הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פתחה את השנה ברגל שמאל: יונייטד איירליינס דיווחה על הפסדי עתק ברבעון הראשון של 2021
חברת התעופה האמריקאית הפסידה במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה לא פחות מ-1.36 מיליארד דולר, אך ראשי אופטימיים בנוגע לקיץ הקרוב והביקוש לטיסות שאט אט שב לרמות הרגילות. המנכ"ל סקוט קירבי: "אנו רואים דרך ברורה בחזרה לרווחיות"

יונייטד איירליינס סיימה את הרבעון הראשון של 2021 (ינואר, פברואר ומרץ) בהפסד של 1.36 מיליארד דולר, כך עולה מהדו"ח הרבעוני שפורסם מוקדם יותר היום (שני) ומצביע על כך שחברת התעופה תזדקק לזינוק חד בנתוני המכירות במהלך הקיץ כדי לסיים את השנה עם רווחים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מצד אחד, ההפסד הכספי העצום היה גבוה מהמצופה, אך ביונייטד הזכירו שחברת התעופה הייתה מסיימת את הרבעון עם הפסד גדול עוד יותר, אם היא לא הייתה מקבלת מיליארדי דולרים מהממשל הפדרלי במסגרת חקיקות החירום.

יתרה מכך, ביונייטד ניסו לשמור על אופטימיות ומסרו שבשבועות האחרונים חלה התאוששות מסוימות הנמדדת בעלייה במספר הזמנות הטיסה לחודשי הקיץ, ככל הנראה בזכות ההתקדמות המרשימה במבצע החיסונים והעובדה שרשויות מקומיות רבות בוחרות להסיר מגבלות.

באופן עקרוני, נוסעים בחברות התעופה הגדולות בארה"ב מתחלקים לשלוש קבוצות: נוסעים לצרכי תיירות בטיסות פנים, נוסעים לצרכי עסקים בטיסות פנים ונוסעים בטיסות בינלאומיות. בזמן שנוסעים רבים אכן שבו לטוס בתוך ארה"ב למטרות פנאי, ביונייטד זקוקים לאנשי העסקים ולתיירים הבינלאומיים כדי לחזור לרווחיות.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כיום, רמת הביקוש בקרב שתי קבוצות אלו (כאמור, טיסות פנים לאנשי עסקים וטיסות בינלאומיות) ביונייטד עומד על כ-30% בהשוואה ל-2019, ובחברת התעופה הדגישו שלא ניתן להגיע לרווח עד שנתון זה יגיע ל-65%.

למרות שלא הוצגה מסגרת זמנים ברורה להגעה ליעד זה, המנכ"ל סקוט קירבי טען שיונייטד "רואה דרך ברורה בחזרה לרווחיות. אנחנו מתעודדים מכך שישנו ביקוש לטיסות שהצטבר", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE