הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שומרים על תזונה מאוזנת כבר זמן מה? צמצמתם את צריכת הפחמימות, אך טרם ירדתם במשקל? הנה כמה סיבות אפשרויות
נמנעים מפחמימות כבר תקופה, אך הקילוגרמים מסרבים לרדת? יכולות להיות לכך כמה סיבות מרכזיות, וחשוב במיוחד שתכירו אותן, הנה 5 מהן

בשנים האחרונות, רוב התפריטים והדיאטות כוללים מעט מאוד פחמימות, או לא בכלל, זאת בעקבות לא מעט מחקרים אשר נעשו בשנים האחרונות וקבעו כי גלוטן ופחמימות ריקות, אכן מזיקים לבריאות וגורמים לעלייה במשקל, ואילו צריכה מועטה של פחמימות, יכולה להוביל לירידה מתונה במשקל. אך מה קורה כאשר שומרים על תזונה מאוזנת, נמנעים מפחמימות, אך לא יורדים במשקל?

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חשוב לדעת כי תפריט דל פחמימות לא רק עוזר לרדת במשקל, אלא בעל יתרונות בריאותיים מהותיים וחשובים כגון שיפור בלחץ הדם, רמות הסוכר בדם, חילוף חומרים מהיר יותר ועוד ועוד.  ניתן לראות כי תפריטים רבים אשר כוללים מעט מאוד פחמימות, הם עשירים בחלבון. החלבון בעל תפקיד חשוב, אשר מוביל לתחושת שובע. 

כאמור, לא מעט אנשים לא מצליחים לרדת במשקל גם כאשר הם מוותרים על פחמימות. מצב כזה יכול להוביל לתסכול רב, ובדיוק בגלל זה, חשוב להכיר את הסיבות האפשרויות:

1. צריכה גבוהה מדי של קלוריות 

חשוב לדעת כי לא רק צריכה של פחמימות יכולה להוביל לעלייה במשקל, אלא גם כמות גבוהה של קלוריות, גם אם הן מגיעות ממזונות בריאים כמו פירות, ירקות, אגוזים, קטניות, וכדומה. בתפריטים דלי פחמימות יש בדרך כלל לא מעט שומן בריא כמו אבוקדו, טחינה, שקדים וכדומה, מזונות אמנם בריאים, אך גם עתירים בקלוריות, לכן צריכה גבוהה של מזונות מסוג זה, יכולה להוביל לא רק לעצירת הירידה במשקל, אלא גם לעלייה. 

2. חשוב לזכור: בדיאטה לא תמיד יורדים במשקל

חשוב להבין כי תהליך של ירידה במשקל הינו תהליך מורכב, אשר משתנה מאדם לאדם. עם זאת, זה לא אומר שתזונה מאוזנת ובריאה, או דיאטה, הן לא יעילות. פעמים רבות, דיאטות שונות מתבצעות ללא כל פעילות גופנית, מה שיכול להוביל למצב סטטי של אי ירידה במשקל. לכן, העדיפו לשלב לצד הדיאטה שלכם מעט פעילות גופנית. גם שלוש פעמים בשבוע זה מספיק בשביל לראות התקדמות. 

3. מחסור בשינה 

גם אם הורדתם פחמימות לגמרי, ואתם מקפידים לעשות ספורט מספר פעמים בשבוע, ועדיין לא מרזים, יכול להיות שאתם לא ישנים מספיק, או לא ישנים טוב, או לחילופין, נמצאים בסטרס מסוים. מצבים מסוג זה יכולים להקפיא את תהליך הירידה במשקל, זאת בעקבות העובדה כי הם מכניסים את גופנו למצב הישרדותי. במצב זה, הגוף מפריש קורטיזול, מה שמוביל לתחושת רעב מוגברת, ועלייה במשקל. נסו לתרגל יוגה, מדיטציה, לישון יותר שעות, וכדומה. 

4. דיאטה לבד, פשוט לא מספיקה

אמנם תפריט מאוזן ומצומצם יכול להוביל לירידה של כמה קילוגרמים, אך בשלב מסוים, התהליך צפוי להיעצר. לכן, על מנת להגיע לתוצאות טובות, יש להוסיף פעילות גופנית כזו או אחרת. אותה פעילות יכולה להיות כל דבר, שחייה, הליכה, ריצה, אופניים, זומבה, אירובי, ועוד. 

5. יותר מדי ארוחות

לא רק הכמות חשובה, אלא גם מספר הארוחות שאנו אוכלים ביממה. בניגוד למה שמקובל לחשוב, כי מומלץ לאכול הרבה ארוחות קטנות, כיום המחקרים מראים כי דווקא עדיף לאכול שלוש ארוחות ביום, ומעת לעת, אף לוותר על ארוחת הערב. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE