הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משבר ההומלסים יגיע לסיומו? לוס אנג'לס תשקיע קרוב למיליארד דולר באוכלוסיית דרי הרחוב
לפי הדיווחים בעיר המלאכים, ראש העיר גרסטי צפוי להציג תוכנית שאפתנית במיוחד לטיפול במשבר הקשה, וזאת לאחר שבחודש האחרון נרשמו מספר תקריות עם התושבים. כך למשל, ברסידה מתקיים מאבק כנגד התוכנית להקים "כפר" של מיני-בתים עבור הומלסים. מאבק דומה נרשם גם בשכונות הסמוכות לחוף

ראש עיריית לוס אנג'לס אריק גרסטי ישא הערב (שני) את נאום "מצב העיר" השנתי, במהלכו הוא צפוי להכריז על כוונתו להקצות קרוב למיליארד דולר מהתקציב השנתי לטובת משבר ההומלסים שפוקד את העיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי הדיווחים בלוס אנג'לס טיימס, גרסטי צפוי להודיע על הקצאת 951 מיליון דולר לטובת המשבר - 791 מיליון דולר מהתקציב של שנת הכספים 2021-2022, ו-160 מיליון דולר שנותרו בקופת העירייה מהתקציב של שנה שעברה.

במקביל לנעשה בבניין העירייה, גם במחוז לוס אנג'לס נערכים מבחינת תקציבית למאבק בתופעת דרי הרחוב. מנכ"לית המחוז, פשיה דוונפורט, צפויה להמליץ על כך שתקציב המחוז יכלול 426.7 מיליון דולר לטובת המשבר. תוכנית זו תוצג מחר בפני חברי מועצת העיר, כך שבפועל אם תאושר המחוז והעיר יקצו ביחד כ-1.37 מיליארד דולר למען חסרי בית.

למען הסר ספק, מזה שנים ארוכות קיימות בעיות בכל הנוגע לדרי הרחוב בדרום קליפורניה. עם זאת, נדמה שמגפת הקורונה והמשבר הכלכלי החמור שנגרם כתוצאה ממנה, גרמו למצוקת דרי הרחוב באזור לוס אנג'לס להיות קשה עוד יותר.

 

"כפר" המיני-בתים שעתיד לקום ברסידה (צילום: עיריית לוס אנג'לס)

 

אזור "כפר הבתים" כיום (צילום: גוגל מפות)

 

לפי ההערכות, ראש העיר גרסטי צפוי להתייחס במהלך דבריו הערב לשלושה אירועים חריגים שנרשמו במהלך החודש האחרון בנושא הדיור, וליתר פירוט בנושא של הומלסים.

בראש ובראשונה, גרסטי צפוי להתייחס למה שהתרחש בחודש שעבר באקו פארק, בעת ש-182 איש נעצרו לאחר שיצאו להפגין כנגד ההחלטה לסגור את הפארק ולפנות את עשרות מאהלי ההומלסים הקיימים במקום. פינוי הפארק הסתיים ב-25 במרץ, ובעירייה סיפרו שדרי הרחוב גרמו לנזקים בשווי חצי מיליון דולר. אגב, הפארק נותר סגור עד להודעה חדשה.

כמו כן, גרסטי צפוי לדבר על התוכנית להקים "כפר של מיני-בתים" בשכונת רסידה שבלב הוואלי, לטובתם של כ-100 דרי רחוב. תושבים רבים פנו לעירייה ולבוב בלומפנלד (חבר במועצת העיר אשר מייצג את השכונה) במטרה לדרוש את ביטול התוכנית. אחד מהם, פיט פיצר, סיפר בראיון לתקשורת המקומית שתושבי רסידה "חיים בפחד. זה לא מצב נעים, הילדנו מפחדים לשחק ברחובות".

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

מעבר לכך, ראש העיר צפוי גם להתייחס לתוכנית דומה שקורמת עור וגידים, במסגרתה נבדקת האפשרות להקים מבניים ארעיים במגרשי החנייה של מספר חופים מרכזיים באזור, וזאת כדי לספק מענה לאוכלוסיית דרי הרחוב במהלך משבר הקורונה.

חרף התמיכה שתוכנית זו מקבלת מחבר מועצת העיר מייק בונין, עד כה למעלה מ-17 אלף איש חתמו על עצומה הקוראת לבטל את הפרויקט.

 

פינוי מאהל האוהלים באקו פארק, בחודש שעבר (צילום: Getty Images)

 

כאמור, ראש העיר גרסטי אמור לדבר על שלוש הסוגיות הללו (וכמובן גם עשרות נושאים נוספים) הערב, במהלך נאומו.

אום "מצב העיר" השנתי יתחיל בשעה 5:15 אחר הצהריים (שעון מקומי) ויועבר בשידור ישיר בערוצי החדשות המקומיים בעיר, לרבות סי. בי. אס. (ערוץ 2), אן. בי. סי. (ערוץ 4), קיי. טי. אל. איי. (ערוץ 5), איי. בי. סי. (ערוץ 7) ופוקס (ערוץ 11).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE