הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אבל בממלכה: הנסיך פיליפ הלך לעולמו בגיל 99
פחות מחודש ימים לאחר ששוחרר מאשפוז בבית חולים בלונדון, דוכס אדינבורו הלך לעולמו במהלך הלילה. פרטי הלוויה צפויים להתפרסם ביממה הקרובה, אולם כבר עתה ברור שתהיה נוכחות מצומצמת בלבד לאור משבר הקורונה. רה"מ ג'ונסון: "המחשבות של האומה נמצאות עם הוד מלכותה ומשפחתה"

הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו ובעלה של המלכה אליזבת' מאז 1947, הלך לעולמו בגיל 99, כך הודיע מוקדם יותר היום (שישי) ארמון בקינגהאם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כיכר לסטר בלונדון, הבוקר (צילום: AP)

 

כזכור, במהלך החודשים האחרונים חלה הדרדרות משמעותית במצבו הבריאותי של הנסיך, שנאלץ לעבור ניתוח בלב ואשפוז בשני בתי חולים במשך כחודש. פיליפ שב לביתו בארמון וינדזור לפני כשלושה שבועות.

בהודעה שנמסרה מארמון בקינגהאם הבוקר נכתב: "בצער רב, הוד מלכותה המלכה מכריזה על מותו של בעלה האהוב, הוד מעלתו הנסיך פיליפ, דוכס אדינבורו. הוד מעלתו הלך הבוקר לעולמו בשלווה בארמון וינדזור. הכרזות נוספות יימסרו בהמשך. משפחת המלוכה מצטרפת לאנשים ברחבי העולם ומתאבלת על לכתו".

 

 

פרטים נוספים על הלוויתו של פיליפ צפויים להתפרסם במהלך סוף השבוע, אולם כבר עתה ברור שמשבר הקורונה יביא לכך שלא ניתן יהיה לקיים הלוויה ממלכתית או הצבת ארון בארמון בקינגהאם. עם זאת, הגוף שאחראי על טקסי משפחת המלוכה מסר שהלוויתו של פיליפ "תתקיים בהתאם לבקשתו של הוד מעלתו":

"לאור הנסיבות הקיימות בשל מגפת הקורונה, בצער רב עלינו לבקש מהציבור הרחב שלא לנסות להגיע אל האירועים השונים שמרכיבים את הלוויה", אמרו בארמון בקינגהאם.

 

הנסיך פיליפ שב לביתו לאחר אשפוז של כחודש, בחודש שעבר (צילום: AP)

 

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, ספד לפיליפ מחוץ לביתו ברחוב דאונינג 10: "הנסיך היווה השראה לאינספור צעירים, ונזכור אותו בזכות תרומתו הרבה, ויותר מכל בזכות התמיכה התמידית בהוד מלכותה המלכה. לא רק כבן הזוג שלה שהיה לצד במשך כל יום ויום במהלך שלטונה, אלא גם כבעלה במשך יותר משבעים שנה".

"המחשבות של האומה נמצאות עם הוד מלכותה ומשפחתה, שאיבדו אדם אהוב ודמות ציבורית מכובדת, אלא גם בעל מסור, אב גאה, סב ובשנים האחרונות גם סבא רבא", המשיך ג'ונסון.

 

המלכה אליזבת' והנסיך פיליפ, לפני כשבע שנים (צילום: AP)

 

דגלים בממלכה הורדו לחצי התורן (צילום: AP)

 

מחוץ לארמון בקינגהאם, הבוקר (צילום: AP)

 

שעות ספורות לאחר מכן, גם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ורעייתו ג'יל מסרו הודעה: "המורשת של הנסיך פיליפ תימשך, לא רק דרך משפחתו, אלא בכל הארגונים שסייע לעצב. ג'יל ואני שומרים מקום מיוחד בלב למלכה, ילדיו ונכדיו של הנסיך פיליפ והאומה הבריטית".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE