הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המנצח הגדול בטקס פרסי האוסקר הבריטי: ״ארץ נוודים״
סרטה של הבמאית קלואי ז׳או ממשיך לקטוף פרסים, ולאחרונה זכה באוסקר הבריטי, לאחר שהיה מועמד בארבע קטגוריות מרכזיות: הצילום הטוב ביותר, הבימוי הטוב ביותר, השחקנית הראשית הטובה ביותר, והסרט הטוב ביותר

נראה כי סרטה של קלואי ז׳או, ״ארץ נוודים״ רק הולך ותופס תאוצה לקראת טקס פרסי האוסקר האמריקאי. מאז יצא, זכה בגולבוס הזהב, בפסטיבל ונציה, ובפסטיבלים נוספים, וכעת אף קטף את האוסקר הבריטי. ז׳או היא האישה השנייה בהיסטוריה אשר זוכה בפרס הבמאית הטובה ביותר בטקס זה. בנוסף, באותו הטקס ממש, חולק גם פרס על הסרט התיעודי הטוב ביותר, בו זכה הסרט ״מורתי התמנונית״ של נטפליקס. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמו כן, בקטגוריית הסרט הקצר, זכה סרטה של הבמאית הבריטית ממוצא פלסטיני, פראח נאבלוסי ״the present". הסרט עוקב אחר אב וביתו, אשר גרים סמוך לגדר הפרדה, ויוצאים על מנת לקנות מקרר חדש לבית. המשימה הפשוטה אליה יצאו, הופכת למסע אכזריות במחסום הישראלי. כידוע, הסרט גם מועמד לאוסקר, והוא יתחרה עם הסרט ״עין לבנה״ של תומר שושן. 

ברוח הקורונה, טקס פרסי האוסקר הבריטי התקיים במתכונת מצומצמת ובאופן וירטואלי. הנסיך וויליאם, היה אמור להופיע בטקס, אך לא הגיע בעקבות מות סבו, הנסיך פיליפ. במהלך הטקס אף שודרה עבור וויליאם מחווה נוגעת ללב המביעה תמיכה. 

״ארץ נוודים״ אשר זכה, מציג חבורה של נוודים וחסרי בית (אמיתית), אשר בחרו בחיי רחוב או בחיי קרוון על פני חיים רגילים. אותה קבוצה, אשר מורכבת מנשים וגברים, כולם בגילאים מתקדמים יחסית, החליטו לפרוש מהמירוץ, או נאלצו לפרוש ממנו. איזה מירוץ? המירוץ אחר החלום האמריקאי. 

כל חברי הקבוצה למעשה יצאו על מנת לחפש את עצמם בטבע, לקבל תשובות. התוצאה היא סרט מרגש ונוגע ללב אשר מציג את הדמויות, הסיפורים, והחוויות של כל אחד ואחת, על ידי הבמאית, אשר הייתה לצידם במשך חודשים ארוכים. 

הסרט מצליח לספר סיפור אנושי, אמיתי, ובעיקר לערער על המושג בית, מערכות יחסים, חברה, חוקים, ונורמות. עם רשימה כה מרשימה של אלמנטים ומאפיינים, אין זו הפתעה שהצליח ״ארץ נוודים״ לקטוף את האוסקר הבריטי, ואף להיות מועמד לאוסקר האמריקאי. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE