הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
זה קורה - והזהרנו אתכם: סין מתכננת לגבות את היואן בזהב בניסיון להחליש את הדולר - רוכשת מיליארדי אונקיות זהב
לאחר השקת הפטרו-יואן, והמטבע הדיגיטלי הלאומי, סין מתקדמת בצעדי ענק לניסיונות לגבות את המטבע הלאומי שלה בזהב קשיח, ולשם כך היא מגבירה את קצב רכישת הזהב

בשנת 2018 השיקו הסינים מטבע יואן מגובה זהב עבור מסחר בחוזים עתידיים של נפט. 

מחיר חוזים אלה היה ביואן, אך ניתן גם להמרה לזהב, מה שהעלה את הסיכוי שעליית הפטרו-יואן עשויה להיות מכת מוות לדולר.

לפני שבועיים דיווחה קרן המטבע כי חלקן העולמי של יתרות החליפין בדולר אמריקני ירדו ל-59.0% ברבעון הרביעי, כך עולה מנתוני ה-COFER שפורסמו היום, זהו שפל של 25 השנים האחרונות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בשבוע שעבר, סין הפכה לכלכלה הגדולה הראשונה ששיחררה מטבע דיגיטלי מטעם הבנק המרכזי שלה, "וביססה את מעמדה כפורצת דרך במטבעות וירטואליים הרבה לפני מדינות אחרות, לאחר שכבר לאחרונה התנסתה בניסויים רחבי היקף של תשלומים בפועל על ידי הצרכנים. ונתקלה בתוצאות מעורבות".

גם בשבוע שעבר הזהיר פיטר ת'יל כי יש לחשוב על הביטקוין באופן חלקי ככלי נשק פיננסי של סין נגד ארה"ב, "הוא מאיים על כסף פיאט, אך הוא מאיים במיוחד על הדולר האמריקני", אמר.

כל אלה מכניסים את הכותרות הדרמטיות שהגיעו הבוקר להיקשר מיוחד, שכן רויטרס מדווח כי סין נתנה לבנקים מקומיים ובינלאומיים אישור לייבא כמויות גדולות של זהב למדינה.

בנק העם הסיני (PBOC), הבנק המרכזי במדינה, שולט בכמות הזהב שנכנס לסין באמצעות מערכת מכסות שניתנה לבנקים מסחריים.

זה בדרך כלל מאפשר מספיק מתכת כדי לספק את הביקוש המקומי, אבל לפעמים מגביל את הזרימה. בשבועות האחרונים הבנק נתן אישור לכמויות גדולות של מטילים להיכנס, אמרו המקורות.

"לא היו לנו מכסות לזמן מה. עכשיו אנחנו משיגים אותם... הכי הרבה מאז 2019 ", אמר גורם באחד הבנקים שהעביר זהב לסין.

כארבעה טונות זהב בשווי 8.5 מיליארד דולר במחירים שוטפים עשויים להישלח, אמרו ארבעה מקורות.

שניים מהמקורות אמרו כי המטיל יישלח באפריל. שניים אחרים אמרו שיגיע לסין במהלך אפריל ומאי. הידיעה שלחה את מחירי הזהב למעלה אמש.

גודל המשלוחים מאותת על חזרתה הדרמטית של סין לשוק המטילים העולמי. מאז פברואר 2020 ייבאה המדינה בממוצע זהב בשווי של כ-600 מיליון דולר לחודש, או בערך 10 טון, כך עולה מנתוני המכס הסיני.

בשנת 2019 הייבוא ​​שלה הסתכם בכ-3.5 מיליארד דולר בחודש, או בערך 75 טון.

האם זה רק השלב הבא עבור סין בדרך להפוך את הדולר האמריקני (שכבר אינו מגובה בזהב) למטבע מספר 2 בעולם? ולשים קץ למעמדו כמטבע הרזרבה העולמי?

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE