הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שפל דיפלומטי לאמריקה: השגרירה החדשה באו"ם טוענת - "אמריקה היא אומה שנוסדה על עליונות לבנה"
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ממשיך לשדר חולשה אדירה והפכפכות בעודו מתחנן לשוב למועצת "זכויות האדם" של האו"ם לאחר שכבר הבטיח כי ארה"ב לא תצטרף. בגלל החלטותיו התמוהות ארה"ב נתונה לחסדי מדינות נאורות כמו קובה, סין וונצואלה וערב הסעודית כדי להתקבל חזרה לגוף האנטי-ישראלי, אבל זה עוד כלום לעומת דבריה של השגרירה החדשה באו"ם שדיברה על ארה"ב בצורה חסרת תקדים

שגרירת ארה"ב באו"ם, בעלת אחד התפקידים היוקרתיים בממשל האמריקני, היא לינדה תומאס-גרינפילד.

לפני מספר ימים בנאום למועצה האו"ם ל"זכויות אדם" (שממשל טראמפ עזב בשל היחס המחפיר של המועצה כלפי ישראל), השגרירה החדשה הטיחה ביקורת חסרת תקדים במדינתה כשאמרה כי "חטא העבדות המקורי שילב את העליונות הלבנה במסמכים המייסדים שלנו", - במילים אחרות - הכרזת העצמאות והחוקה האמריקנית, המסמכים הליברליים החוקתיים הראשונים בהיסטוריה האנושית - הם יסוד הגזענות של אמריקה.

עוד הוסיפה כי "ראיתי בעצמי איך חטא העבדות המקורי טווה את העליונות הלבנה במסמכים ובעקרונות המייסדים שלנו".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

תומאס-גרינפילד אמרה את דבריה בעת שנשאה נאום בכנס וירטואלי של רשת הפעולה הלאומית ביום רביעי, שם טענה כי "האיחוד הלא מושלם" של אמריקה צריך להתייחס לסוגיות של "שוויון וצדק בקנה מידה עולמי... בענווה".

"עלינו להכיר בכך שאנחנו איחוד לא מושלם - והיינו מההתחלה - ובכל יום אנו שואפים להפוך את עצמנו למושלמים יותר, וצודקים יותר. במדינה מגוונת כמו שלנו זה אומר להתחייב לעשות את העבודה", אמרה השגרירה באו"ם.

אך דבריה החריפים וחסרי התקדים המסמלים מגמה של הלקאה עצמית אמריקנית הם רק קצה הקרחון.

שכן הם נעשים במקביל למהלך מביך במיוחד במהלכו ממשל ביידן מתחנן באופן פאתטי מהגוף הידוע לשמצה לקבל לתוכו מחדש את ארצות הברית - קרי, אמריקה מבקשת מונצואלה, קובה וסין לקבל אותה כחברה במועצת האו"ם לזכויות אדם.

היא אמרה לגוף "זכויות האדם", הכולל את סין, קובה, ונצואלה, ערב הסעודית וצפון קוריאה, כי ארצות הברית צריכה "לעסוק בעבודה עם קבוצות פורצות דרך כמוכם" כדי "להשתפר".

"זה אומר ללמוד ולהבין יותר אחד את השני... זה אומר לא לשכוח את העבר שלנו או להתעלם מההווה שלנו, אלא לזכור את שניהם בחוזקה כשאנחנו דוחפים לעתיד טוב יותר".

תומאס-גרינפילד דיברה על כמה הפרות של זכויות אדם עולמיות, כמו רצח העם של האויגורים בסין, אם כי שום דבר אחר לא נשמע מפיה.

מבין 47 המדינות החברות במועצה, מדינות בולטות כוללות את סין, קובה, לוב, ניגריה, צפון קוריאה, פקיסטן, קטאר, רוסיה, ערב הסעודית, סומליה, סודן וונצואלה.

היא אמרה לקהל הווירטואלי כי "שיתפתי את הסיפורים האלה ואחרים כדי להביע הכרה מעל הבמה הבינלאומית, על כך שחוויתי באופן אישי את אחד הפגמים הגדולים באמריקה".

הנשיא דונלד טראמפ יצא מהמועצה בשנת 2018, וציין את ההטיה נגד ישראל כגורם שהוביל לכך.

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן הודיע ​​בתחילה בפברואר כי ארצות הברית תצטרף שוב למועצה כמשקיפה. לאחר מכן התפתל והעמיד את ארה"ב כמבקשת להצטרף מחדש כמדינה מן המניין - קרי ארה"ב עכשיו תלויה במדינות עולם שלישי כדי לשוב למועצת זכויות האדם.

"אנו מבקשים בענווה את תמיכתם של כל המדינות החברות באו"ם במטרה לחזור למושב בגוף זה", אמר בלינקן, שר החוץ ממוצא יהודי, בסרטון מאוחר יותר באותו חודש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE