הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"54,000 דולר שכר לימוד בשנה עבור שקרים": אב יהודי שלח מכתב לביה"ס היקר במנהטן ויצר רעידת אדמה - "אובססיה לגזע"
לאנדרו גוטמן נמאס. הוא שילם עשרות אלפי דולרים בשנה כדי שבתו תזכה לחינוך הטוב ביותר שיש לאמריקה להציע ושלח אותה לבית הספר היוקרתי 'ברירלי', עתה הוא יצר גל שלא מפסיק להדהד במערכת בתי הספר הפרטיים באמריקה - "האיש הזה גאון אני רוצה לקנות לו משקה"

מנהל בית הספר המפורסם 'דלטון' (שכר לימוד של 50,000 דולרים בשנה לתלמיד) בניו יורק התפטר בשל תכנית לימודים שנויה במחלוקת עם אובססיה לגזע. אבל את הגל שהוביל להתפטרות יצר אדם אחד.

אנדרו גוטמן. אב בבית הספר היוקרתי 'ברירלי', ששלח מכתב נוקב, בן כמעט 1700 מלים, לכ-600 המשפחות של המוסד בגלל "האובססיה לגזע" של בית הספר - מאז המכתב מככב בכל העיתונים החשובים של ניו יורק ומעורר זעזוע עמוק במערכת החינוך ה"ליברלית" של העיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מכתבו של אנדרו גוטמן, שפורסם על ידי העיתונאית היהודייה בארי וייס, הסביר מדוע הוא שולף את בתו מבית הספר לאחר שבע שנים.

"לכל הורה חושב צריך להיות ברור לחלוטין שברירלי איבד את דרכו לחלוטין", כתב גוטמן. "ההנהלה וחבר הנאמנים הפגינו חוסר מנהיגות פחדני ומחריד בכך שפייסו אספסוף אנטי-אינטלקטואלי ולא-ליברלי".

הוא המשיך ואמר שהוא מתנגד “לדעה שיש לשפוט אותי לפי צבע העור שלי. אני לא יכול לסבול בית ספר שלא רק שופט את בתי לפי צבע עורה, אלא גם מעודד ומורה לה לשפוט דעות אחרות על ידה".

"על ידי צפייה בכל אלמנט בחינוך, בכל היבט בהיסטוריה ובכל היבט של החברה מבעד לעדשת צבע העור והגזע, אנו מחללים את מורשתו של ד"ר מרטין לותר קינג ג'וניור, ומפרים לחלוטין את התנועה שבשמה מנהיגי זכויות האמינו, נלחמו ומתו. "

טענתו של גוטמן במכתב התנגדה לדבריו לאמונת בית הספר ב"גזענות מערכתית".

"גזענות מערכתית, הנתמכת ככל הנראה על ידי ברירלי, גורסת כי כל תוצאה חינוכית, מקצועית או חברתית בה השחורים מיוצגים בצורה נמוכה הם ראיה לכאורה לכדי גזענות מערכתית כאמור, או לעליונות ודיכוי בידי לבנים", כתב.

מנהלת בית הספר ירתה ביום שישי בחזרה, וכינתה את מכתבו של גוטמן "פוגעני ומזיק מאוד" - בהחלט תשובה רציונלית...

"אחר הצהריים נפגשנו עם אחרים שעובדים בשיתוף פעולה הדוק עם תלמידי בית ספר שרבים מהם סיפרו לנו שהם מרגישים מפוחדים ומאוימים מהמכתב ומהעובדה שהוא נשלח ישירות לבתינו", ג'יין פריד כתבה.

"תלמידינו ציינו כי מכיוון שמכתב זה, השולל את נוכחותה של גזענות מערכתית, חצה את דלתותיהם, הראיות לגזענות מתמשכת - מערכתית או אחרת - נוכחות מדי יום בכותרות שלנו".

גוטמן אמר כי עמד לצד מכתבו והביע זלזול בטענתו של פריד כי תלמידי בית הספר העל-יסודי "ייבהלו" ממכתב.

גוטמן רשם בסך הכל 10 "התנגדויות". באופן ספציפי בהם מחה נגד "הכשרה חובה נגד גזענות להורים".

הוא גם הכחיש את "השימוש הריק, הבלתי הולם והקנאי של בית הספר במילים כמו שוויון, גיוון והכללה".

"אם הנהלת ברירלי מודאגת באמת ממה שמכונה 'הון עצמי', הוא היה דן בהפסקת העדפות הקבלה למשפחות עם כיסים עמוקים במיוחד", כתב גוטמן.

"אם ההנהלה הייתה באמת רצינית בנוגע ל"גיוון", היא לא היתה מתעקשת על אינדוקטרינציה של תלמידים ומשפחותיהם, בחשיבה אחת, המזכירה ביותר את מהפכת התרבות הסינית. במקום זאת בית הספר היה מטפח סביבה של פתיחות אינטלקטואלית וחופש מחשבה".

הוא מתח ביקורת על בית הספר על השבתת תכניות הלימודים המסורתיות וצנזור ספרים, ואמר שוב ושוב להורים כי עדיפותם הראשונה היא "בטיחותם" של הילדים. "ברוך השם, ברירלי הוא בית ספר, לא בית חולים!"

גוטמן אמר שהוא מתרעם ביותר על כך ש"ברירלי התחיל ללמד מה לחשוב, במקום איך לחשוב".

אחד מיותר מ-200 האנשים שהגיבו למכתב אמרו - "זו יצירת מופת, ואני רוצה לקנות לאיש הזה משקה".

הסגל וההורים בברירלי לא היו קולניים עד כה.

לעומת זאת, קבוצה אנונימית של הורים שלחה מכתב למשפחות בית ספר אחרות בינואר במחאה על המדיניות מבוססת הגזע.

"בכל שיעור היה השנה התמקדות אובססיבית בגזע וזהות, שחזורים של 'שוטר גזעני' במדע, 'התרת מרכז לובן' בשיעור אמנות, לימוד על עליונות לבנות ומיניות בשיעור הבריאות", נמסר.

"באופן בלתי הולם, רבים משיעורים אלה מרגישים דומים יותר לאימון רגישות ארגוני מאשר לתכנית לימודים".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE