם זינקו.

בשבוע שעבר פנה פרנק דל-ריו, מנכ"ל נורוויג'ן, לד"ר רושל וולנסקי (מנהלת ה-CDC) בבקשה שהיא תבטל את הצו שנחתם במרץ 2020 האוסר על קיומן של הפלגות מנמלים בארצות הברית. עם זאת, כאשר פורסמה המלצת ה-CDC בנוגע לטיסות, לא נמסר מועד מדויק שבו יתאפשר לקרוזים לחדש את פעילותם.

ב-CDC הגיבו הבוקר לדיווחים ואמרו: "אנחנו מחויבים לעבוד ביחד עם תעשיית הקרוזים ואנשי הנמלים כדי להביא לחידוש ההפלגות. עם זאת, במהלך מגפה עולמית מאוד קשה לצאת לקרוז באופן בטוח ואחראי, בייחוד עם המוטציות החדשות שמתגלות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE