הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביטקוין? דולרים? בנקים? הכירו את המטבע של פייסבוק - ה-Diem
ה-Diem מהווה תחליף לפרויקט ה'ליברה' השאפתני עליה הכריזה פייסבוק לפני מספר שנים - בשלב הראשון הוא יאפשר רכישות ומסחר בין אנשים בודדים, אך בעתיד יש הטוענים כי הוא עלול להתחרות במעמד המטבעות הממשלתיים המסורתיים

לפני כמה ימים הזהיר בנק ההשקעות האמריקני 'מורגן סטנלי' כי "הרנמינבי"  המטבע הדיגיטלי החדש של סין, יכול לבסס את מעמדו כמטבע העתודה הבא של העולם. 

במילים אחרות - להחליף את הדולר!.

אך בעוד הממשל האמריקני והאנשים בוול סטריט ממשיכים לחבק בחום בשלב הזה את המטבעות הווירטואליים, ויש האומרים, שעשויים לבטל את הצורך בבנקים, נראה כי גם תאגידים פרטיים שואפים ליצור את מטבע העתיד ובדרך זאת לאתגגר את הממשלות הוותיקות ואת המונופול שלהן על כסף.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שנים לאחר שמארק צוקרברג הצהיר לראשונה על כוונתו להשיק מטבע חוצה לאומים באמצעות פרויקט "ליברה" של פייסבוק שיאפשר, הוא קיווה, תשלומים חוצי גבולות בפלטפורמת פייסבוק, נראה כי פרויקט המטבע הדיגיטלי הנתמך על ידי פייסבוק מתכנן להשיק את המטבע הראשון שלו בשנת 2021 כפיילוט בקנה מידה קטן, כך על פי דיווח של מקור אנונימי ל-CNBC.

אבל 'ליברה', שכללה תוכנית מפותלת להשקת מטבע המגובה על ידי מטבעות פיאט, הוחלפה במהירות לאחר שדיבורים בפייסבוק על יצירת מערכת פיננסית בינלאומית חדשה שתחליף את הדולר ככל הנראה טלטלה יותר מדי נוצות.

מה שנשאר עתה מכונה Diem, מיתוג מחדש שמעניק חיים לחזון מצומצם של דומיננטיות חברתית.

עם זאת, כשיגיע סוף סוף, Diem לא יבוא באותה תרועה ויעורר את אותה המחלוקת של הליברה עליה הכריזה פייסבוק לפני שנתיים.

האדם, שהעדיף להישאר אנונימי מכיוון שהפרטים טרם פורסמו, אמר כי פיילוט זה יהיה בקנה מידה קטן, ויתמקד בעיקר בעסקאות בין צרכנים בודדים.

וייתכן ויאפשר למשתמשים לקנות סחורות ולבצע רכישות.

עם זאת, אין תאריך מאושר להשקה ולכן העיתוי עשוי להשתנות.

"זה באמת נעלם מהמכ"ם בצורה די מדהימה", אמר ל-CNBC מייקל קייסי, מנהל התוכן הראשי של Coindesk.

 

פייסבוק לא תשחק תפקיד רשמי בהשקה, שבמקום זה תפוקח על ידי עמותת Diem, העמותה השוויצרית המפקחת על פיתוח המטבע

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE