הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא נורמלי: ביטקוין קרס ב-15 אחוז - ציוץ על "פשיטה אמריקנית מתוכננת על נכסים דיגיטליים" הוביל להפסד מיליארדים
קשה להאמין מה ציוץ אחד בשוק עדין ממילא יכול לעשות בעולם מסחר המטבעות הקריפטוגרפיים, כל הסיבות לצניחה החופשית בערך המטבע היקר בעולם

בהתרסקות שהחלה מאוחר בערב שבת והואצה במהלך הלילה, הביטקוין וכל מרחב הקריפטו צללו לנקודת שפל של שבעה שבועות, ימים ספורים אחרי שהמטבע המוביל עצמו לשיא חדש בכל הזמנים ממש ערב הנפקת Coinbase.

הביטקוין צנח ביום ראשון ב-12% לרמה של 53,400 דולר נכון לשעה 8:00 בבוקר בניו יורק, לאחר שצלל ב-15.1% ל -51,707.51 דולר.

אית'ריום, המטבע השני בגודלו, צנח כמעט ב-18%.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ההתרסקות השוק חיסלה עמדות 'לונג' בשווי של 1.72 מיליארד דולר תוך שעה בלבד.

הרחבת טווח זה ל -4 שעות מראה כי כ-927,000 עמדות סוחרים בשווי של כמעט 10 מיליארד דולר נמחקו.

נראה כי ההתרסקות חופפת לדו"ח שפורסם בטוויטר ממקור לא מאושר אך אמין כביכול לפיו האוצר האמריקני מסוגל לפצח מפעלי הלבנת הון באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים.

ואכן בבלומברג דווח כי "כמה דיווחים מקוונים ייחסו את התנודה להשערה כי האוצר האמריקני עשוי לפצח ניסיונות הלבנת ההון המבוצעים דרך נכסים דיגיטליים".

יתר על כן, בתחילת השבוע, הרגולטורים סירבו לנקוט עמדה בנוגע לביטקוין, אף כי קיימת השערה על מפעל 'פיצוח' נגד ביטקוין אותו מתכננת ממשלת ארה"ב - אכן, השמועה על "פשיטה'' נגד הלבנת הון תמיד הייתה קיימת. ולכן הציוץ רק שפך בנזין בשוק עצבני כבר.

הסבר סביר יותר הוא שעליית dogecoin הובילה לכמה שיחות שוליים שגלשו במהירות למכירת שטח קריפטו הרחב ולא נזיל.

Dogecoin, מטבע שנוצר כבדיחה ואשר הועלה על ידי אנשים כמו אילון מאסק ומארק קובאן, עלה ביותר מ-110% ביום שישי לפני שנפל למחרת.

הביקוש היה כה מהיר עבור האסימון, עד שמשקיעים שניסו לסחור בו ברובין-הוד הקריסו את האתר, כך נמסר מהבורסה המקוונת ביום שישי בבלוג.

"עולם הקריפטו מתעורר עם ראש קצת כואב היום", אמר אנטוני טרנצ'ב, מייסד שותף של Nexo, לבלומברג.

"מה שהיה ב-Dogecoin ביום שישי היה 'מסיבת שיא', לאחר שיאי הביטקוין ורישום Coinbase בתחילת השבוע. אופוריה הייתה באוויר. ובדרך כלל בעולם הקריפטו יש מחיר לשלם כשזה קורה".

מלבד הדיווח "הבלתי מבוסס" על מאבק של האוצר האמריקני, טרנצ'ב אמר כי גורמים לירידות עשויים לכלול "מינוף עודף, מקורבים ל-Coinbase המשליכים הון לאחר הרישום של החברה בבורסה, והפסקה חשמל המונית במחוז שינג'יאנג בסין שפוגעת בכורי הביטקוין".

בשבוע שעבר התייחס יו"ר הפד, ג'רום פאוול, ישירות לביטקוין באומרו "הוא קצת כמו זהב" בכך שהוא יותר כלי לספקולציות מאשר לביצוע תשלומים.

נשיאת הבנק המרכזי האירופי כריסטין לגארד בינואר כיוונה נגד ביטקוין בשל תפקידו בהקלה על פעילות עבריינית, ואמרה כי המטבע הקריפטוגרפי מאפשר "עסקים מפוקפקים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE