הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"שמזמינים אותי מקבלים את שני הדברים שהופכים את האירוע לשמח ומיוחד"
כבר כמה שנים טובות שהזמר ומפיק האירועים ישראל לוי מספק את הסגנון ההופעה היחודי שלו בקרב הקהילה הישראלית בעיר המלאכים. בריאיון מיוחד הוא מספר מה הוביל אותו לקריירה המצליחה ועל השאיפות להמשך הדרך

ישראל לוי נכנס לחיינו בשנת 2015, אז הגיע ללוס אנג׳לס, לא בשביל לפצוח בקריירה בינלאומית, אלא בעקבות אהבה. בסופו של יום, אותה אהבה הסתיימה, אך אהבתו של ישראל לקהילה, היא זו שהשאירה אותו להמשיך ולעשות לנו שמח. רבים טוענים כי האנרגיה והשמחה שיש לישראל, מזכירים במידה רבה את האנרגיות שיש לליאור נרקיס. אגב, שניהם מחולון במקור. 

ישראל ירש מאביו ז״ל את הזיקה והאהבה למוזיקה כבר מילדות, שניהל במשך עשור שנים תחנת רדיו בשם ״פיראוס״ אשר ניגנה מוזיקה יוונית אותנטית, והייתה היחידה באותם ימים שהציעה לקהל הרחב מוסיקה בסגנון. במהלך השנים, לוי אף שידר מספר פעמים בתחנה, כשהוא מעלה אנשים לשידור, מראיין אותם, וכך הוא הפך להיות  שדרן הרדיו הצעיר בישראל. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בשיחה עם מערכת חדשות היברו ניוז, משתף לוי בזכרונות מתחילת הדרך בתחנה: ״אלפי מאזינים היו שומעים אותי, והייתי מעלה אנשים וזמרים לשידור. ככה בעצם הכרתי את כל התעשייה כבר מגיל צעיר. זה היה ממש כמו אוויר לנשימה, שמחתי לעשות את זה. היום, אני גאה להמשיך את דרכו של אבי ולשמח אנשים. אני מניח שהוא היה רוצה יותר מוסיקה יוונית, אבל בסופו של דבר התחברתי יותר למוזיקה המזרחית. אני בטוח שהוא למעלה, רוקד את הריקוד המפורסם שלו זבקיקו״.

כאמור, לישראל לא הייתה שום כוונה לעזוב את ישראל, אך בעקבות אהבה הוא הגיע ללוס אנג׳לס. אותה אהבה הסתיימה לאחר שנה וחצי, אך במהלך אותו פרק זמן, עשה אירועים רבים, בעקבותיהם זכה לאהבה גדולה מהקהל, מה שבסופו של דבר, גרם לו להישאר. 

אז בעצם נשארת בשביל הקהל?

״לגמרי. קיבלתי המון תמיכה ואהבה מהקהל פה, שביקש שאשאר, ואמשיך לשמח אותם. זה בעצם עודד אותי להישאר, ובעיקר גרם לי להבין שאני צריך להגשים את הייעוד שלי כאן, בלוס אנג׳לס. לעשות שמח לקהילה. בארץ יש המון זמרי מזרחית, והרבה יותר תחרות בשביל להצליח היום, הייתי צריך להיות פוקוס רק בזה אבל הכדורגל היה באמצע אז לא הייתי פוקוס במטרה להיות זמר מהשורה הראשונה. בארצות הברית זה אחרת. כשמגיע זמר ישראלי, זה מיוחד יותר, לכן הפרגון והתמיכה הם גדולים יותר, הם ממש שמחים וצמאים לזה. פה מתייחסים אלי כזמר מהשורה הראשונה. אין ספק שהחום ואהבה יותר גדולים פה בהשוואה לארץ״.

תמיד חלמת להיות זמר?

״תמיד אהבתי לשיר אבל לא חלמתי להיות זמר, בעיקר שיחקתי כדורגל. הפעם הראשונה שעליתי על במה הייתה בגיל 15 בערך, באירוע משפחתי. רק בגיל 24 התחלתי להתפתח ולהתקדם בתחום, קצת אחרי שהגיע לראשונה לארץ הקריוקי. הייתי בין הראשונים בישראל שהביאו את הקריוקי. כל פעם כשהייתי עולה לשיר הייתי מקבל תגובות מפרגנות, הרבה אנשים שאלו אותי למה אני לא הולך להיות זמר. אחרי תקופה, כבר ביקשו רק ממני לשיר״. 

חלק מקהילה מכירה אותך גם כדיג׳י אז אתה גם דיג׳י? 

״כן לא טעית אני גם עושה דיג׳י ותודה לאל שיצא ככה אני שנים שעושה את זה ביחד עוד שהייתי בארץ ואני הראשון שהבאתי את זה לעיר המלאכים .(היום זמרים בשורה הראשונה כמו משה פרץ ואייל גולן התחילו להיכנס לעניין הדיג׳י). אני מתחיל את האירוע כדיג׳י מרקיד את כולם עד שהם ממש כבר נכנסו חזק לעניינים ואז אני מתחיל בהופעה שלי (חפלה) יש חלק מהקהל שלא מכירים אותי ולא היו באירועים שלי אז שאני מתחיל לשיר הם פתאום מסתכלים עליי כאילו וואו הוא גם זמר וזה פתאום משנה להם את התמונה בראש והם עפים על זה כי שמזמינים אותי הם מרוויחים בעצם גם דיג׳י וגם הופעה חיה בחבילה אחת! כמובן שאפשר להזמין אותי גם בתור זמר לחתונות.

מה לגבי אירועים קהילתיים? איפה אפשר לראות אותך מופיע מלבד אירועים פרטיים?

״לפני הקורונה הייתי עושה לקהילה אירועים פתוחים, פעם בחודש הייתי משכיר מקום ומוכר כרטיסים במחיר מאוד סמלי בשביל שיבואו לראות אותי מופיע ואני מתכוון לחזור לזה בקרוב״. 

הבנתי שאתם גם מפיק בקהילה אירועים של אמנים מהארץ?

״כשרק הגעתי לכאן, שכרתי אולם, התחלתי לפרסם, ולאט לאט אנשים התקשרו והזמינו. בהתחלה הייתי מביא סטנדאפיסטים, ולאט לאט, לפי הדרישות, זה התפתח לאירועים, חתונות, בר ובת מצוות, היום אני מביא גם זמרים מהארץ. אני היחיד שהציע הופעת סטנדאפ שכוללת גם הופעה שלי אחרי זה, בעצם אנשים הרוויחו שתי הופעות, בכרטיס אחד״. 

ישראל הצליח לזכות באהבת הקהל בזכות הקול הייחודי שלו, ובזכות ביצועים לשירים אהובים שכולנו מכירים, ובעיקר בזכות יכולות הפרפורמנס המרשימות שלו. לאחרונה, החל לעבוד על מספר שירים מקוריים. אפשר לתאר את לוי בעיקר כזמר-פרפורמר, כזה שבא לעשות שמח, להרים את הקהל על הרגליים, ולהעניק להם חוויה חד פעמית, בלתי נשכחת. 

פעמים רבות משווים בין ישראל לליאור נרקיס, בעיקר בעקבות ההופעות השמחות, והדינמיקה שהשניים יודעים ליצור בקרב הקהל. למעשה, ישראל אף גדל לצד ליאור נרקיס, ומכיר אותו באופן אישי. ביום העצמאות לפני שנתיים אף הופיעו ביחד בלוס אנג׳לס, ושימחו אלפי אנשים. 

איך אתה מקבל את ההשוואה לליאור נרקיס?

״אני חושב שאין מחמאה יותר גדולה. אני קודם כל פרפורמר, אלוהים נתן לי מתנה לדעת איך להרים את הקהל, לשמח אותם, ויצא שזה כמו הפרפורמר מספר אחד בישראל, שהוא ליאור נרקיס. ביום העצמאות דאז הופענו ביחד מול 15 אלף צופים, והיה לי הכבוד לחמם אותו. כשירדתי מהבמה הוא חיבק אותי ואמר שהבאתי אנרגיות שיא, והוא לא יכל לבקש חימום טוב יותר. זה מאוד ריגש אותי״. 

על איזו מוזיקה גדלת?

״גדלתי בעיקר על מוזיקה יוונית. זה מה ששמעו בבית כל הזמן. שכן שלי, שגר דלת ממול, היה די ג'יי מפורסם בזמנו, והיה גם המפיק של הזמרים הגדולים ביותר בארץ כמו ליאור נרקיס, מושיק עפייה, עופר לוי ועוד. בעצם המוזיקה הייתה כל הזמן סביבי, חלק מהחיים שלי״. 

יש לך מחשבות לחזור לארץ?

״כרגע לא, אני מרגיש שהייעוד שלי הוא לעשות כאן חיל עבור הקהילה, לשמח אותם. גם כאן, בלוס אנג׳לס, אבל גם בכל ארצות הברית, מקסיקו, פנמה, וכל מקום שיזמינו אותי. אני כאן בשביל לעשות שמח, ולפזר את האנרגיות הכי טובות שיש״. 

מה היית רוצה לומר לסיכום?

״הייתי שמח אם המפיקים הגדולים כאן, בארצות הברית, שמביאים זמרים מהארץ, יפרגנו יותר לזמרים מקומיים, שהם מוכשרים מאוד, ולא תמיד מקבלים את ההזדמנות להופיע בבמות הגדולות. וכמובן, אני כאן לכל אירוע, גם כדיג׳י וגם כזמר, וזה הוכיח את עצמו כשילוב המנצח״. 

 

להזמנת אירועים: 8182108743 ישראל לוי 

חיפשו בפייסבוק: Israel Levi 

או באינסטגרם החדש: israelleviofficial 

75% לא
25% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE