הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה'דיילי מייל' תובע את גוגל: "דיכאו את הפצת הדרמה המלכותית של מייגן והארי, התנהלו כמונופול, ופגעו באתר שלנו"
מי היה מאמין שהסיפורים הסנסציוניים מארמון באקינגהאם יהפכו לעילה עבור העיתון הבריטי הפופולרי לתבוע את ענקית האינטרנט האמריקנית, בתביעה שהוגשה לבית המשפט במנהטן נטען כי גוגל הסיטה את חיפושי הרשת כנגד הדיילי מייל, הן משום עמדתו בנושא המגזיט, והן ממניעים כלכליים - כל הפרטים בכתבה

הבעלים של הדיילי מייל הגיש תביעת Anti-Trust (הגבלים עסקיים) כנגד גוגל בבית המשפט הפדרלי במנהטן, בטענה כי החברה עושה מניפולציות בתוצאות החיפוש על סמך כמות הכסף שגופי התקשורת והמו"לים מוציאים על פרסום אצל ענקית מנועי החיפוש - ובטוויסט מעניין ומעט מוזר נראה כי גם פרשת 'מגזיט' נכנסה בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט (להלן).

"תביעה זו אמורה להחזיק את גוגל תחת אחריות להמשך התנהגותה האנטי-תחרותית, כולל מניפולציה של מכירות פומביות של מודעות ותוצאות חיפושי חדשות, הצעות מחיר, הטיה באלגוריתמים וניצול כוחה בשוק לפגוע ביריבות הפרסום שלה", אמר דובר ה-Daily Mail בהצהרה לעיתונות לגבי התביעה של ענקית המדיה והטכנולוגיה מעמק הסיליקון.

"למרות הביקורת הגוברת מצד הרגולטורים והממשלות ברחבי העולם, ההתנהגות המתמשכת של גוגל מראה בבירור שהם לא מוכנים לשנות את התנהלותם".

ביומון הבריטי נטען כי גוגל דיכאה השנה את סיקורה של הדרמה במשפחה המלכותית, שלא הופיעה באופן בולט בתוצאות חיפוש של מילות מפתח כמו "Meghan and Harry", "Prince Philip" ו- "Piers Morgan", על פי התביעה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

עוד מתוך מסמכי בית המשפט נראה כי לטענת העיתון היומי השני בגודלו בבריטניה, גוגל הענישה את האתר שבסיסו בממלכה המאוחדת (אשר מבקרים בו לא פחות מ-75 מיליון אמריקנים מדי חודש) משום שהמו"ל שינה את אסטרטגיית מכירת המודעות המקוונות שלו באופן שמנווט את עסקיו הרחק מגוגל. למרות שמאוחר יותר גוגל תיקנה את הבעיה, כך נכתב בתביעה.

גוגל כבר עומדת בפני תביעות הגבלים עסקיים ממשרד המשפטים האמריקני ומכמה עורכי דין על כך שהינה מונופול בתחום החיפוש המקוון לכאורה.

ענקית הטק החולשת על אימפריית טכנולוגיה בשווי 1.5 טריליון דולרים, מתעקשת כי לא עשתה דבר רע, כך לפי ה'ניו יורק פוסט'. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE