הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מה היא תזונה ים תיכונית, וכיצד היא תשפר את הבריאות שלכם
לאחרונה, חוקרים מהרווארד בדקו לעומק את התזונה הים תיכונית וגילו את כל היתרונות הרבים שהיא מביאה עימה, ביניהם הפחתה משמעותית בכמות השומנים בכבד, אנרגיות גבוהות יותר, ואף ירידה במשקל

תזונה ים תיכונית הפכה בשנים האחרונות לאחת מהתזונות המבוקשות וידועות ביותר בעולם, ובצדק. תזונה זו מכילה כמות גדולה של ירקות, כך שהיא מצליחה להכפיל את קצב אובדן השומנים בכבד, ואף מצמצמת את הסיכוי לחלות במחלות כבד. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נתונים אלו מגיעים מחוקרים מאוניברסיטת הרווארד אשר ביצעו מחקר קליני אורך טווח. ממצאים נוספים גילו כי למעלה מעשרים אחוזים מהאנשים בארצות הברית סובלים ממחלת כבד שומני, מה שיכול להוביל למצב של סוכרת, מחלות לב, מחלות כלי דם, חוסר איזון מיקרוביאלי, וירידה ניכרת בחיידקים בריאים במעיים. 

במילים אחרות, התזונה הים תיכונית מעניקה פתרון אפקטיבי ומעולה למחלות רבות, ביחס לדיאטות ותזונות אחרות, בדגש כאמור, על כבד שומני. בתזונה זו תוכלו למצוא גם כמות גבוהה של פוליפנולים שהם למעשה פיטוכימקלים אשר נוצרים על ידי צמחים ומשמשים כנוגדי דלקות, נוגדי חמצון, ופעולות חיוניות נוספות לגופנו. 

כמו כן, בתזונה זו צורכים כמות נמוכה במיוחד של בשר אדום, ובשר מעובד בכלל. עוד אלמנט מרכזי בתזונה הים תיכונית הוא צמח המנקאי, שהוא צמח ייחודי אשר גדל במים, עשיר בברגל, ויטמינים, חלבון, ומינרלים. את הצמח ניתן להוסיף לתה, שייק, ולכל דבר. 

לאור העובדה כי ישנן שיטות מעטות מאוד לטיפול בכבד שומני, מדובר על בשורה של ממש. כך שמעבר לאורח חיים בריא, ירידה במשקל, התזונה בהחלט יכולה לשפר באופן ניכר את הבריאות הגופנית שלנו. 

כאמור, התזונה הים תיכונית היא לא רק בריאה, היא גם מובילה לירידה במשקל. אותו מחקר של הרווארד אף בדק את מצבם הבריאותי של קבוצת אנשים לפני תחילת הניסוי, ואחריו. בפרק זמן של 18 חודשים, התגלה כי אותה קבוצה הניבה ירידה משמעותית בכבד שומני. בנוסף, אותה קבוצה, אשר דגלה בתזונה הים תיכונית לאורך כל התקופה, לצד פעילות גופנית סדירה, הצליחו לרדת במשקל קילוגרמים רבים. 

בנוסף, התזונה מובילה לאובדן ניכר בשומנים בכבד, זאת באמצעות הפחתה באכילת בשר אדום, וכמות גדולה של אגוזים וצמח המנקאי. עוד ניכר כי התזונה הובילה לרמה גבוהה של  פוליפנולים, יתרון בריאותי מרכזי ומהותי. כמובן כי לפני שאתם בוחרים לנסות תזונה זו, חשוב כי תפנו לרופא המשפחה שלכם, תעשו את כל הבדיקות הדרושות והרלוונטיות, ורק אז תצאו לדרך.

כאשר אתם פועלים באופן מושכל, אתם למעשה מבטיחים את התוצאות הטובות ביותר, וכמובן, את היעילות ביותר. לסיכום, לצד תזונה ים תיכונית, חשוב כי תקפידו על פעילות גופנית סדירה, על מנת שתוכלו לקבל את מירב היתרונות של תזונה זו. 

 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE