הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רודי ג'וליאני דורש לבטל את תביעת הענק שהוגשה נגדו ע"י דומיניון
באמצעות עורך דינו, ג'וליאני טען שהחברה לא סיפקה הסבר מדוע היא דורשת פיצוי בגובה 1.3 מיליארד דולר, ועל כן כביכול יש מקום לבטל את התביעה לאלתר. תגובתה של חברת ציוד הבחירות: "הוא אמר שיציג 'ראיות', כעת הוא מנסה להימנע מהמשפט"

רודי ג'וליאני, לשעבר ראש עיריית ניו יורק ועד לא מזמן עורך דינו האישי של הנשיא לשעבר טראמפ, ביקש מוקדם יותר היום (רביעי) מבית המשפט הפדרלי לבטל את התביעה שהוגשה נגדו ע"י חברת "דומיניון מערכות הצבעה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'וליאני, בעת שקידם את "השקר הגדול" מחוץ לחברת גינון בפנסילבניה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, בסוף חודש ינואר החליטו ראשי יצרנית ציוד הבחירות בארצות הברית, שמצאה את עצמה במרכז תיאוריות הקונספירציה של טראמפ ותומכיו, לתבוע את ג'וליאני ולדרוש ממנו פיצוי בגובה 1.3 מיליארד דולר, וזאת בטענה שמעשיו פגעו בשמה של החברה.

"חייבת להיות לקיחת אחריות על קמפיין הדיסאינפורמציה שהתנהל כנגד דומיניון ומערכותיה", הסביר טום קלייר, עורך דין המייצג את החברה, זמן קצר לאחר הגשת התביעה. הוא אף הוסיף שג'וליאני "הסב נזק חסר תקדים שגרם לחברה להיות רדיואקטיבית, דבר שהוביל לפגיעה כלכלית".

באמצעות עורך דינו, ג'וליאני טען שיש לבטל את התביעה מכיוון שהחברה לא הצדיקה את הסכום שאותו היא דורשת - 1.3 מיליארד דולר. כמו כן, ראש העיר לשעבר הכחיש את המיוחס לו בתביעה, וטען שהוא יוכיח זאת אם וכאשר בית המשפט הפדרלי לא יקבל את בקשתו לבטל את התביעה.

"אם הנושא הנ"ל יגיע לדיון בבית המשפט, ג'וליאני יספק מענה נחרץ ומלא לטענות", הסביר עורך דינו.

 

הנתבעים ע"י דומיניון: ג'וליאני, פאוול, לינדל ופוקס ניוז

 

ראוי להזכיר שדומיניון הגישה תביעות דומות כנגד מקורבים נוספים לטראמפ שקידמו את מה שמכונה "השקר הגדול", ביניהם סידני פאוול ש"טענה באופן כוזב שדומיניון ביצעה הונאת בחירות, שדומיניון נוצרה בוונצואלה כדי לבצע הונאת בחירות עבור הוגו צ'אבס ושדומיניון שיחדה את הרשויות בג'ורג'יה", כך על פי מסמכי התביעה.

עורכי דינה של פאוול, אגב, טענו לאחרונה בבית המשפט ש"אף אחד סביר לא יכול להגיע למסקנה שאמירותיה של הגברת פאוול הן נכונות" - כתב הגנה משונה למדי. גם בעלי חברת MyPillow מייק לינדל, נתבע ע"י דומיניון, ובחודש שעבר גם רשת 'פוקס ניוז' הצטרפה לרשימה.

לא ברור אם בית המשפט מתכוון לבטל את התביעה כפי שג'וליאני דורש, ובדומיניון הסתפקו בהודעה קצרה שנמסרה מעורכת הדין מייגן מאייר: "ג'וליאני אמר שהוא רוצה להציג 'ראיות' הנוגעות לאמירותיו על דומיניון, אך כעת הוא מנסה להימנע מהמשפט תוך כדי שהוא אינו מציג ראיות כלשהן".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE