הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוקרים ישראלים חושדים: "חיסון פייזר עלול לגרום במקרים מסוימים הרפס-זוסטר"
הפריחה שעלולה לגרום לנזק ניורולוגי משמעותי אינה הרפס רגיל, עתה חוקרים ישראליים במחקר חדש חוששים כי יתכן וישנו קשר בין חיסון פייזר ובין המחלה

מומחים גילו כי זיהומי הרפס עשויים להוות תופעת לוואי של החיסון COVID-19.

מדענים בישראל זיהו שישה מקרים במחקר חדש של חולים המפתחים פריחה בעור המכונה הרפס-זוסטר לאחר שקיבלו את החיסון של פייזר, כך עולה ממחקר שפורסם בכתב העת ראומטולוגיה.

הרפס-זוסטר מתחיל כפריחה קטנה ומגרדת בעור, אך אם היא לא היא מטופלת עלולה לגרום לנזק עצבי וכאבים עזים ויכול לכלול תחושת צריבה ממושכת על העור גם לאחר שהפריחה נעלמת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חוקרים מהמרכז הרפואי סוראסקי בתל אביב והמרכז הרפואי כרמל בחיפה מצאו כי אנשים הסובלים ממחלות ראומטיות דלקתיות אוטואימוניות בסיכון גבוה יותר לפתח זיהום בהרפס.

החוקרים אמרו כי מתוך 491 חולים, 1.2% או שישה אנשים חוו את הזיהום.

לששת המטופלים יש מקרים קלים של מחלות ראומטיות דלקתיות אוטואימוניות ונראה כי רובם הינם צעירים, אם כי בדרך כלל הזיהום שכיח יותר בקרב אנשים מעל גיל 50.

"זו הסיבה שדיווחנו על כך", אמרה ד"ר ויקטוריה פורר, המחברת הראשית. חמישה פיתחו הרפס-זוסטר לאחר המנה הראשונה והשישית קיבלה אותה לאחר השנייה.

אך עדיין לא ברור אם החיסון גרם למקרים. "איננו יכולים לומר שהחיסון הוא הגורם בשלב זה", אמרה פורר.

"אנו יכולים לומר שזה עשוי להיות טריגר אצל חלק מהחולים".

פורר מסרה כי יש צורך במחקרים נוספים וכי משמעות אחת יכולה להיות שחולים עם מחלות ראומטיות דלקתיות אוטואימוניות יעודדו להתחסן כנגד הרפס-זוסטר לפני שהם מקבלים זריקת COVID-19.

"אנחנו לא צריכים להפחיד אנשים", אמרה ל"ג'רוזלם פוסט", "המסר הכללי הוא להתחסן. פשוט חשוב להיות מודעים".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE